bouwverslag SDZ 39 cobra 17 (update met foto's)

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
jaja, morgen gaan we de cobra invliegen!
straks nog de rolroerservo van de rechtervleugel inbouwen en alles mixen in de zender, ik post straks wel wat fototjes van deze schoonheid ;)

groeten!

Gaat het dan goed weer worden morgen

.. met deze felle wind zou ik je mooie vlieger nog ff op je bed laten liggen.

Geduld is een schone deugd.

Greetz

ja kweet, maar we zien wel, ik geef norbert wel een seintje als het te winderig wordt, allesinds was het vandaag prima vliegweer hier, mss maar 2 beaufeaurt ;)

hier dan de eerste foto van de cobra :D
de rest volgt later wel ;)

dsc5888ff4.jpg

ik ben dus 1meter77 :cool:
is wel wa donker, ma me flash weerkaatst het licht teveel op zen vleugels :P

greets!

ps. spinner en vouwprop moeten er nog opkomen ;)

Ziet er mooi uit, nu maar hopen dat het weer een beetje mee wil werken!

thanks!
ja hopelijk, was vandaag super weer, hopen dat het zelfde geld voor morgen :P

greets!

tjah beke patriotisch zijn eh :P
voor als ik naar het modelbouwkamp ga, zullen jullie wel weten wie die crazy belgische piloot is :P

greets!

jaja, vandaag eindelijk kunnen vliegen, en dat allemaal dankzij simendewulf (norbert)
afgesproken op mijn standaard vliegstek, en eerst nog wat moeten zagen en schuren voor de spinner en prop houder passend te maken, dan alles roeren getrimd en de uitslagen ingesteld.
eerst liet norbert zen filou vliegen, die hij na een tijdje weer moest laten landen door de regen ;)
enkele minuten later ne de regen was de mijne aan de beurt, eerst hadden we de himax eens op volle toeren laten draaien, maar jezus, wat trekt dat man 8O
daarna, het veld op en laten gooien door norbert, de cobra ging lekker snel op hoogte (zeer snel eigenlijk, en dat met wind en regen :P )
maar bleek dat de CG teveel naar voor lag, dus van deftig vliegen was niet echt sprake, ook mochten de uitslagen van de rolls wat hoger zijn, maar voor die enkele minuten airborne, kan ik zeggen dat de kist SUPER vliegt, de vleugels zijn sterk, en buigen niet echt door, nu maar wachten op een windstille dag, met wat zonneschijn en geen regen :)

nogmaals nen groten dank aan norbert voor de gratis proppelor, en voor mij te assisteren, fototjes van de rest van het kistje trek ik straks wel ;)

greets!

thanks allemaal, voor de snelheid zou ik even moeten navragen bij norbert, ging allesinds als een speer, denk dat als je wil op je op 4 seconden op 100 meter zit, effe vragen.

:edit: even gevraagd, en inderdaad, hij zit op 4a10 seconden op 100 meter hoogte, reken toch maar volgas rond de 100km/uur

greets!

lol :D
toch snel voor een zwerver?

allesinds proficait e.
ik zal hem wel eens in het echt zien zeker :wink:

grz
rodney

uhu moet es afkomen eh, heb nog geen tijd gehad voor fotos te nemen, SORRY! :P
misschien morgen een filmpje proberen te maken als het vliegweer wa deftig is :D

greets!

8) Proficiat met de Maiden beste Sam en congratz to Norbert 4 the help :)
Machtige gave kist die er gewoonweg super uitziet, ik wil er ook ééntje (lol)

vr groeten

Kurt

thx kurt!

en dan hierbij de beloofde fotootjes :D
als je ergens een bepaald fototje van de cobra wilt, zeg het dan effe he ;)

dsc58961vq0.jpg

het totaal beeld van de cobra, nu met een mooie folding prop van norbert! :D

dsc58971co8.jpg

stoere voorkant niet? :cool:
en ja ik weet dat de horizontale stabilo niet evenwijdig staat met de vleugels :P
de vijskes staan daar nie vastgedraaid ;)

dsc59011mm0.jpg

de ingebouwde motor en de rc componenten

dsc58991oe9.jpg

een kijkje in de romp, waar duidelijk nog teveel servo draad zit, moet ik dan nog wel eens inkorten.

dsc59001xu0.jpg

de rolroer bevestiging met het kapje, merk juist op de foto dat er nog modder aan de trekhaak hangt :oops: soory daarvoor :P

tell me if you like it!

greets!

dude, nice plane :lol:
meer heb ik ni te zegge

grz
rodney

thanks!
mss dezenamiddag nog es gaan vliegen, als die stomme regen nou maar eens ophoud :P

greets!

Vlieg je op hoogte en rol alleen ??? Of zit de richtingservo nog wat verder weg ???
Dan is het een echte speedkist en geen echte zwever meer.

Maar voor de rest zeer gelikt zwevertje.
006.gif

Hoeveel ampere trekt de motor ???

Back