bouwverslag: RPA 11, havendienst rotterdam

rpa 11

zo bijna klaar met de achter opbouw waar de manifolds in zitten alleen nog een klein stukje railingwerk en dan in de juiste kleur verven dan weer door met het volgende

foto`s volgen

roeren

om wat geld te besparen heb ik besloten om de roeren zelf te maken het gaat hier om becker roeren ik heb inmiddels de roeren gevijld en een scharnier er tussen gezet en ben bezig met de achterflap

iemand nog tips?

ik ga zeker mn best doen om de roeren goed werkend te maken ik moet vanavond werken dus heb ik tijd genoeg om effe te knutselen :p

groetjes wesley

ik ga zeker mn best doen om de roeren goed werkend te maken ik moet vanavond werken dus heb ik tijd genoeg om effe te knutselen :p

groetjes wesley

dus ik ben niet de eenigste die in de baas zijn tijd zit te beunen.
8 stroppen gesplitst, en 2 rekkers
vr gr Loek

Uhm,

Een houten roer gaat prima hoor, zet hem in de epoxy/polyester en er is niks aan de hand. Ik heb al 10 jaar dat ik varen met houten roeren, ze zijn nog steeds goed. Het is waar dat je alles moet behandelen ja, maar dat deed u al wel..

Ik heb al 10 jaar dat ik varen met houten roeren,
Ook Beckerroeren met een in gefreesd scharnier en bevestigingspunten voor het mechaniek?
Een Beckerroer heeft veel meer plaatsen waar water naar binnen kan dringen dan een normaal roer.
Daarnaast werken er ook nog krachten op het scharnier die het roerblad kunnen laten werken.
Doordat het een complexer roer is valt het hoogstwaarschijnlijk niet mee om het dusdanig in de polyester te zetten, dat alle naden echt dicht zijn en het roer ook nog een soepel werkt.
Persoonlijk zou ik een dergelijk roer maken uit materialen die beter tegen water kunnen (heb ik ook gedaan, kijk maar in het Smit Kamara topic)

Wesley, als dit echt je eerste boot is vind ik dat je een knap stuk werk geleverd hebt.
alleen zou ik als ik jou was de volgende keer bij spantenbouw de spanten op een plank vastzetten en dan bekleden.
als de bekleding dan in zijn geheel is gebeurd kun je de romp van de plank halen en dan eventueel met kunststof behandelen.
maar ga in ieder geval zo door, succes
groetjes piet

1x excuses is al te veel maar 2x is wel erg overdreven ;)

Daarom heb ik de 2e maar verwijderd... ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
haha ja klopt,

Ik was gisteren aan boord en dan is het internet soms niet zoals het moet zijn, ik kon de reactie (later zag ik het ook dubbel) niet meer verwijderen.

Back