bouwverslag snelvarend dubbelschroefs 100%eigenontwerp yacht

• Topicstarter Topicstarter erik16v
  • Startdatum Startdatum
maar ik zit echt met de vraag of ik de schroefassen kan laten maken door f van gent ,zouden die de hoge toren van ,ongeveer 10.000 aan kunnen ???

groet
erik
Ik zal wel voor je vragen of dat ze ook hoogtoerige lagers hebben voor jouw
mvg
Frederik:D Maandag as
Krijg ik er bericht over net even gebeld

Laatst bewerkt:
hallo allemaal ,had vandaag weer even tijd over op de werkplaats ,en aangezien ik helaas nog niet klaar ben met het tekenen van de opbouw en de spanten daarvoor ,ben ik aan mijn 2 barren begonnen ,1 voor op de flybridge(de grote ) en 1 voor het benedendek ( juist ja de kleine :D)

ze zijn nog niet klaar ,de buitenkant heb ik alvast van glad hpl(kunstof )wit ,mooie ondergrond om over te spuiten ! achter het werkblad een rvs randje (spatrand) en om alles zo echt mogelijk te laten lijken maak ik de bladen weer van strookje aan elkaar gelijmt teak van 4 mm breed ...

het bovenbladje van 30 cm breed(int echt ) en het onderblad 60 cm ,alles word straks(denk morgen) netjes in verstek tegen elkaar aan gelijmt !

daarna ga ik nog onderkasten maken ,denk rvs frame ,met teak houten deurtjes ,ook weer opgebouwd uit die smalle strookjes .ja dar heb ik plaatjes van gelijmt ,toen was het nog uit stukjes van 4mm dik ,dat heb ik op elkaar gelijmt ,en daar weer plakjes af gezaagt ,nu heb ik plaatjes ,van 4mm aan elkaar gelijmde strookjes .
het leuke is dat de vandiktebank ze heel laat ,dus weinig schuurwerk aant eind !

hier de foto's
barren001.jpg

barren002.jpg

hoi ik las dat jullie het over jetaandrijving hadden ik heb nog een paar foto's van een jacht wat bij ons op het dorp is gebouwd voor een amerikaan die er een wereldrecord mee heeft gemaakt, dat van het snelste jacht boven de 50 mtr hij loopt 132 km/h en wordt aangedreven door drie rolls roys jetmotoren met een impellor diameter van ong 1,5 mtr. de twee buitenste jets zijn voor voortstuwing en manouvreren en de middelste is voor dat beetje gas extra op het recht stuk.

foto's zijn van de terwaterlating in 2004

gr melvin

kijk dat bedoel ,zijn genoeg grote en snelle yachten hoor ,hij heeft dat record ,maar vast niet verbasingwekkent verbetert ,zal eerder misschien op 125km/h hebben gestaan !
thanks voor de foto's !

ben nog weer ietsje verder geweest met 1 bar.

barren006.jpg

barren004.jpg

vrs randje was me niet naar het zin (een hoekje lag er ruim in) nu dus opnieuw geplakt !
tevens het werkblad en topbladje bijna klaar .
nog even afschuren ,en dan later in boot exacts op maat maken !

nog te doen ,voor de kleine bar komt er nog een luifel boven met spotjes er in ,en een eindschotje ,aan de kant waar nu nog een klein stukje bovenblad zweeft!
de andere bar alle bladen maken .
beide barren moeten nog achterkasten krijgen ,en een voetsteunlijst aan de kant waar de "klant" zit op z'n krukje ..

ik zaag de verstekjes in de bladen met een festool afkort machine ,deze is erg rustig ,en kan ik zeer korte stukje makkelijk mee zagen ,veel machines slaan bij de maten je hout weg !
ben inderdaat erg blij dat ik van dit soort machines gebruik mag maken !

groet,erik

Laatst bewerkt door een moderator:
bij het schuren van het bovenblad (met de roterende schuurmachine ) knapte steeds een verstekje van het bovenblad ,na deze 2 keer opnieuw gelijmt te hebben ,hem toch maar weg gegooid!

en een nieuwe gemaakt ,nu schuur ik de boven bladen op een andere manier !met de hand en een stukje schuurpapier :(whaha

maar wel met resultaat !

barren008.jpg

barren009.jpg

nog veel werk te doen ,alleen al aan de barren ,en dan moet het hele deel er onder nog opgbouwd worden ,kan ze nou alleen in de tekening zetten voor de maat haha !
maar ja zijn leuke dingen om te maken ,en kan de uiterlijke maten straks nog ietsje aanpassen ,binnenkort maar eens aan de opbouw beginnen !

mzzlss
erik

Heej Erik!

Ik heb je topic even helemaal door genomen, dat ziet er goed uit, kerel! Hoe krijgen sommige mensen het voor elkaar, om op zo'n kleine schaal, zo precies te werken!
Ik heb voor veel mensen hier een hoog respect, en jij bent daar 1 van!

Ga zo door! We spreken elkaar. ;)

Groeten,

Ed

erik, hoe gaat de bouw met het jacht verder????

ik ben benieuwd

hey mensen ,deze hebben jullie volgens mij nog niet gezien ..

Afbeelding399.jpg

het bankje achterop het achterdek ,naast dit deel komen links en recht een trap naar het zwemdek...

echter zit ik er al over te denken om dit deel overnieuw te maken ,hij's ook een mm shuin ....

Back