Bouwverslag Smit-lloyd 120 serie

Matthijs doe is wat met je foto`s zeg.
Echt je heb foto`s waar veel mensen wel in geintresseerd zijn. Stuur ze bijv. naar Smit-Lloyd Home die man zoek nog veel foto`s ook.

Maar voor de rest ziet alles er keurig uit...

foto's

Matthijs doe is wat met je foto`s zeg.
Echt je heb foto`s waar veel mensen wel in geintresseerd zijn. Stuur ze bijv. naar Smit-Lloyd Home die man zoek nog veel foto`s ook.

Maar voor de rest ziet alles er keurig uit...

Hallo Armondo , je bedoelt Jaap Kooij , ik heb ook al via hem veel foto's gekregen , waaronder deze , tevens heeft hij al mijn beeldmateriaal gekregen wat ik beschikbaar had over SL -geschiedenis . De site die Jaap heeft gemaakt over Smit-lloyd , is echt de moeite waard om deze te bekijken.Maar foto's zijn eigenlijk onmisbaar , als je een model bouwt ,vooral als de tekeningen niet duidelijk zijn , en zeer zeker voor de details

kleine update

Hallo forum genoten hierbij een kleine update .van de SL 120

Ik heb het bodem vlak nu helemaal afgewerkt en in vorm geschuurd

5417maartub2.jpg

55ue9.jpg

De voorbereiding van de boegschroef .

57gu5.jpg

58xs1.jpg

Groeten Matthijs

Matthijs,
Ziet er mooi uit, de bulb lijkt wel iets te iel maar dat komt vast nog wel goed.
Doop de romp echter wel in de G4 over ander goedje want zoveel hout gestapeld etc, etc moet niet gaan werken dan dat zou zonde zijn. Wordt vervolgd en we blijven kijken
groeten.
Hawser

Heej Matthijs

Heej Matthijs ik heb het verslag meerdere keren gelezen en ik blijf lezen ;).Want ik wil zelf ook de 'Smit Lloyd 120' aan maken en nu er nog iemand met het schip bezig is vind ik het egt de moeite om er en verslag over temaken.En ik doe ook steeds meer ideen op voor voor mijn multicat(lijk wel gek dat ik er aan begonnen ben:hammer:.) Maar ik ga dalijk gelijk weer verder met mijn multicat.Maar succes met de bouw en het verslag en ik ga het zeker volgen als er nog gebouwd wordt ?

mvrg marco :pim:

dit topic eigenlijk nog nooit gezien tot op zo winterse dag als vandaag ! en tot mijn grote verbazing zie ik hier een zeer mooi model van de smitlloyd. ik ben zelf ook bezig met een smitlloyd de 109 ! bouwpakket van modelwork holland , ik blijf je zeker volgen !

Mvg lars.

ziet er allemaal netje uit matthijs...volgde het al een beetje vanaf de zeilijn, maar mijn intresse in smit lloyd groeit steeds meer. zal het zeker ook blijven volgen.

nu wil ik niet vervelend zijn, maar ik heb voor zover mijn SL kennis rijkt de boeken erop na geslagen en ik kon nergens de Smit Lloyd 120 met een bulb vinden, zowel op foto's als een algemeen plan. is dat niet de Smit lloyd 122 of 123? (bron is het Smit LLoyd boek)

Er zit toch ook geen bulb steven op....
Ik zie hem tenminste niet op de foto, jij wel?

Ik wel, je ziet duidelijk een verschil kwa kop met met jouw EX 123 en de "120?" die mathijs aan het bouwen is. Je kan het niet echt een bulb noemen maar de rondingen zitten er wel degelijk in.

Ik wel, je ziet duidelijk een verschil kwa kop met met jouw EX 123 en de "120?" die mathijs aan het bouwen is..
Dat zit hem meer in mijn model dan in die van Matthijs. Ik had toendertijd geen foto's van het onderwaterschip, vandaar dat mijn rompvorm misschien een beetje bezijde de waarheid is.

