Bouwverslag San Francisco II (Artesania Latina)

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Prutsertje, 7 apr 2019.

  1. Prutsertje

    Prutsertje

    Lid geworden:
    2 apr 2019
    Berichten:
    1.190
    Locatie:
    Amstelveen
    Ok. Op de tekening is het gewoon aan een weeflijn geknoopt.
    Ik zal proberen om dit met een stukje messing te doen.

    0103.jpg
     
  2. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Ik had een zwart ijzerdraad stevig in elkaar gedraaid. En dat deed dienst als spreeworst.
    Maar een messingdraad stevig in elkaar draaien en zwarten is ook goed lijk me.
     
    Prutsertje vindt dit leuk.
  3. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Of dik (donker) touw drenken in secondelijm en dan vastzetten.
     
    Prutsertje vindt dit leuk.
  4. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.800
    Locatie:
    Ittervoort
    Ik had een stukje ijzerdraad omwikkeld met zwart garen en gedrenkt in lijm.

    Tips genoeg lijkt mij om dit mooi te krijgen. Wat het al is, mooi gedaan
     
    Prutsertje vindt dit leuk.
  5. Prutsertje

    Prutsertje

    Lid geworden:
    2 apr 2019
    Berichten:
    1.190
    Locatie:
    Amstelveen
    Toch weer zo'n 300 knoopjes verder.
    De mastworp zal ik nooit meer vergeten:
    20200119_193643.jpg
     
  6. SjorsZ

    SjorsZ

    Lid geworden:
    28 jan 2015
    Berichten:
    353
    Tuigage is wel een dingetje , daarom heb ik zelf meerdere projecten lopen voor de afwisseling.
     
  7. Calimetro

    Calimetro

    Lid geworden:
    15 jan 2020
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Meppel
    Ziet er mooi uit Prutsertje, ik wacht nog op mijn bestelling, en ik leer ontzettend veel van jouw bouw verslag.
     
    Prutsertje vindt dit leuk.
  8. Prutsertje

    Prutsertje

    Lid geworden:
    2 apr 2019
    Berichten:
    1.190
    Locatie:
    Amstelveen
    Ik vind het echt sneu voor je. Ik heb dezelfde ervaring met modelbouw de Kombuis/ Historische modelbouw. Zelfde bedrijf en een echte oplichter. Heb heel veel moeten bellen en mailen om mijn bestelling te krijgen. Na 6 weken ontving ik mijn bestelling pas.
    Heb je contact gehad en deed hij ook (valse) beloftes?
     
  9. Calimetro

    Calimetro

    Lid geworden:
    15 jan 2020
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Meppel
    Ik heb een mailtje gehad met de mededeling dat het artikel niet op voorraad was, het was al wel besteld en de verwachte levering bij de kombuis was over ongeveer 4 dagen maar dat was nog niet zeker.
    Ik wacht nog even af en bel dan wel een keer, ik hoop maar dat het goed komt.
    Er zijn ook leden van dit forum die goede reacties geven over de kombuis, ik hoop dat hij snel komt.
    Even een vraag aan jouw, hoe groot is jouw bouwplank, ik kan die dan alvast maken.

    Mijn zoon heeft in het verleden het bouwpakket “de Victory” besteld maar nooit gemaakt ( zonde, was een duur pakket) daar kan ik ook alvast mee beginnen, is wel een stuk ingewikkelder geloof ik.
    Misschien wel te moeilijk voor een beginner.
    Ik ben nu het boek Historische Scheepsmodellen aan het doornemen, een pracht boek, ben ik zeer blij mee.
     
    Stephan Kertész vindt dit leuk.
  10. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Even voor de nuance:
    Modelbouw de Kombuis heeft in het verleden een zeer slechte naam gehad, niet alleen bij klanten, maar ook bij toeleveranciers.
    Historische Modelbouw daarentegen heeft altijd een goede naam gehad, en in het algemeen ook prima geleverd. Daar is weinig kwaads over te zeggen.

