Hallo Ben,
Het behandelen van de plug met G4 is een goede stap. Je maakt het balsa veel sterker en kun je de laatste oneffenheden mooi weg werken. Mogelijk dat je op bepaalde plekken nog wat plamuur moet gebruiken. Ik heb hier de 2 componenten plamuur van de Action voor gebruikt. Werkt prettig en is goed schuurbaar. Wat ik ook heb gedaan is de plug in de grondverf en aflak gezet. Alles van de Action en op waterbasis. Lekker goedkoop. Waarom zoveel werk maken van het behandelen van de plug? Het is nu eenmaal zo dat je oneffenheden het beste ziet als er een laklaag overheen zit. Je voelt de oneffenheden niet meer, maar ze zitten er gegarandeerd. Na de eerste laag kun je dan met bijv. lakplamuur de laatste onregelmatigheden weg halen. Vervolgens weer gronden en deze wzh. herhalen, net zolang tot je 100% tevreden bent. Als kers op de taart aflakken met een sluitlaag en voor de laatste maal kritisch je romp bekijken. Daarna kun je aan de gang met de bruine tape. Ik persoonlijk zou de plug daarna een 5 tal keren (of meer) in de loswax zetten. Heb je bij het verwijderen heel veel profijt van.
Wat betreft het advies van beemstra, ik zie geen direct voordeel in het vooraf aftekenen van de romplijnen. Het werk, of je dat vóór of na het lamineren doet, blijft hetzelfde. Je meet beide keren vanaf je bouwplank. Daarnaast komt er tape op je (geschilderde) plug dus betwijfel of je er veel van gaat zien. Ook van het doortrekken van de romp tot op de bouwplank is mijns inziens nergens
voor nodig. Kost alleen meer materiaal. Kan het verkeerd hebben, maar ieder heeft zo toch zijn eigen werkwijze, daarbij het is jouw model, dus jij bepaalt.