Bouwverslag Sovereign of the seas (Sergal) Mantua

Solderen van de messing 'dead eye' verbindingen
Image.jpeg

Volgens het bijgeleverde stappenplan moet er gesoldeerd worden, waar ik al aan begonnen ben.. ik moet zeggen dat dit niet echt mee valt. Ook al is het geschuurd en goed verhit.. de tin is zo minimaal en vloeid nauwelijls op zo'n klein onderdeel dat ik haast denk dat een klein puntje secondenlijm net zo goed werkt. Of sterker nog. Als ik deze haakjes tegen elkaar dicht druk zonder verlijming / solderen is het nauwelijls zichtbaar dat ze eigenlijk open zijn...

Iemand ervaring of advies om met het solderen / lijmen door te gaan? Of gewoon dichtvouwen en zo laten zonder enige soldering / lijm? [emoji2369]

Putting ijzers maken voor de jufferblokken 'Bekijk bijlage 424721

Ik heb ook geprobeerd deze te solderen, en na een paar pogingen de hoop opgegeven. Als ze voldoende gekneld zitten in de rust, kunnen ze in principe niet open. Ik heb ze ook gezekerd met een vleugje secondenlijm. Tot nu is er nog geen enkele los gekomen, hoewel er toch serieuze krachten op de stagen uitgeoefend worden.

De eerste schakel komt haaks op die naad, dus deze is inderdaad niet meer zichtbaar.

Succes ermee.

Ja het is al gepatineerd.. Dat is dan wel opmerkelijk van dit pakket.. Er wordt uitgelegd dat je het te solderen gedeelte moet vijlen / schuren zodat je zuiver messing ziet, om vervolgens de opening na assemblage weer dicht te solderen. Vervolgens staat er om de onderdelen weer met zwart verf te schilderen[emoji2357]
Is dit metaal al gepatineerd? Dan gaat solderen moeilijk.

Back