bouwverslag SDZ 39 cobra 17 (update met foto's)

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
samuel speltdoorn zei:
sven311 zei:
gefeliciteerd met de aankoop,ziet er een mooie zwever uit!!

trouwens vlieg jij toevallig ook let de futaba T6EXAP zoja wat zijn je ervaringen ermee???

cya

nop ik vlieg met de graupner mx-12, van deze zender heb ik enkel positieve ervaringen ;)

greets!

ow ja zag het ook juist,verkeerd gekeken,weet je toevallig niemand met ervaring met de T6EXAP maar ik dnek wel dat hij ook goed is,de mensen in men club zeiden toch dat ik nog een goede koop gedaan heb,denk dat er niet veel verschil in zit buiten 2 kanalen...

edit: heb je toevallig een link naar het filmpje(vorige werkt niet meer)

sven311 zei:
samuel speltdoorn zei:
sven311 zei:
gefeliciteerd met de aankoop,ziet er een mooie zwever uit!!

trouwens vlieg jij toevallig ook let de futaba T6EXAP zoja wat zijn je ervaringen ermee???

cya

nop ik vlieg met de graupner mx-12, van deze zender heb ik enkel positieve ervaringen ;)

greets!

ow ja zag het ook juist,verkeerd gekeken,weet je toevallig niemand met ervaring met de T6EXAP maar ik dnek wel dat hij ook goed is,de mensen in men club zeiden toch dat ik nog een goede koop gedaan heb,denk dat er niet veel verschil in zit buiten 2 kanalen...

niet direct, mx-12 is goed genoeg hoor, je kan er alles mee, die t6exap ken ik niet echt :P

greets!

Het staat vast ,mijn volgende bestelling zal deze worden !
Nogmaals prachtig werk ! :proost:

nike-o zei:
Het staat vast ,mijn volgende bestelling zal deze worden !
Nogmaals prachtig werk ! :proost:

veel plezier toegewenst,dit zaijn ook toekomst plannen voor mij,zou 1 een decathlon/piper cub of allebei :p willen en daarna een mooie zwever...

nik-o, zeker doen, echt fijne zwever!
daarjuist nog eens gaan vliegen, en hij is gewoon super, en als hij overvliegt, zou je het verschil niet merken tussen een echte of een model :P
wel viel hij 1 of 2 keer naar rechts, zoals een wingtipstall, weet iemand wat het probleem zou zijn?
of is het omdat ik te traag vloog?

is wel een heel stuk leuker om te besturen, nu gebruik ik echt al mijn knuppels van de zender, in vergelijking van de easystar, minimag of shockys :D

greets!

als hij over zijn vleugel valt, komt door het te traag vliegen inderdaad, zal bij een looping ook moeten opletten, of de cobra zal afkappen ( stallen ) zal inderdaad altijd moeten vlug vliegen

ok, bedankt, maar moet ik dan altijd met de motor vliegen?
was gewoon aan het zweven toen, als ik laag vlieg gebeurde het, nog niet voorgehad toen ik hoog zat, misschien ook omdat ik tegen de wind invloog?

groeten!

Wanneer je een tikje down trimt tijdens het zweven blijft hij vanzelf iets sneller vliegen. Het is en blijft een wat snellere zwever :D

Of gewoon iets meer gewicht op het zwaartepunt.
Penetatrie wordt veel beter. Kijk maar eens naar de F3-J mensen 600gr-1kg (bij stevige wind) extra is geen uitzondering. Let wel op de zweef-landingssnelheid wordt ook wat hoger. Maar je kan je rol als Flaps gebruiken.

Met een tikje down wordt je glijhoek gewoon groter en dat wil je net niet bij een zwever.

My 2 cents

ok, thanks guys, zal de volgende vlucht wat down trimmen ;)
moet wel nog iets vinden voor de zichtbaarheid, als de zon fel shijnt, weerkaatst het licht op de vleugels en romp, vrij moelijk dus als hij vlak boven je hangt :P

greets!

lolz, hij is zo mooi als ie wit is :lol:
ga wat kleuren tape kopen dit weekend ;)

greets!

en nike-o, heb je deze kist al aangeschaft of niet? :lol:
heb over het algemeen nog niet veel vluchten gemaakt dit seizoen met de cobra wegens andere kistjes die voorang hebben, en het weer natuurlijk, maar deze namiddag ga ik de draad weer oppakken, en de cobra weer eens bovenhalen :P

mvg

kleine update.

zoals al hier en daar op het forum te lezen is, is de cobra in volle gebruik nu, vorig weekend heb ik de mixes nog eens bekeken en sommige uitslagen, en het zwaartepunt nog eens veranderd, en nu vliegt hij echt als een zonnetje! :zon:

ook was wesley (wezze) langs geweest, en heeft een paar mooie fotos genomen:

pict0627ty9.jpg

pict0628at9.jpg

pict0630hn6.jpg

pict0631gp9.jpg

ik heb nu de zwarte strepen onderaan de vleugels weggehaald omdat ik het niet zo mooi vond, en nu metallic blinkend rode wingtips gespoten (ben er nog aan bezig) ik post dan wel eens een fototje ;)

groeten!

eindelijk nog eens foto's van de toch wel zeer mooie cobra :D
ziet er goed uit he
zal idd beter zijn met het rood ipv dat zwart
en vrijdag de Cap onveilig maken er mee :wink:

eindelijk nog eens foto's van de toch wel zeer mooie cobra :D
ziet er goed uit he
zal idd beter zijn met het rood ipv dat zwart
en vrijdag de Cap onveilig maken er mee :wink:

jup, dan neem ik ook wat fotos van uwe magister :)

en hopelijk kunt ge de funjet bijhouden voor een fotoke te trekken :D

btw. we zullen binnenkort wel nog eens een filmpje schieten, ik zal dan men filmcamera ff in wezze zen handen overlaten terwijl ik vlieg, of wie weet, ooit eens een onboard :D

mvg

Back