bouwverslag smit denemarken 1:50

Hallo,

Ik heb vandaag de robbe f14 binnengehad en ook nog een schakelmodule besteld bij cheeta(alwin). Ik ga toch voor de graupner roeren want om goed een beckerroer maken is denk ik wel erg moeilijk voor iemand van bijna 15.

tim

Ik gebruik zelf ook de F14 en heb ook de schakelmodule van Cheeta.
Ik heb hem nog niet in een boot ingebouwd maar wel getest, werkt prima.

Hoe heb jij je schakelaar om te kiezen voor 2 motoren op de linker stick of beide motoren op een aparte stick?
Je schreef over 1 regelaar op beide motoren.
Ik doe dit door in mn zender het signaal van 1 potmeter naar beide kanalen te sturen, dus aan de zender kant en niet de ontvangerkant.
Kost dan ook geen extra schakelkanaal.

Hoi pergotje,

Ik kan doormiddel van een schakelaar tussen de regelaars en de motoren kiezen tussen 1 of 2 regelaars. Heb jij ook andere schakelaars er op gezet dan je bij cheeta kreeg? Want ik heb hem een email gestuurd of ik het zonder de schakelaars kon krijgen maar na een week nog geen antwoord gekregen.

tim

Laatst bewerkt:
Ik heb bij Cheeta een complete set besteld.

Cheeta is op het forum behoorlijk actief maar heeft het ook flink druk geloof ik.
ik denk dat het mailtje ergens bij ingeschoten is, stuur hem anders even een PB via dit forum.
Een bestelling neemt hij alleen per email in behandeling maar voor een vraag is dit mischien het snelste.
Stel de vraag anders in het topic over de switch.

Ik heb in mn boot (andere dan de NL) gewoon 2 regelaars.
In mn F14 heb ik een schakelaartje van een euro of 2 met 2 kabeltjes gezet.
Dan kan ik op mn zender kiezen tussen beide motoren op de linker stick of biede motoren op een aparte stick.

Dan heb ik ook niet beide motoren op 1 regelaar, maar alleen het stuursignaal samen.

Laatst bewerkt:
Hoi adam en pergotje,

Ik doe het tussen mijn regelaar omdat ik dan geen vrij kanaal op mijn zender want ik ga er binnenkort twee linear en een schakelmodule in zetten en als ik binnenkort nog een paar dingen wil schakelen bouw ik nog eentje van cheeta in. Ik vind het ook niet echt nodig om het op mijn zender te schakelen. Bedankt dat jullie het zeggen dat je dat ook via je zender kan schakelen. Maar wat voor accu´s gebruiken jullie voor de f14? En moet ik nog op dingen letten met het inbouwen in de f14?

tim

Het omschakelen kost geen extra kanaal.

Of je bedient 2 kanalen van je ontvanger met 2 knuppels, als ik omschakel verstuur ik het signaal van 1 knuppel via beide kanalen.

Het kost wel 2 kanalen, maar dat heb je nu ook.
Je kunt dus op een riviermodus en een havenmodus varen via de afstandsbediening.

Hoi pergotje,

Srry ik dacht dat je het schakelde in je boot maar jij doet dat in je zender.
Waar heb jij dan de schakelaar of potmeter zitten?

tim

Hallo,

Gister twee keer een zekering van 10a doorgeslagen. waar ik net achter kom dat ik de motor en accu van de regelaar omheb gewisseld. Maar doet de regelaars het nu nog wel?

tim

Hallo,

Laatst de roeren gekocht. Ik ben nu tijdelijk bezig om een boot voor een kennis op te knappen. Dus ik heb verder niks aan de denemarken gebouwt. Wel zijn de straalbuizen klaar(de straalbuizen zijn gedraaid uit pvc vanwege het gewicht)
GroteFoto-8A6PDBQS.jpg

tim

Hallo,

Heb afgelopen week wat tijd gehad om aan de denemarken te kunnen bouwen. ik heb eerst het dek netjes op maat gemaakt omdat er nog een randje aan zat die er nog af moest. Verder heb ik de opstaande rand voor het stuurhuis gesoldeerd. Verder heb ik nog een een stukje uit het achterste deel van het dek geslepen met de dremel. Want er komt een inleg dek in omdat ik nog wel bij de roeren wil komen als er iets mis mee is zonder dat ik het hele dek er uit moet slopen. Heb er gelijk een paar stukjes messing onder gesoldeerd waar het dek op komt te rusten. Ik ga nu proberen om de straalbuizen er onder te maken. Maar kan ik beter een buisje in de straalbuis lijmen en dat door de romp steken en vast te lijmen. of kan ik beter een blokje nemen en dat op de straalbuizen lijmen en vervolgens op de romp lijmen?
straalbuizen van pvc

schroeven

De uitlijn manier om je straalbuis precies goed voor je as te hebben.

achteraanzicht

zijaanzicht

zender

tim

Je schroefaskoker had je beter met een v steun kunnen maken
Want als je de schroeven aftopt
Wat je met deze al niet meer kunt (verkeerde schroeven dus)
En ze gaan werkelijk maar een mm vrij lopen van de Straalbuis
Kon het wel eens wezen als dat je schroef als nog de straalbuis raakt
Gezien als dat de schroefaskoker een vrij lang loos stuk heb
mvg
Frederik

Hoi Tim,

Dit gaat (zoals F.van.Gent ook al aangeeft) niet werken :(. Met één pootje (uithouder) op de schroefaskoker kan deze welliswaar niet meer op en neer, maar nog wel heen en weer.

SMIT.RUSLAND.7%20(11).jpg

Foto; Tugspotters

Daarom zou ik de uithouders van de schroefaskoker en de straalbuis maken als bij het origineel, kortom één "poot" van boven en één "poot" aan de zijkant :teacher:. Als je dat eenmaal goed hebt uitgericht zullen de schroef en straalbuis elkaar niet meer raken :D.​

Groetjes, Danny.​

Hoi frederik,

dat is wel wat beter ja maar het hoort origineel niet zo. Ik probeer deze zo originieel mogelijk te bouwen dus wou ik dit ook origineel houden. er komt nog wel de stang die de hak en de straalbuizen verbind. Maar op de schroefaskoker zit alleen eentje naar boven en niet naar opzij dat ik weet.

SMIT.DENEMARKEN.6%20(2).JPG

tim

Laatst bewerkt:
Back