Hallo allemaal die dit model volgen.
Bedankt voor aanmoedigend kommentaar.
Ik ben nu zover dat er een nieuwe verflaag opgaat. Het weer is ook beter aan het worden in Nieuw Zeeland zodat alles wat vlugger droogt .
Ook is een ankerketting met dammetjes onderweg ter vervanging van de oude ketting zonder studs.
Alle verlichting doet het nu maar moet nog op de Beier SFR-1 aangesloten worden in wat groepen.
Ook diepgangsmerken op voor, achter en midscheeps moeten nog er op.
Wie heeft een beter idee , dan de gangbare transfers midscheeps maar dan. voor de boeg en achterschip.??
De gangways zijn beweegbaar met de hand. Echter alleen het bovenste en onderste bordes blijven horizontaal.
Het werd me wat te gek om alle treden ook mee te laten bewegen gezien de 1:100 schaal.
Ik ben nu druk met Graupner MC-32 zender en GR-32 ontvanger om ze op gebruik voor schepen om te progammeren.
Dit is op mijn leeftijd (76) geen makkelijk jobje .
De basis instellingen doen het en schip kan eventueel aan proefvaart beginnen.
De Beier wordt ook al aangestuurd maar geluiden en verlichting reageren nog als of het een truck is.
Zou goed zijn van Beier als ze ergens een basis programma hadden dat alleen voor schepen op SD kaartje geladen zou kunnen worden. Of heeft een forumlid hier ervaring mee en kan mij wat vooruit helpen.?
Voor de MC32 vond ik op schiffsmodellnet wel iets handigs en dat is: file:///C:/Users/user/Downloads/aHarro%20Koebke14%20(1).PDF
Er staan op schiffsmodellnet meerdere van deze basisinstellingen voor schepen.
Ik ben ook aan het zoeken naar kant en klare geluiden van scheepsdiesels zoals de B&W en stationair draaiende TMA Werkspoor diesels voor deze Hollands "F" schepen.
Ik heb wel wat gevonden dat nog uitgedistileerd moet worden uit films van ghv schepen zoals manoevreren met Stork SW 6 cilinder : Beloodsing van de safocean auckland
Of loods aan boord Safocean Auckland
of Stork Hotlo van de "Ladon " van de KNSM
Als ik geweten had deze geluiden nu nodig te hebben had ik ze zelf in die tijd opgenomen.
Heerlijk mijn ex collega,s met deze Stork SW motoren te zien manouevreren.
Ik heb zelf meerdere malen op deze schepen gevaren (Zie monsterboekje op varen is fijner) van af 1965 t/m 1982.
Tekeningen zoals lijnenplan en algemeenplan heb ik hier ook liggen. Mocht ik ooit aan een model van deze Straat "A" schepen toekomen.
Eerst nog "even" de Staat Chatham afmaken na de te waterlating van de Str. Freetown.