Bouwverslag Sopwith Pup Tony Clark

Weer lekker op dreef Michiel :D

Deze video van de Pup vind ik ook heel mooi:
Wel een echte maar er zijn fraaie details te zien :yes:

[URL="
Pup Test Flight (Normie Trailer HD) - YouTube[/URL]


Wel in 1080p HD en groot scherm kijken :p

Groeten, Ralf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie video Ralf!! Inderdaad mooie details te zien. Verticale struts blank mat lakken al gezien. En al het beslag zwart. Inderdaad lekker op dreef, op dinsdag altijd veel tijd overdag. Maar dit is de ruwbouw, straks komen de schaaldetails en dat kost veel tijd.
 
Ook mooi! Zag op de duitse Ebay een onaangebroken Sopwith Pup kit van Clark staan voor Euro 499,00!! Das echt een hele mooie prijs. Man biedt ook een ZG38 aan met een nieuwe vertraging erop (door Clark) gemonteerd. heb de link niet maar kijk op ebay.de en dan ZG38 intikken.
 
De linker vleugel past perfect aan het middenstuk (rechter uiteraaard ook!)

full


Bij de bovenste begonnen met de eindlijst op vorm te schuren, onderste is nog niet gedaan.

full


full


Hobbykamer! Wordt passen en meten als de vleugels in elkaar moeten, gaat net!! Maar ben al blij met een eigen kamer! Als de Pup klaar is gaat hij door het dak naar buiten!
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi je vorderingen weer te zien Michiel!
Die Kits van Toni zijn werkelijk om van te watertanden :thumbsup:

Als de Pup klaar is gaat hij door het dak naar buiten!

Grapje toch hoop ik zeker? :shock:
Dat is voor mij de reden zo veel mogelijk deelbaar te maken..
Of heb je beneden nog een andere opslagplaats voor de kist?

Groeten, Ralf
 
Idd heb ik beneden nog een opslagplaats. Als ik met stabilo begin bekijk ik of hij deelbaar kan worden anders gaat het echt via dakraam, dat wordt de weg met de minste obstakels. Gewoon met zijn wielen over de dakpannen naar beneden waar de buurman op de ladder moet klaarstaan om hem op te vangen!
Binnendoor kan met hulp natuurlijk ook maar is lastig. Twee trappen in ronding naar beneden, geheid beschadigingen. En hij gaat wel 15 kilo wegn met een romplengte van circa 1,96. Gaat ook niet alleen en mijn kids zijn nog te klein om te helpen. Alhoewel 9 jarige dochter de eindlijst van de rechter ondervleugel heeft gelijmd!
 
Vraag aan de deskundigen: als jullie de keuze zouden hebben tussen een ZG38 met vertraging of een Brown Bear Penta 95 stermotor, wat zouden jullie doen? De ZG 38 draait meen ik 2500 toeren, maar dat zal dan volgas zijn. Hoe gedraagt deze motor zich bij half gas of stationair? Valt de kist dan niet bijna uit de lucht? De Brown Bear draait 5100 toeren volgas en daarmee heb je dan bij half gas in iedergeval meer toeren.
 
maar de Brown Bear is 4 takt.....

De groteTiger Moth's die ik gezien heb vliegen wel waanzinnig mooi met de ZG+vertraging....
 
Hoe gedraagt deze motor zich bij half gas of stationair? Valt de kist dan niet bijna uit de lucht?

Die grote prop is waanzinnig efficient bij dit soort kisten.
En ziet er wreed gaaf uit :D
Deze dubbeldekkers 'drijven' als het ware in de lucht en zullen er zeker niet uitvallen.
Beetje sleepgas is eigenlijk al voldoende om te vliegen met laag toerental en grote prop.

Heb mijzelf destijds bij de 1/3 Camel ook de vraag gesteld een Brown Bear of Seidel erop te zetten.

Ik koos ondanks het mooiere geluid van de stermotor toch voor een benzine met vertraging;

-Benzine is goedkoper, makkelijk aan de pomp verkrijgbaar.
-Kist wordt minder besmeurd met uitlaat olie.
-Je draait die machtig grote prop, en dat ziet er gewoon heel gaaf uit in de lucht.
-Prijs is met vertraging ongeveer de helft van een stermotor.
-Zenoah is probleemloos vliegen en heeft nauwelijks onderhoud nodig.

Just my 2 cents ;)

Groeten, Ralf
 
Dank voor jullie reacties. Dat maakt mijn keuze toch gemakkelijker. Paar redenen:
- het is een beproefde motor voor deze kist met een mooie prop
- geen olie resten! Heel belangrijk. Heb een kist met een 50CC boxer 4 takt erop. Na iedere vlucht loopt de olie idd onder mijn kist vandaan. Slurpt ook als de beste moet ik zeggen. Middagje vliegen en er is 1,5 liter op!
- prijs van de Brown Bear is bijna Euro 2.000,00 !! ZG38 met toeters en bellen meer dan de helft minder
- Heb ook een ZG20 en loopt werkelijk fantastisch

Dus het wordt de ZG38. Was even aan het twijfelen en voor twijfel is dit mooie forum ook weer schitterend.
 
Heeft iemand misschien een foto van een Clark pup van de motor met uitlaat zonder de kap erop? Kan me er namelijk nog geen voorstelling van maken hoe het eruit komt te zien.

Grt
Michiel
 
Dank je Johan, heb ook al gegoogeld maar zoek de foto met de uitlaat achter de firewall. Kan hem niet vinden. Grt en tot binnenkort.
 
ps
de uitlaat zit dus achter de firewall

Heb je daar misschien ook een plaatje van :D?
Gebruik je de demperpot of de resopijp?
Ben wel benieuwd wat het qua geluid scheelt tussen die 2, zowel in sterkte als in sound.
Iemand ervaring hiermee?

Groet, Ralf
 
Back
Top