Bouwverslag Smit-lloyd 120 serie

Reactie

Hallo,waarom trek je de stootranden(waterkeringen) niet gelijk door als je de schotten zet?Zomaar een tip hoor,is makkelijker dan ze later aan te brengen.Maakt alles een beetje realistischer.Maar petje af hoor voor je werk.Maar werk wel het alu.goed af op de naden maar dat had Adam al gezegd,niets zo krachtig als alu.wat oxydeerd

Je hebt gelijk daarin om de stootranden wat door te trekken, dat dat wat realistischer is , en mooier maar mijn materiaal vond ik daar te dik voor .

Maar dadelijk met het dekhuis wil ik dat in ieder geval doen en ook met de rest van de dekken .

Groeten Matthijs

Matthijs,

Zier er erg netjes uit... Zo behoud je teminste nog is je mooie rechte hoeken in een schip! Ook wel mooi om te zien dat er verschillende opvarende van Smit lloyd aanwezig zijn. Het blijven de mooiste "eerste" suppliers altijd makelijk als je dat soort mensen bij de hand heb.

Ziet er echt mooi uit!

Kleine update

Even de dekken er los opgelegd , past perfect

s7302171.jpg

s7302172.jpg

s7302173.jpg

s7302174.jpg

s7302177.jpg

groeten Matthijs

Matthijs,

Klopt de ankerrol wel?
De schepen hebben volgens mij in Engeland een andere rol gekregen omdat de originele problemen gaf bij het ankerwerk.
Ik meen me te herinneren dat de diamater te klein was waardoor de vloeien van de ankers bleven haken.
Voor de rest ziet het er strak uit.

Hallo,klopt Adam dat verhaal van de hekrol.Ben bij een verbouwing geweest in South-Shields.De diameter in het midden van de rol was te klein,nu trokken we de vloeien van het anker onder de rol door de plaat .Toen is de rol aangepast,is het midden gelijk gemaakt met de buiten diameter toen woog de hekrol wel 19ton,en onder de rol is het ietsje aangepast.Maar voor de rest zeer strak hoor!
SL%20122%20dok%20SS%20(Custom)%20(2).jpg

Laatst bewerkt:
Ankerrol

Matthijs,

Klopt de ankerrol wel?
De schepen hebben volgens mij in Engeland een andere rol gekregen omdat de originele problemen gaf bij het ankerwerk.
Ik meen me te herinneren dat de diamater te klein was waardoor de vloeien van de ankers bleven haken.
Voor de rest ziet het er strak uit.

Adam

Het klopt dat de ankerrol in een later stadium is veranderd , omdat hij niet voldeed , echter ik wil hem bouwen zoals hij van de werf af kwam .

Groeten Matthijs

Back