Bouwverslag: Schumacher Mission 3

Die zitten er gewoon in geklemd. Deze worden door schumacher al gemonteerd, daar hoef je zelf niets aan te doen.

Hier schuiven straks de houders voor de turnbuckles overheen. Deze komt binnenkort aan de beurt. Ik hoop vanavond.
 
Pasqual zei:
Die zitten er gewoon in geklemd. Deze worden door schumacher al gemonteerd, daar hoef je zelf niets aan te doen.

Hier schuiven straks de houders voor de turnbuckles overheen. Deze komt binnenkort aan de beurt. Ik hoop vanavond.

ok, ik wou het even vragen. bedankt voor je antwoord en keep making those picture's :)
 
Weer even tijd gevonden om verder te gaan.

Nu zijn de draagarmen aan de beurt. Op de foto hier onder liggen de draagarmen van de Mi2 aan de linkerkant en die van de Mi3 aan de rechterkant. Bij de Mi3 hebben ze nu een extra gat gemaakt naar de gaten voor de shocks. Dit extra gat is voor de stabi's. Ook is de ruimte voor de achter hub iets smaller geworden. De Mi2 draagarmen zijn gewoon te gebruiken op de Mi3. Het enige is dat je door de wijziging van de stabi gaten geen stabi's kan rijden met de Mi2 draagarmen op de Mi3. Bij de hubs moet je een iets dikker spacer gebruiken op het gat op te vullen.

26.jpg


Het systeem dat gebruikt word om de draagarmen aan de bulkheads te monteren is geheel anders als bij de Mi2. het lijkt aardig op het systeem wat op de T2 gebruikt wordt. Echter is bij de Mi3 alles met spacers af te stellen en bij de T2 heb je nog andere plastic houders om de pro- en anti-squat in te stellen. Bij de Mi3 is dit te doen met spacers. Om de pinnen door de draagarm vast te zetten worden schroeven gebruikt. Hier door liep alles echter niet zo soepel. Met de vijl een klein beetje materiaal weg gehaald waardoor alles netjes en soepel loopt. Van de Mi2 had ik nog extra een setje titanium pivot pins voor de buitenkant deze heb ik gemonteerd in plaats van de standaard pins.

27.jpg

28.jpg

29.jpg


Voor de hubs aan de voorkant zat een extra papiertje met een tip om een plastic ringtje in de hub te lijmen om de stuur uitslag te verkleinen. Hier door minder last met klapperende wielen en aandrijfassen tijdens het rijden.

30.jpg


Voor de voorkant geld het zelfde als bij de achterdraagarmen. Echter zijn de C-hubs het zelfde als bij de Mi2 dus passen zonder problemen.

31.jpg

32.jpg

33.jpg

34.jpg


Hier onder de stabi voor de voorkant. Deze worden erg laag gemonteerd en lopen onder de drijfassen door inplaats van boven de aandrijfassen wat je bijna bij alle andere modellen tegen komt. Voor de achterkant word de stabi op de zelfde manier gemonteerd.

35.jpg


De servosaver is erg anders als bij de Mi2. De servo saver zit bij de Mi3 op de servo zoals bijvoorbeeld bij een 1/12 zit. Ackermann is ook te wijzigen bij de Mi3. Echter moet je hier voor wel de optie parts aanschaffen om dit te kunnen, deze worden standaard helaas niet meegeleverd.

36.jpg

37.jpg


Morgen weer wat meer over de Mi3.
 
Gisteravond weer het 1 en ander gedaan aan de Mi3. Het chassis is nu zo goed als klaar, alleen nog de rest van de elecktronica inbouwen.

Gister begonnen met het monteren van de turnbuckles. Ze hebben een mooi systeem verzonnen om het rollcenter af te stellen. Met behulp van spacers kan je aardig wat combinaties maken om het rollcenter aftestellen. Het is wel jammer dat ze standaard geen titanium turnbuckles bij leveren net als bij de Mi2 EC.

38.jpg

39.jpg


Schumacher heeft voor de body te monteren een erg mooi systeem wat ze al een behoorlijke tijd gebruiken. Zelf vind ik dit een erg prettig systeem door dat je bijna in elke hoogte is in te stellen. Zo zit je kap eigenlijk altijd goed. Ook de shocktower monteren en de dempers en de achterkant is klaar.

40.jpg

41.jpg

42.jpg


Aan de voorkant natuurlijk het zelfde systeem voor de turnbuckles als achter. Dit werkt erg prettig vind ik zelf. Ook hier de shocktower monteren en de dempers en de voorkant is zo goed als klaar.

43.jpg

44.jpg


Als de shocktower aan de voorkant erop zit kan de bumper gemonteerd worden. Is ongeveer de zelfde manier als bij de Mi2. Hier echter wel erg nette aluminium houders voor de bodyposts net als voor de achterkant.

45.jpg


Na het monteren van de bumper is het chassis zo goed als klaar. Hier onder een foto van het chassis na alle voorgaande stappen.

46.jpg


Alvast de servo in het chassis gemonteerd. Ze hebben de servosaver van de Schumacher Havok meegeleverd. Maar wat een drama ding is dat zeg. De hele auto bouwde erg makelijk maar toen ik aan de servosaver begon ging het niet zo makkelijk meer. Je moet de veer van de servosaver 180 graden draaien maar dat draaien is bijna niet te doen. Hier ben ik dan ook wel een tijdje meebezig geweest helaas. Maar uit eindelijk paste het wel. Als servo heb ik gekozen voor de S9550 van Futaba. Je heb er helaas niks aan dat ie low profile is op de Mi3 maar hij is wel iets lichter als een normale servo dus met 5 cellen geeft dit wel iets winst om die 1350 gram te halen.

