bouwverslag smit denemarken 1:50

Ik weet niet wat voor zenderset je hebt, maar deze "drama" dingen werken niet zonder kunstgrepen op Futaba.
En zelfs met kunstgrepen is het niet alles.
Dus als je nog niet gekocht hebt: niet doen!

Hoi adam,

Ik heb de regelaars al binnen. Maar ik heb dezelfde in mijn neptun liggen maar nog nergens last van gehad. eerst had ik een modelcraft zender en nu een acoms zender. Wat is er dan mis mee?

tim

..

sDag iedereen!!

Wat stoer :) Nog meer 1:50 smitjes erbij.
Ik heb deze romp ook besteld
Het wordt waarschijnlijk de Smit Ierland
Maarja 1 vond ik niet leuk dus ik dacht ik bestel er gewoon gelijk 2
Dus ook de Smit Rusland er maar bij denk ik.

Zodra ik ze binnen heb, Zal ook mijn verslag te voorschijn komen

Groetjess mark:D

eerst had ik een modelcraft zender en nu een acoms zender. Wat is er dan mis mee?
Zoals ik al zei doet het probleem zich voor met Futaba sets.
Ik ben geen elektronicus maar het heeft iets te maken met de "puls" die een te lage spanning kan hebben bij Futaba??
Er moet dan een "pull-up" weerstand tussen komen om het ding wel te laten werken.
En als die er tussen zit werken ze nog niet prettig (bij mij in ieder geval niet)

Hoi Adam, koop gewoon een echte zenderset, bv. een Graupner MC 19, en geen futaba.
nooit geen probleem wat ik er ook op aansluit, zelfs 30 jr oude relaisregelaars tot oa de conradregelaars.

Dus tim prima regelaar.

Gaat niet zo zeer om de zender (FC16) maar meer om een spanning die Futaba gebruikt, die ik me heb laten vertellen, voor deze regelaars te laag is.

Lees dit draadje maar eens door.
Gaat over dezelfde regelaars.

Laatst bewerkt door een moderator:
Let wel, alleen Futaba schijnt er last van te hebben. Als je een ander merk set hebt hoeft het misschien geen problemen te geven.

Ik had ze op Marx GT300's staan, maar ik vond ze niet prettig regelen. Moteren gingen een soort van haperend rond.
Ik heb ze vervangen voor twee Navy 100's.

Maar goed, Leen heeft er weer goede ervaringen mee....

Hallo,

ik heb de laatste tijd niet stil gezeten! Heb een tijdje geleden een f14 besteld( is helaas nog niet binnen vanwege problemen met importeur robbe) Heeft iemand hetzelfde probleem? Ik heb het dek grof op maat gemaakt. Ik ben nu bezig met een soort module. Dat is een bakje met drie regelaars en een ontvanger. Dat kan ik dan aansluiten in al mijn grotere boten met een paar plugstekkers. daardoor hoef ik niet heel veel regelaars en ontvangers te kopen dus goedkoper.Ik heb al de schakeling van twee regelaars op twee motoren naar een regelaar naar twee motoren gemaakt. Hierdoor kan ik met twee sticks( apart geregeld dus) of op 1 stick varen met twee motoren. Ook is de laadpluggen gekoppeld aan de aan/uit schakeling gesoldeerd. Als de boot aan staat kan ik varen en als die op uit staat kan ik laden of stroom van de accu´s tappen ( maar dat gebruik ik waarschijnlijk niet. de ankerkluizen zijn al klaar en zijn gelijmd. Hierbij de foto´s van de eerste proefvaart.

tim

ziet er goed uit, maar eh....
heb je een verwarmde tuinvijver :confused::confused:

Het vriest hier al enige tijd ernstig, en het enige wat we nu met boten doen is ijszeilen. :turn-l:

Hoi bart,

Dat valt best wel mee. Ze komen van eind november. ze zijn niet van laatst dat weet ik maar wist niet meer waar ik die foto´s had vanwege de meerdere geheugensticks voor de camera.Maar ik wou graag weten of het makkelijk is om zelf becker roeren te maken of kan ik beter die plastic dingen kopen van graupner?

tim

Hoi Tim,

ik heb ze nog nooit zelf gebouwd, maar ze zien er voor mijn gevoel niet moeilijk uit...
Mijn bedachte en dus niet uitgeprobeerde receptje:
1: Maak een roer dat breder is dan normaal
2: Bepaal het draaipunt, dat moet voor het midden liggen, bijvoorbeeld op 1/3 van de voorkant
3: haal aan de achterkant een stuk van het roer af, iets van 1/4 bijvoorbeeld
4: maak aan dat achterdeel aan de bovenkant een stuk erbij aan, dat doorloopt tot vlakbij het draaipunt van het roer
5: monteer het achterste deel scharnierend aan het roer, waarbij het eraan gemaakte deel boven het gewone deel van het roer uit moet steken
6: in dat uitstekende deel van het scharnierende deel moet bovenin een sleuf komen van voor tot achter
7: aan het vaste deel van de boot moet een pin komen, die precies ter hoogte van het scharnier zit als het roer rechtuit staat.

Zodra het roer begint uit te slaan, zal door het verschil tussen de draaipunten het achterste deel extra uitslaan. Voila, een beckerroer.

VrGr,

Theo

Hoi theo,

Bedankt voor het uitleggen. Ik ga het binnenkort met iemand het erover hebben die handiger is dan ik met frezen en draaien dan ik;) Maar gaat dat dan niet te veel wegen? Want jij bedoelt zeker massief? Want mijn boot is nu al erg zwaar. Maar ik ga kijken of het lukt en anders koop ik die dingen van graupner.

tim

Hoi theo,

Bedankt voor het uitleggen. Ik ga het binnenkort met iemand het erover hebben die handiger is dan ik met frezen en draaien dan ik;) Maar gaat dat dan niet te veel wegen? Want jij bedoelt zeker massief? Want mijn boot is nu al erg zwaar. Maar ik ga kijken of het lukt en anders koop ik die dingen van graupner.

tim
Die dingen van Graupner zijn ook massief messing hoor
Dus oo redelijk zwaar
Maar die zitten er orgineel ook bij hoor
Dus het gewicht speelt geen rol bij deze boot
mvg
Frederik

Dus het gewicht speelt geen rol bij deze boot
mvg
Als er iets een rol speel bij deze boot is het wel het gewicht!
Niet alle Smit Nederland types worden hier in 1:33 gebouwd!

Beckerroeren zijn wel zelf te maken, maar Theo schrijft het makkelijker op dan dat ze te fabriceren zijn.;)

Back