Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zie post #63 pagina 4. Daar ging het ook heel goed mee. Waarom spant 10 naar 1 kant helt is mij onbekend. Kan zijn dat dit spant krom is getrokken door uitdroging, of ik heb met vastzetten toch niet goed opgelet. Feit was dat de valse kiel erg krom getrokken was en ik deze heb moeten inspannen. Dat was toen ook nogal een ding. Misschien had ik hem beter vervangen door een recht stuk hout. Maar dat is achteraf. Nu is hij recht op dat een na laatste spant na dan. Maar dit is eenvoudig te herstellen door 1 kant iets te vijlen en de andere kant op te vullen.Is dit misschien een idee voor een volgende keer?
Zo kun je alles mooi uitlijnen(CS in voorbereiding)
Bedankt Piet. De foto laat het niet goed zien, en ik heb de verdikking al iets weg geschuurd. Maar het is niet goed, het loop ongeveer 1 tot 2 mm naar binnen. Dat is te veel. En omdat ik het weet zal ik me er altijd aan storen. Maar evengoed bedankt voor het compliment Piet. Heb me er ook echt aan gegeven. Ondanks de problemen ben ik ook erg blij dat het goed gekomen is.Het ziet er allemaal héél goed uit, ook bij de foto met de 3 vingertjes is niet veel te zien wat niet goed is, misschien ben je wel iets te kritisch voor jezelf. Kan ook aan de foto liggen natuurlijk, maar veel kan het niet zijn. Je hebt wel doorzetting vermogen en alles netjes opgelost, respect!
Nou Stephan, dat ziet er allemaal heel knap uit wat je laat zienBedankt Piet. De foto laat het niet goed zien, en ik heb de verdikking al iets weg geschuurd. Maar het is niet goed, het loop ongeveer 1 tot 2 mm naar binnen. Dat is te veel. En omdat ik het weet zal ik me er altijd aan storen. Maar evengoed bedankt voor het compliment Piet. Heb me er ook echt aan gegeven. Ondanks de problemen ben ik ook erg blij dat het goed gekomen is.
Dat stukkie eraf merkt ze toch niet.Kijk en moeders maar afvragen "waar heb ik nou die snijplank gelaten"
Gaat helemaal goed komen, ziet er netjes uit Stephan...![]()
Die had ik net niet liggen. Die snijplank wel.Wat dacht je van roerhoutjes voor de verf ?
Die had ik net niet liggen. Die snijplank wel.
Dat valt nog niet tegen en komt toch wel redelijk stevig over!Update: Het geraamte is klaar van het galjoen. Zoals gezegd vervallen straks de opstaande randjes, die zijn alleen nodig om de plankjes houvast te geven bij de opbouw. Kunnen ook niet blijven. Want ik wil op het galjoen 64 kleine en 2 hele kleine kanonen kwijt. Ook moet er nog nagelbankjes op en er loop een mast overheen. (eerst zien of dit mij gaat lukken.)
Bekijk bijlage 343013 Bekijk bijlage 343014 Bekijk bijlage 343015 Bekijk bijlage 343016 Bekijk bijlage 343017 Bekijk bijlage 343019
Er is nog veel werk aan. Op de foto's is alles dryfit. Heb goed gewerkt, alles klemt al heel goed. weinig lijm nodig straks