47.jpg


Als laatste heb ik gister de wielmeenemers gemonteerd deze zijn het zelfde als op de Mi2 EC en zijn een stuk steviger en beter als die van de oude Mi2. Die gingen bij mij op de haverklap kapot omdat het randje naar de hub veelste dun was. Bij deze gelukkig totaal geen last van. Met spacers kan je hier de breedte van de auto nog wat afstellen.

48.jpg


Laatste overzicht met de velgen gemonteerd. De doos was nu helemaal leeg van de Mi3 op de antenne buis en een stickervel na met wat schumacher en Mi3 stickers.

49.jpg


Het weekend is kijken of ik de elektronica erin krijg. Binnenkort dus weer wat meer over de inbouw van de elektronica.
 
Gister even wezen stoeien met de electronica in de Mi3. Is toch minder ruimte dan ik in eerste instantie dacht. Maar uit eindelijke is het toch gelukt. Als draad heb ik alles zwart gemaakt ik had helaas geen rode meer in de juiste dikte, dan maar alles zwart.

Regelaar is een Hara Twister 2.1 en nu even een 27T erin de GM Pinnacle Brilliant 27x1. Accu's zijn GP3700's.

50.jpg

51.jpg
 
Heel mooi verslag, mooi geschreven, en die foto's...... :worship:
 
Pasqual zei:
Gister even wezen stoeien met de electronica in de Mi3. Is toch minder ruimte dan ik in eerste instantie dacht. Maar uit eindelijke is het toch gelukt.

Dus brushless wordt helemaal stoeien dan.

toch jammer dat ze daar nog niet echt helemaal rekening mee houden :?
 
Brushless wordt idd helemaal stoeien. Maar uiteindelijk moet je het wel passend kunnen krijgen. Je zal je ontvanger op zijn zijkant moeten zetten of ergens anders moeten plaatsen.

Ik wilde nu de ontvanger gewoon monteren zoals normaal gewoon plat op de bodemplaat.
 
wat ik vooral zag op het nk is dat ze de ontvanger achter de accu plaatste
 
Dat is idd een optie.

Je kan hem dan voor of achter de accu plaatsen waar normaal je 6de cel zit. Het zit nu gelukkig. Als we BL en 5 cellen gaan rijden komt dat wel weer in orde.
 
Je zou eigenlijk betaald moeten worden door Schumacher, voor zo'n mooi bouwverslag !
De foto's zijn werkelijk supermooi; ik heb ook zo'n camera (350D) maar hier sta ik toch van te kijken 8O
Hoe zijn je instellingen, automatisch en macro ? (ben namelijk ook bezig met bouwen,/foto's maken, vandaar...)

Heel veel succes met deze prachtige auto !
 
Als ze de Mi3 zouden vergoeden zou ik dat helemaal niet erg vinden ;)

De meeste foto's zijn lekker makkelijk op de P-stand genomen. Doet ie alles automatisch maar je kan wel een aantal dingen zelf instellen (Punt waar die moet scherp stellen en de ISO waarde). Als je iets op de foto wil zetten met een groter scherpte veld dan heb je ook nog een stand waar je diafragma kan instellen en de camera zelf de sluitertijd bepaald. Die heb ik ook wel is gebruikt maar dan heb je wel aardig wat licht nodig. Ik heb helaas nog geen statief om daar de camera op te zetten, en zo altijd goede foto's te maken met meer scherpte diepte.

Een klein beetje fotosoepen doet soms ook wonderen met de foto's :).
 
Ik heb hem gisteravond even op de weegschaal gezet. De Mi3 is uit eindelijk toch wat zwaarder als de T2 waar ik hem mee vergeleken heb. Ik denk door dat dit komt dat de bulkheads van de Mi3 toch aardig aan de forse kant zijn. Ik heb ze niet gewogen maar denk dat daar toch wel de meeste gewicht extra inzit. Ik heb beide auto's zo gelijk mogelijk gehouden met de vergelijking.

De Mi3 komt rijklaar zonder kap op : 1401 gram
De T2 komt rijklaar zonder kap op : 1360 gram

De T2 heeft nog een iets zwaardere servo die 11 gram meer weegt als de S9550. Qua motor weet ik niet of er nog verschil in gewicht zit. Bij de T2 zit er de nieuwe element in en bij de Mi3 zit de GM Pinnacle briljant. Voor de rest zit er de zelfde electronica in.
 
Gisteravond ook met de Mi3 wezen rijden bij PK Racing.

Ik had hem eerst even in de hudysetup set gehangen om Camber af te stellen. Toen maar gelijk de banden gesmeerd achter vol gesmeerd en aan de voorkant voor de helft aan de binnenkant. Accu was geladen en ik was erg verrast hoe de Mi3 over de baan ging. Met de standaard setup uit de handleiding en het smeren van de banden ging de auto al erg lekker rond. Hij had een klein beetje onderstuur maar was erg goed mee te rijden.

Ik was me PT vergeten dus kon niet kijken of me tijden sneller waren als de vorige keer met de XRay T2.
 
Back
Top