goedendag
We zijn weer wat gevorderd,ik heb de romp gespoten met de verschansing .viel niet helemaal tegen dacht misschien zet ik het te dik op en gaan we allemaal hangers en druipers zien maar is toch goed gelukt.
En er een paar randjes opgezet en de naam erop gezet, achter op de achterboeing ook maar dat is niet helemaal goed gegaan ivm met de ronde boeing dus deze maar opnieuw besteld en het opnieuw proberen,want als ze er eenmaal een beetje opzitten kun je wel vergeten om ze er nog goed af te krijgen
ik ben met de romp zo goed als klaar alleen nog een sleephaak zien te maken en dan kan ik dat laatste gedeelte ook afronden en me dan met het elektrische gaan bezig houden.
ik zal eens moeten gaan kijken hoe dat ik dit ga doen het liefste met een of twee stekkers met genoeg aansluitpinnen ,zodat ik de evt de romp eerst in water kan leggen en dan de accu kan plaatsen en dan de opbouwen ivm met het gewicht van de boot,zodat hij nog een beetje handzaam is.
hieronder en foto van de scheepshoorn heeft nogal wat tijd gekost om de toeter te maken met veel lijmen en plamuren tot dit resultaat gekomen ,nog even een luchtleiding maken en dan is ie klaar.
hieronder de bestelde rookgenerator ,nog even kijken hoe ik hem ga inbouwen zodat ik er een betje makkelijk bijkan om hem te kunnen bijvullen en te plaatsen als hij gebruikt gaat worden ,ik weet niet of hij erg warm wordt anders misschien met een flexibele slang werken ivm de montage aan de uitlaat.
Voor de rest heb ik me nog eens bezig gehouden met de vaarregelaar ,en warempel ik heb er de achteruit op gekregen .Maar dit is weer een met een gebruiksaanwijzing ,als ik hem in zijn achteruit zet op de afstandsbediening gebeurt er niets dan terug naar neutraal en dan weer achteruit en dan gaat hij achteruit ,wel minder vermogen als vooruit maar we kunnen afremen.dus wel een beetje opletten als je vaart. Ik heb er ook nog even een ampere meter opgezet en hij trok nog geen 2 ampere bij vol vermogen (niet in het water) ,ik vind dat niet zoveel nu kan het zijn dat mijn accu's niet meer zo goed zijn ,dus nog maar eens meten als ik een nieuwe accu heb gekocht.
Ik zat aan een accu te denken die zij bij elektrische motorboten gebruiken van rond de 40A dan hebben we tenminste en beetje vaartijd en tevens een beetje ballastgewicht en dan de rest met een beetje lood uittrimmen voor de juiste diepgang.
ik hoop haar nog deze zomer een proefvaart te laten maken ,moet in principe geen probleem zijn , ik heb alles wat ik daarvoor nodig heb behalve de accu ,is dus nog een kwestie van aansluiten en kabels trekken.
voor de patrijspoorten heb ik misschien iemand gevonden die ze wil maken ,dus hopelijk kan ik de volgende een foto erbij plaatsen waar ze ingebouwd zijn
al met al wordt het toch een flinke sleepboot
gr gerard