Bouwverslag Sig Wonder, goed gegokt door: Peter-Jan

beoordeel dit draadje:

• Total voters
    26
Hou de romp dan niet in je hand vast maar zet hem op een workmate ofzo en blijf er even een heel stuk vanaf (andere kant van de tuin). Bij mijn buitenloper ging ik voor de zekerheid toch even achter een deur staan tot die volgas liep. Maar ja, de prop maakt bij mij een bak herrie waar ik van schrok ;). Als het fout gaat dan kan het echt heel fout aflopen.

ps. plaatjes!!

e voila!,

DSC00313.jpg

DSC00315.jpg

Ik ben er nog niet helemaal over uit wat voor propeller ik ga gebruiken, want ik weet niet of van die thin electric props hier geschikt voor zijn.

Nette motor!

Ben beniieuwd hoe je Cg uitkomt. Mijn motor is nog 70gr zwaarder en past net op het motorschot ;)

propje weet ik ook niet direkt. Mischien even de brandstofprop proberen maar?

Helaas weet ik niet wat ze in petto hebben hahaha. Maar als ze jou niet uitnodigen dan weet ik het ook niet. Voor een bbq is wel te zorgen vind ik. Bij deze bestuur ik ga wel achter het vuur staan ( wel wil ik af en toe half uurtje verlof aanvragen om te vliegen)
Dan even een ander vraagje wel toestel is dit?
full

Vraag 2 is er een tekening van beschikbaar?

Laatst bewerkt door een moderator:
Psies, De Jepe Roto.

Laat ik daar nu net nog 2 kits van hebben aangeschaft een week voor de fik erin ging. Heb er tot nu toe nog geen ruimte voor gehad om er een twin van te maken (1 kit heeft geen vleugels). Hetzelfde voor de A10.

Nee Marcel, die Roto is nog niks voor jou.......

:offtopic:
Het laatste weekend van Juni de 27ste en de 28ste hebben we een kleine show ter ere van het 30 jarig bestaan van de MVC Swentibold en natuurlijk is Erik uitgenodigd. Er zullen verder nog een aantal vliegers persoonlijk worden uitgenodigd, we willen de omgeving laten zien wat er allemaal mogelijk is met modelvliegen en welke takken er nu allemaal precies zijn. Dus lijnbesturing en vrije vlucht komen ook aan bod als alles meezit.

meer info komt nog als alles op een rijtje staat.
:ontopic:

Erik, die A-10 blijft die in jou hangaar?

Super weekendje dus straks hoop erbij te kunnen zijn maar kan dit echt niet garanderen helaas.

Die A10 is eigenlijk een gepasseerd station voor me. Hoewel die voor A123 echt ideaal zou zijn (met dit 9s pakket en 16/15/5 ofzo helemaal gaaf). Ben nu 5 jaar bezig om die af te maken maar ik kan me er niet toe zetten. Je hebt de staat vast wel eens gezien.
Prijskaartje ligt alleen moeilijk want er zit al erg veel werk in (98% spuitklaar). Stuur me een pm bij heel serieuze interesse.

vleugelophanging. messing in carbon. vuren driehoeklijst
full

die romp komt dus nooit meer los zo.
full

motorschot erop en triplex verkast ipv balsa. op de bovenkant straks ook de laad/connect aansluiting als bij calmato
full

onderkant verkasten met pakket erin zodat de spanningen de romp niet te smal maken als de hele bodem erin zit.
full

rolroeren ertegen, hevel omhoog.
full

rolroerservo
full

bijna klaar
full

stabilo erop. erg hard balsa. geeft niet want de motor is groot vooraan.
full

full

Wat een motor voor zo'n klein kistje:p

Overigens veel lol aan beleeft aan zo'n wondertje, heb er in mijn beginjaren wel 5/6 gehad, ook met 1.10m span en een 10cc erop, die ging wel:D Was mijn kistje na de ailerontrainer:cool:

Grt.

En dat met een griepje.
He je kabouters in je werkplaats rond lopen hahaha.
Ziet er in elk geval vet uit met zoon toeter voorop. Hoop dat ie het tot de zomer overleefd.

P.s. altijd leuk om jou bouw wijze te zien.

Lache zoon wondertje hé. ben benieuwd of tie nog een beetje te gooien is. Staat me nog bij dat die ene die ik ooit gegooid had door de motordomp de romp de grond in wil trekken, maar dat dat toch goed gaat.

Kabouters? ben blij dat ik even wat kan doen nu. griep weg, maar verkoudheid en longontsteking nog niet dus bij hoesten hoofdpijn en duizelig. Vanaf oudjaarsdag aleen maar zitten en liggen wordt je helemaal leip van...

Soms ben ik even helder.

grtz! Erik

Klaar voor folie. Geen idee wat ik nog heb liggen dus kan nog best (James) Bond worden.

Bungheehaak
full

Rol en hoogteroer waarschijnlijk hier ivm CG
full

Anti flutter?
full

Nu is tie nog mooi ;)
full

Zou ook een mooie zijn voor een kolibri!

Zeer waarschijnlijk moet het pakket nog behoorrlijk naar voren en is er geen plaats voor de regelaar in de romp. Deze zal dan bovenop de romp moeten, vol in de koeling. Is niet echt storend want het geeft wel de mogelijkheid om het pakket van buitenaf aan te sluiten, maar ook op te laden! Mischien dat de motor op bussen moet komen voor te balanceren.

Balanceerkabels zijn naar Duitsland gestuurd dus hoop mijn batterij volgende week binnen te hebben.

grtz! Erik

Klappropje doe je toch ook niet op een tweetakt? Gewoon zoals het hoort!

Back