pietsan
Forum veteraan
Er zijn nog meer fabrikanten met dit model, ik vrees dat DeAgostini de simpelste uitvoering heeft gemaakt, wat de ornamenten betreftDe decoraties van Sergal ziet er wel een stuk beter uit als die van Agostini zie ik.![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Er zijn nog meer fabrikanten met dit model, ik vrees dat DeAgostini de simpelste uitvoering heeft gemaakt, wat de ornamenten betreftDe decoraties van Sergal ziet er wel een stuk beter uit als die van Agostini zie ik.![]()
En dan is het ineens een mooi schip aan het worden Johan![]()
Ik hou er wel van Johan. Mischien een wash er over voor wat diepte effect. Vooralsnog vind ik het prachtig.Ik weet niet of deze vraag misschien al ergens op dit forum besproken is. Ik vraag me af als alle messing ornamenten er op zitten of het totaal plaatje niet een hele bling bling boel wordt? Maar ik vroeg mij af of het een (goed?) Idee is om de echte glans er een beetje af te halen. Heeft iemand hier ervaribg mee of get messing te behandelen is. Bijvoorbeeld licht insmeren met zwarte schoenpoets om de glans te verdoezelen?
Of raden jullie dit af. En gewoon laten voor wat het is?
Ik zou inderdaad eerst vernissen en dan je ornamenten lijmen.Verder in het proces van het plaatsen van de messing ornamenten..
Ik heb meteen een vraag. Misschien dat iemamd hier ervaring mee heeft :
Is het handig om nu al de messing ornamenten die (zoals je op de foto ziet) op het onbehandelde blanke lichtbruine hout moeten komen, nu al vast te lijmen? Of kan ik beter eerst alles mat vernissen en daarna pas de ornamenten erop lijmen?Bekijk bijlage 363805
Wordt mooi. Leuk ook dat jij je ornamenten in je pakket hebt.![]()
Ziet er goed uit voor een 2e project.