Gisteravond weer het 1 en ander gedaan aan de Mi3. Het chassis is nu zo goed als klaar, alleen nog de rest van de elecktronica inbouwen.
Gister begonnen met het monteren van de turnbuckles. Ze hebben een mooi systeem verzonnen om het rollcenter af te stellen. Met behulp van spacers kan je aardig wat combinaties maken om het rollcenter aftestellen. Het is wel jammer dat ze standaard geen titanium turnbuckles bij leveren net als bij de Mi2 EC.
Schumacher heeft voor de body te monteren een erg mooi systeem wat ze al een behoorlijke tijd gebruiken. Zelf vind ik dit een erg prettig systeem door dat je bijna in elke hoogte is in te stellen. Zo zit je kap eigenlijk altijd goed. Ook de shocktower monteren en de dempers en de achterkant is klaar.
Aan de voorkant natuurlijk het zelfde systeem voor de turnbuckles als achter. Dit werkt erg prettig vind ik zelf. Ook hier de shocktower monteren en de dempers en de voorkant is zo goed als klaar.
Als de shocktower aan de voorkant erop zit kan de bumper gemonteerd worden. Is ongeveer de zelfde manier als bij de Mi2. Hier echter wel erg nette aluminium houders voor de bodyposts net als voor de achterkant.
Na het monteren van de bumper is het chassis zo goed als klaar. Hier onder een foto van het chassis na alle voorgaande stappen.
Alvast de servo in het chassis gemonteerd. Ze hebben de servosaver van de Schumacher Havok meegeleverd. Maar wat een drama ding is dat zeg. De hele auto bouwde erg makelijk maar toen ik aan de servosaver begon ging het niet zo makkelijk meer. Je moet de veer van de servosaver 180 graden draaien maar dat draaien is bijna niet te doen. Hier ben ik dan ook wel een tijdje meebezig geweest helaas. Maar uit eindelijk paste het wel. Als servo heb ik gekozen voor de S9550 van Futaba. Je heb er helaas niks aan dat ie low profile is op de Mi3 maar hij is wel iets lichter als een normale servo dus met 5 cellen geeft dit wel iets winst om die 1350 gram te halen.
Als laatste heb ik gister de wielmeenemers gemonteerd deze zijn het zelfde als op de Mi2 EC en zijn een stuk steviger en beter als die van de oude Mi2. Die gingen bij mij op de haverklap kapot omdat het randje naar de hub veelste dun was. Bij deze gelukkig totaal geen last van. Met spacers kan je hier de breedte van de auto nog wat afstellen.
Laatste overzicht met de velgen gemonteerd. De doos was nu helemaal leeg van de Mi3 op de antenne buis en een stickervel na met wat schumacher en Mi3 stickers.
Het weekend is kijken of ik de elektronica erin krijg. Binnenkort dus weer wat meer over de inbouw van de elektronica.