Bouwverslag Smit Hunter(offshore uitvoering)

Op het dek liggen twee platen van ABS niet netjes tegen elkaar.Er zit een kier tussen.Waar kan ik deze kier mee dichten.

ronaldp

afhankelijn van de groote van de kier.

is de kier klein kan je hem aan de onderzijnde afplakken met tape en vervolgens aan de boven zijde opvullen met 5 minuten epoxy. dit vloeit eerst overal tussen en vervolgens wordt het hard maar blijft enigzins flexibel en is makkelijk te schuren plamuren en te schilderen.

is de kier groot dan kan je hen inderdaad opvullen met abs en dit samen met 5 min epoxy.

5 min epoxy tof spul vloeit goed uit helemaal als je het iets warm maakt met een fohn. is stevig en blijft toch flexibel

peter

hallo ,

grondverf die je spuit is meestal een tikje "aggresiever" dan de uiteindelijke kleurlaag , ik bedoel hiemee dat die een beetje de kunststof oplost ( zitten andere solventen in) , je zal dat ook merken aan de droogtijd van de grondverf die slechts een fractie van de eindlaag is

al moet ik toegeven dat ik ook wel eens abs of ps delen spuit rechtstreeks met de eindlaag en dat komt er ook zo maar niet één , twee drie af hoor
mits goed geschuurd ( minstens korrel 600 ,liefst nog fijner) en ontvet ( wasbenzine of isopropanol)

groeten

Wie kan me helpen wat hier precies staat(zie pijl).
Graag informatie met foto's en maten.

achterdekinternethx7.jpg

Groetjes Ronaldp

Heb vandaag de zaag in het achterdek gezet.Zie foto's.
Nu heb ik achterop nog een stuk van de oude opening die orginail in de Happy hunter zat.
Zouden jullie die dicht maken en de servo verplaatsen.Of zo laten zitten?

smithunterinternetub2.jpg

smithunterinternet1ho0.jpg

smithunterinternet2wt1.jpg

Groetjes Ronaldp

hoi ronald.

ik heb ook 1 groot achterdek en bijna op dezelfde plaats mijn servo zitten en ook nog een voor de enterhaak. zal morgen foto's maken van mijn achterdek en op de site zetten.

peter

@Ronald, ik zou de opening zo laten. Anders kan je niet meer bij je roeren, en dat is soms wel nodig. Bijvoorbeeld als je je schroefassen er uit moet halen of een modificatie moet plegen.
Zorg dat je altijd bij je roer-aansturingen kan! Alleen je servo verplaatsen lost maar een deel van het probleem op en bovendien: een langere aansturing maakt je stuurgedrag 'vaag'.

Hebben jullie ook nog 1 of 2 verstevigings balken gemaakt?
Bedoel twee balken van bb naar sb zodat het dek niet krom trekt?

Ronaldp

hey ronaldp

vraagje wou u die motoren die erin zitten laten zitten of gaat u die vervangen want naar mijn ervaring vind ik dat super herrie makende motoren
of wat vind u er zelf van ?

mvgr

armando

Heb de motoren 20 jaar geleden gekocht.(gelijk met de boot)Deze werden toen aan geraden door Robby.Heb nog nooit met deze boot gevaren en weet dus ook niet wat voor geluid ze maken?

Ronaldp

ronald,

een advies, haal die motoren eruit ze maken enorm veel herrie door de kunstof tandwielen (ik noem ze jank bakken) zet er 2 graupner 720 bb torque motoren in rechtstreeks op de as. veel kracht en weinig stroom verbruik.

Ik hen zelf twee graupner powergears van graupner is zitten (tandriem vertraging) maar zou nu de torque motoren nemen,

peter

en een mooi vaarbeeld...
maar u zou is voor de gein
uw motoren is laten draaien dan moet je het is horen en op het water is dat heel irritant hoor
en zeker als je natuurlijk nog met die geweldige geluidsgenerator en scheepshoorn ofzo wilt gaan werken die komt er nauwelijks boven uit
dus inderdaad een advies om ze te veranderen

Heb al rond gekeken op internet.Prijzen vallen mij!!!!
Zal er zeker later als de boot verder af is eens over nadenken.

Ronaldp

hoezo verder af is
is het niet beter om nu meteen te kijken
nu je er nog behoorlijk goed bij ken
want dat ken ik ook met mezelf wel

als ik nu nog iets moet veranderen bij me afgebouwde modellen
dan gaat er haast altijd weliets mis of breekt er iets af ofzo

mvgr

armando

Back