Bouwverslag (slow) Jerry Bates SBD Dauntless 1/5t.5th

Idd, gezien de beschikbare vrije tijd :) wordt het een slow building process. Het liefst zat ik er de hele dag aan te werken, maar ja, de schoorsteen moet ook blijven roken, zoals ze hier zeggen.

SpecRecce zei:
Idd, gezien de beschikbare vrije tijd :) wordt het een slow building process. Het liefst zat ik er de hele dag aan te werken, maar ja, de schoorsteen moet ook blijven roken, zoals ze hier zeggen.

Ik zit met het zelfde "probleem".

Is niet echt een probleem.

Als je altijd vakantie hebt, heb je eigenlijk nooit vakantie. :teacher:

Da's ook niks . . . :nooo:

jan.

Zo kleine update. Elevator is gebouwd, maar nu nog geschikt materiaal vinden om hem te bedekken. De echte had katoen oid, maar ik zie me nog niet met katoenen luiers slepen. Oracover is niet goed te verven, is mijn ervaring. Iemand een idee?

normal_IMG_0352%20%28600%20x%20450%29.jpg

jan brilman zei:
Is niet echt een probleem.

Als je altijd vakantie hebt, heb je eigenlijk nooit vakantie. :teacher:

Da's ook niks . . . :nooo:

jan.

Dat noemen ze dan een luxe probleem :lol:

SpecRecce zei:
Zo kleine update. Elevator is gebouwd, maar nu nog geschikt materiaal vinden om hem te bedenkken. De echte had katoen oid, maar ik zie me nog niet met katoenen luiers slepen. Oracover is niet goed te verven, is mijn ervaring. Iemand een idee?

van de makers van oracover is er ook oratex, dit is ook doek, maar met de opstrijkeigenschappen van oracover (krimpt alleen minder)

Danny Mulders zei:
SpecRecce zei:
Oracover is niet goed te verven, is mijn ervaring. Iemand een idee?

van de makers van oracover is er ook oratex, dit is ook doek, maar met de opstrijkeigenschappen van oracover (krimpt alleen minder)

Oracover is prima te verven, wel goed voorbehandelen. Maar beter is Oratex, iets zwaarder, maar het werkt veeeeuuul makkelijker (krimpt beter!) dan Oracover.

Waarom niet afwerken met glasmat + g4 en dan verven?
P.S als je de link invoegt bij ''insert image'' krijg je de foto direct in het topic te zien.

Je hebt in ieder geval een mooi voorbeeld van de Dauntless die in Amerika gemaakt is:

RC Universe

Zijn eigen website lijkt alleen helaas down te zijn.

Bij deze abootje

Gelukkig maar, was al bang dat al die informatie verloren zou zijn gegaan.

Over de crash is hier aardig wat gebabbeld. We gaan er gewoon vanuit dat het niet met de jouwe gaat gebeuren.

Op de bouwtekening staan 2 motoren aangeraden, de Zenoah G-45 of de Supertigre 3250. Er zit een behoorlijk prijsverschil tussen deze twee. Wat is aan te raden? Goedkoop is niet altijd "goed", maar in dit geval heb ik alleen ervaring met glow-plug motoren, en niet met benzine zoals de Zenoah. Wat ik overigens een geweldige mooi motor vindt om te horen en te zien, maar ja die eurootjes...

Graag uw mening als ervaringsdeskundigen!

Ik zou voor een benzinemotor gaan, of het nu een Zenoah (bewezen degelijkheid) is of een andere, en het hoeft geen nieuwe te zijn :idea: Er zijn er genoeg goede second hand te verkrijgen :wink:

Economisch, (pompen bij de pomp) zeer betrouwbaar, kunnen grote props (schaal) aan. Een methanol motor is misschien in aanschaf goedkoper maar op den duur kom je duurder uit met de aanschaf van al je peut om een middagje te vliegen. Een liter is niets bij deze grote motoren.

Succes met je keuze.

Gr. Teus

Back