Bouwverslag Sopwith pup van Toni Clark

@ jan brilman
hier zijn wat foto,s van de bespanning.
Moet nog uitvinden hoe ik het iets geler (antieker) kan laten uitzien.

normal_tn_159_5977.JPG

normal_tn_159_5978.JPG

groetjes uit het westen

Zo te zien is dat zo ongeveer witte / grijze proficover. 8O

Dat krijg je denk ik niet meer geler . . . :nooo:

Ja, spuiten! :wink:

Maar da's denk ik niet de bedoelig. :nooo:

Er weer afhalen en overnieuw beginnen. :teacher:

jan.

Dit is de kleur van mijn Litespan. :)

Picture%20036%20%28Medium%29.jpg

Ik hoop dat dat redelijk overeenkomt met de kleur van deze kist:

Klik

Ben op dat bruin een beetje uitgekeken . . . :evil:

jan.

Laat de bespanning maar lekker zitten! Wacht nou even op de engelse bouwbeschrijving Alexander. Toni Clark geeft exact aan wat je moet doen om kleuren als Olive Drab, Antique etc. te krijgen, en ja...de pup moet gespoten of gelakt worden met spannlack. (Gebruik hiervoor bij voorkeur Clou Spannlack für Modellflugzeuge met een retarder=vertrager). Dit is allemaal bij Toni verkrijgbaar. Hou je voor het beste resultaat gewoon aan de adviezen in de bouwbeschrijving, die zijn namelijk modelspecifiek en vanuit jarenlange ervaring tot stand gekomen.
Nogmaals...alle kleuren, dus ook de gele transparante kleur staan in de beschrijving en ook tips om eventuele Roundels aan te brengen met de specifieke laksoorten erbij!
Gewoon nog FF wachten, maar gelukkig heb je nog genoeg andere werkzaamheden, voordat je aan het lakken slaat. :lol:

Groetjes,

Tom.

Hi Alexander,

Wat voor maat wielen heb je nodig? Ik heb nog een set Williams WWI wielen liggen, maat ongeveer 170 mm diameter.

Groeten,
Max.

P.S.: Heb het al gezien, veeel te klein.... :(

Ik ben voor mijn Pupje wel geinteresseerd in de kleurnummers van het rood en blauw van de roundels. :P

Overigens: kun je die bouwbeschrijving niet gewoon downloaden van de site van Clark? 8)

Of zeg ik nou maar wat . . . :?

jan.

@ Jan kleurnummers zal ik even uit zoeken voor je.(en voor me zelf :wink: )
Zoals jullie hebben kunnen zien is mijn werkplaats op zolder , en het was de afgelopen dagen echt een beetje te warm.
Ik ben niet verder gekomen dan 0,5 mm aluminium te halen deze word gebruikt om de motor kappen te maken , deze is goed te snijden met een sterk mesje.
Dus even wachten tot het weer wat kouder word.
@ Max leuk dat je ook lid ben geworden op dit forum. :thumbsup:

Hallo Alexander,

Er werd hier eens op het forum de term "houtje-touwtje" modellen gebezigd door iemand
Dat slaat zeker op het genre vliegtuigen als je Pup

Wat mij betreft kunnen het er niet genoeg zijn! :wink:

Ben erg benieuwd hoe het momenteel met je Pup is, zijn er nog updates of ligt de bouw momenteel even stil?

Groet, Ralf

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Do I have to say more.

Door omstandigheden van de "winter" 0,0 gebouw
maar er komt vanzelf wel een volgende winter :lol:

Hallo Alexander,

Mooie kist en proficiat!

Ik heb zelf Proficover gebruikt op een piper J3 1:4 en moiet zeggen dat het erg lekker materiaal is. Het is wat soepeler dan de Oratex.

@Jan: ja de proficover heeft wel een textielstructuur.

Het is erg vormvast materiaal en veert na indeuken vanzelf weer terug. Belangrijk is dat je ook flexibele lak gebruikt voor het aflakken.

Voor het opzetten heb ik geen klebelack of ander spul gebruikt en ben er erg over te spreken, blijft ook goed zitten over de hoekjes. Rimpels kun je mooi weg strijken.

Waarje wel op moet letten is dat je de rol in de lengterichting van de vleugel uitrolt, in de lengte krimt dit spul nl. iets meer, dit staat ook in de handleiding bij het proficover.

Succes met de afbouw!

Alex

Schrik niet , maar eindelijk heb ik het licht weer eens gezien, na 1,5 jaar bijna niets gebouwd te hebben ben ik weer in de stemming voor het bouwen.
Afgelopen week vol goede moed begonnen met het afbouwen van de Pup.
Het strijd plan is gemaakt , ga eerst met de vleugels aan de gang , hoogte roer heb ik al gedaan en ga dan van achter naar voren werken.
Planning is om met de kerst de kleur schema er op de spuiten wat dus nog 7 weken de tijd geeft.
Zal binnenkort ff wat detail foto, s maken , voor wat advies - overleg.

Hi Alexander!

Goed te horen dat je er weer mee doorgaat :grin: :banana:
(had de hoop al stilletjes opgegeven :rolleyes:)

Foto's doen het erg goed hier :wink:
Ben erg benieuwd naar je vorderingen, 7 weken lijkt veel maar gaat snel voorbij

Groeten, Ralf

Hoewel de vleugel al bijna gebouwd is, moet er toch nog het een en ander afgebouwd worden.
Wat ik minder vind is dat de aandrijfstang van de servo naar de aileron die niet in een lijn is, ik denk dit maar op te lossen door de hefel te verplaatsen.
Verder moet ik nog een mooie oplossing zoeken om de servo stekkers naar de romp te verbinden. De groene stekkers zijn tot nu toe de minst slechtse oplossing die ik kon vinden.

Ralf
Fijn dat je intresse toont in mijn bouw draadje , alle (ook ongevraagde;-) ) advies is welkom.

Back