    De eigenaar van Historische Modelbouw heeft een goed jaar geleden modelbouw de Kombuis overgenomen, en sindsdien zouden leveringen ook via de Kombuis goed moeten lopen.
    Het slechte verleden van de Kombuis kun je dus Historische Modelbouw niet aanrekenen.
    Dat je nu langer moet wachten op je model is denk ik puur pech. Soms duurt het even wat langer voordat de fabrikant kan leveren.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2020
  11. Calimetro

    Calimetro

    Lid geworden:
    15 jan 2020
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Meppel
    Hallo Hans, bedankt voor je reactie maar volgens mij schreef ik ook dat ik gewoon afwacht en na een tijdje nog even zou bellen. Ik heb geen slechte nog goede ervaring met de Kombuis. Ik kreeg een mailtje en dat vond ik al heel netjes
     
    Hans Groenenberg en *Hans* vinden dit leuk.
  12. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik ga er ook vanuit dat het goed komt - Historische Modelbouw kennend :)
    Ik kan af en toe ook niet direct leveren, en vindt dat net zo vervelend.
     
    Calimetro vindt dit leuk.
  13. Calimetro

    Calimetro

    Lid geworden:
    15 jan 2020
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Meppel
    Ik snap dat het voor de winkelier ook vervelend is, ik wacht gewoon nog even af.
    Ik had bij jouw het gereedschap en andere dingen besteld en dat ging ook prima.
    Zoals ik al schreef kan ik mij nu mooi inlezen in de materie, alles is nieuw voor mij en ik kan dus wel wat info gebruiken.
    De bouwverslagen op dit forum ben ik ook aandachtig aan het lezen voor tips en tricks en ben al aardig wat wijzer geworden.
     
  14. Joriën

    Joriën

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Nuland
    Is er niet gewoon problemen bij Artisinas Latina? Mijn super attente behulpzame leverancier hobby en co is zelfs gestopt met die spanjaarden

    75 % is lezen en speuren
    19 % passen en bijwerken
    0,5 % plakken
    5,5 % kut! Waarom plakt die kutlijm direct aan mijn klauwen en niet op mijn boot wanneer ik dat wil! :frustie:Shit het laat niet los! :stout:Loopikweer5dagenmetvandierarekutplekkenopmijnpoten :mad::stupid:hammer:
     
    Prutsertje vindt dit leuk.
  15. Calimetro

    Calimetro

    Lid geworden:
    15 jan 2020
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Meppel
    Dat is mooi kut.
     
  16. Prutsertje

    Prutsertje

    Lid geworden:
    2 apr 2019
    Berichten:
    1.190
    Locatie:
    Amstelveen
    @*Hans* Ik heb juist slechte ervaringen met Historische modelbouw. Hier is dat te lezen: https://www.modelbouwforum.nl/threads/bouwverslag-catalina-lemsteraak-mini-mamoli.264749/
    Daar kreeg ik te horen dat het dezelfde eigenaar is als van de Kombuis. Google de reviews van beide en het is echt niet ok.
    Iets niet op voorraad hebben kan natuurlijk en dat maakt een naam ook niet slecht.

    @Calimetro ( @Joriën ) Artesania Latina is verhuisd/ overgenomen in China. De website is sinds april 2019 ook offline en zoals ik begreep van 2 andere winkels is dat de levering van schepen erg beperkt is en gereedschap wordt momenteel helemaal niet geleverd. In de meeste webshops zie je ook dat er weinig tot geen voorraad is van schepen. Je kunt natuurlijk nog even wachten maar ook je geld terugvragen omdat het naar mijn idee wel lang kan gaan duren en dan het schip bestellen bij een winkel die hem wel heeft.

    De updates van mijn schip volgen nog maar ben voorlopig nog aan het knopen van de wanten. Wat een werk..... :confused:
     
  17. Joriën

    Joriën

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Nuland
    Wel goed dat je het doet! Is echt beter
     
  18. Prutsertje

    Prutsertje

    Lid geworden:
    2 apr 2019
    Berichten:
    1.190
    Locatie:
    Amstelveen
    20200126_123943.jpg 20200126_123921.jpg Het begint op te schieten. De buitenste knopen zeker ik met superlijm en daar binnen met verdunde houtlijm.
     
    Calimetro, pietsan, TIMBERWOLF en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.800
    Locatie:
    Ittervoort
    Is een tijdrovend werk en saai. Maar als klaar is dan mag het gezien worden. Netjes.
     
    Prutsertje vindt dit leuk.
  20. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.731
    Locatie:
    Tilburg
    Dat gaat helemaal goed komen zo Maarten :thumbsup::thumbsup:
     
    Prutsertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina