Bouwverslag Smit Rotterdam #BB478

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Peter van Poppel, 26 jul 2018.

  1. Peter van Poppel

    Peter van Poppel

    Lid geworden:
    24 mrt 2018
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Vreeswijk
    Hi Maurice,

    Dank voor opmerking. Ik laat het, in ieder geval voorlopig, hierbij. Kan me nu nog op geen enkele manier er een voorstelling van maken waarom ik daar spijt van zou krijgen.

    gr. Peter
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2018
  2. Jeroen_de

    Jeroen_de

    Lid geworden:
    30 dec 2014
    Berichten:
    8
    Je boot ziet er prachtig uit!
    Ik ben ook de Smit Rotterdam aan het bouwen!
    Alleen als je wilt varen ermee moet hij wel helemaal waterdicht zijn! Nu zie ik dat je al alle dekken er op hebt gelijmd en nog niks aan de romp hebt gedaan!
    Let wel op dat je erg lastig erbij komt als je hem van binnen uit ook waterdicht wilt maken.

    Succes
     
  3. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.040
    Locatie:
    Oostvoorne
    Om de binnenkant waterbestendig te maken zou je nadat de apparatuur is verwijderd er wat (verdunde) blanke lak in kunnen gieten en dan net zo lang draaien/kantelen totdat alle houtwerk lak heeft "gezien". Is belangrijk om te voorkomen dat bij een ongelukje water in het hout trekt en gaat delamineren, of krom trekken. Kan met harslak, G4 of watergedragen lak. Wel bij één soort blijven. De buitenkant zou ik een laag 80 grams keper glasweefsel met epoxy geven. Meer als bescherming tegen puntbelasting en alsnog opname van vocht. Enkel met lak gaat ook wel, maar is kwetsbaarder. Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2018
  4. Peter van Poppel

    Peter van Poppel

    Lid geworden:
    24 mrt 2018
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Vreeswijk
    Heren,

    Dank voor de reacties. Het frame is al geïmpregneerd. De "huid" gaat nog komen inclusief impregneren. Uiteindelijk zal er ook aan de buitenkant nog glasweefsel komen om de boot 100% waterdicht te maken. Ik heb geen haast en snap dat dit moet gebeuren voor de toekomst.

    @Jeroen, heb je ergens foto's staan? Ben uiteraard nieuwsgierig naar jou vorderingen.

    gr. Peter

    PS, komende paar weken zal er bijzonder weinig gebeuren. Zit in de Caraïben. :):):)
     
  5. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.040
    Locatie:
    Oostvoorne
    Maak ons maar lekker Peter, maar het is je gegund! Kun je daar mooi plannen maken hoe je verder gaat bouwen. Gr. Klaas.
     
    PJVR69 en Peter van Poppel vinden dit leuk.
  6. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.213
    Locatie:
    Zoetermeer
    Mooi klassiek spantenwerk! Ziet er strak uit
     
    Peter van Poppel vindt dit leuk.
  7. Peter van Poppel

    Peter van Poppel

    Lid geworden:
    24 mrt 2018
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Vreeswijk
    Na een periode van vakantie en wat drukte privé en werk, wordt het tijd om verder te gaan. Voordat de scheepshuid dicht gaat gaat ik eerst de elektronica testen. Daarvoor een kleine testopstelling gemaakt met een losse voeding. Voor het testen van de ontvanger en regelaars is vermogen nog niet nodig dus een kleine voeding uit de rommeldoos volstaat. Scoop er aan gehangen om te kunnen kijken wat de spanning doet. Altijd handig. In de komende periode ga ik de zender maar eens "binden" en mezelf inlezen in de materie en de mogelijkheden uitzoeken.

    UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2fb.jpg
     
  8. Peter van Poppel

    Peter van Poppel

    Lid geworden:
    24 mrt 2018
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Vreeswijk
    De afgelopen periode bezig geweest met het testen van de elektronica. Is toch handig met de scheepshuid nog open, mochten er nog aanpassingen nodig zijn. Alles functioneert dus maar begonnen met het afbouwen van de scheepshuid. Bij de boeg is dat toch lastiger dan gedacht. Moet toch een beetje corrigeren en opvullen.

    zw%58W7ySaGMQYLWRF4EAg_thumb_35b.jpg ub8siP+IRFalyqen8pTnMA_thumb_35c.jpg
     
  9. Peter van Poppel

    Peter van Poppel

    Lid geworden:
    24 mrt 2018
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Vreeswijk
    TKGzPYL7RUyASWC6DU0ZVw_thumb_373.jpg 2hWghTLfTXSJbalCA8Gimg_thumb_371.jpg UywQF4LxQkyjZFqCFX1R0w_thumb_372.jpg

    Een paar druilige zondagen verder, met kleine stapjes verder. Langzaam latje voor latje de scheepshuid dicht bouwen. Daarna schuren, schuren en nog meer schuren waarna het glasvezel zal worden aangebracht.
     
  10. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    hoe staat het met de bouw van dit model ?? het ziet er veelbelovend uit maar zoals zo vaak eindigd een bouwverslag zomaar ineens halverwege
    ik hoop dat er bij deze nog wel vooruitgang in zit en niet in de kast verdwijnt
     
  11. Peter van Poppel

    Peter van Poppel

    Lid geworden:
    24 mrt 2018
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Vreeswijk
    Om heel eerlijk te zijn, staat hij in een kast. Maar wel een kast waar ik dagelijks zicht op heb en die open is.
    Nee, ben niet gestopt maar wel even tijdelijk. We zijn verhuisd en de voorbereidingen hiervan, de renovatie (we dachten te gaan verbouwen) is een complete renovatie geworden en ben nu bezig met de (wijn)kelder en we gaan eerdaags beginnen aan de tuin (50 meter diep). Dan is die hopelijk op orde om vanaf het voorjaar volop te gaan genieten van het zwembad. Dus druk genoeg, alleen nu even niet met de "Rotterdam".
     

Deel Deze Pagina