Je kan het niet echt een bulb noemen maar de rondingen zitten er wel degelijk in.
Een bulb steven noem ik zo'n "bobbel" die naar voren uit steekt, en niet een verdikking in de romp.

Er zit toch ook geen bulb steven op....
Ik zie hem tenminste niet op de foto, jij wel?

klopt die zie ik niet, maar dan bouw hij geen 120.....
afijn, maak ik me druk om, het casco word al wel mooi en ik meot het voorlopig nog maar zover zien te schoppen....(planning is namelijk een SL 122 te gaan bouwen)

MVG Maurice

dat is niet waar wat je nu zegt adam...maar nu zijn we het topic aan het vervuilen...
maar mijn mening is dat er bij bijv. de SL 123 wel een bulbsteven is, weliswaar klein, maar hij is er wel degelijk....want je zegt zelf tegen armando dat het geen verdikking is in de romp...dus wat is het dan wel? niet om vervelend te doen of om kwaad bloed te zetten, dat is mijn bedoeling niet...ben "nog maar" 23 en wil graag de 122 gaan bouwen als de deurloo klaar is...dus dan wil ik het uiteraard wel goed doen. zie deze foto is toch duidelijk te zien dat de 121 ook een "bulb" heeft.

http://www.smit-lloyd.com/Extra foto/sl 121 rj bal.jpg

en ik kan wel lezen gelukkig...;)
Maurice

Laatst bewerkt:
Smit-lloyd 120

Hallo Forum genoten het is al weer een tijd geleden dat ik mijn verslag heb aangevuld .Ik hoop over een 2 maanden weer verder te gaan met bouwen . De bouw heeft stil gelegen om familie omstandigheden . Hierdoor andere prioriteiten .
Ik zie wel dat er een discussie gaande is over de steven van de 120 serie , ik kan mij ook persoonlijk meer in de omschrijving van Adam vinden . Al de 4 schepen van de 120 serie zijn met een verdikking bij de voorsteven gebouwd, maar zeer zeker niet voor uitstekend naar voren .

Naar mijn weten zijn de SL 61 en 62 de enigste exemplaren met een bulbsteven . zie foto van het model waar ik jaren geleden mee bezig geweest ben en nog nooit heb afgemaakt . Maar goed eerst de 120 en dan de 61 afmaken

dsc00056vz5.jpg

dsc00058mn0.jpg

Hier onder de foto van de SL 122 waar duidelijk op te zien dat de "verdikking"niet naar voren is uitgebouwd .
sl122millingen007kl1.jpg

Groeten Matthijs

Laatst bewerkt:
Hallo,ook leuk de 61 62 zie je niet veel in de modelbouw.Ik dacht dat de smit-lloyd fame en fortune ook een bulb hadden.De S.L. 121 heb ik nieuw uit mogen halen.

Groetjes E.J.

....want je zegt zelf tegen armando dat het geen verdikking is in de romp...dus wat is het dan wel?
Blijft moeilijk hé, lezen.
Ik heb tegen Armando gezegt dat een verdikking in de romp geen bulbsteven is!
Dit is een bulbsteven:
250px-

Omschrijving Wikipedia: Een bulbsteven is een torpedovormig onderdeel van de boeg van een schip. Het bevindt zich onder de waterlijn.

Daarnaast wordt een bulbsteven op de romp aangegeven met dit symbool:
100px-Brosen_gruszka.svg.png

En ook dit symbool vind je nergens terug op de romp van de 120-klasse, zelfs niet op jouw foto waar de bulb van de 121 "duidelijk te zien is".

Dus ik denk dat we duidelijk vastgesteld hebben dat de 120-klasse schepen geen bulbsteven hebben.

@Matthijs,
Dat is ook een apart model van de 61, daar zie je er niet veel van!
Waarom heb je haar niet eerst afgemaakt?

Back