Bouwverslag T-33

Ja, die Leon heeft weer goed werk verricht.
Jammer genoeg maar 1 dag die T-33 :-(

Zie je op Deelen wel weer :yes:

Volgende week eerst op vakantie. En dan gaan we beginnen met het experimenteren voor een smoke systeem met verschillende vloeistoffen en inspuit nippeltjes :D. Dus alle tips zijn welkom!

Er is speciale olie voor .Diesel werd ook veel gebruikt .Uit ervaring weet ik dat wd40 ook rookt als een jekko wanneer het op hete voorwerpen wordt gespoten (de bekende geintjes in garages als een collega zijn koppakking vervangt even een onbewaakt moment wat wd40 in de voorpijp van de uitlaat gieten).

Het spuiten kan op diverse plekken met diverse resultaten . truuk is veel rook weinig verbranding .mijn gevoel zegt op de straalbuis dit is een groot oppervlak en kan dus veel rook veroorzaken .
Nadeel is wel de vettige smurrie .

Wat dacht je van koelvloeistof? Rookt als een malle, lekker dun dus vernevelt goed. Ooit eens op een oude sloop/cross auto gedaan: nippeltje op het uitlaatspruitstuk lassen, slangetje van je ruitensproeier op het nippeltje, ruitensproeier tank vullen met koelvloeistof e voila! Heel de buurt stond blauw! :mrgreen:

Wil zelf koelvloeistof ook eens gaan proberen in de volgende jet.

demoteams zoals de red arrows gebruiken diesel voor witte rook, de gekleurde rook is diesel met kleurstof.

Bij de F16 Demo gebruiken we specifieke rookolie, dit omdat smokewinders (rookpotten aan de wingtips) niet zo heet worden als een turbine uitlaat.

Dank U Serge!

Dus, een tankje met koelvloeistof, diesel en een keer een mix ervan gewoon om het te proberen :). Wat ik zelf al eerder had gehoord is bekistings olie gemengd met diesel.

Groeten vanuit het zonnige Lago di Garda! :cool:

Knoeivloeistof is ook een hele goede. Geeft geen vette zooi wel een mooie dikke pluim .Om het simpel te sturen zou ik de pomp schakelen mbv een relais .en in de leiding voor hij de straalbuis in gaat een terugslagklep met veerdruk .hierdoor kan de zuiging aan de nozzle de vloeistof er niet uit zuigen ,maar kan de pompdruk wel de klep openen .Hierdoor behoud je alles electrisch simpel .(simpel te maken mbv balpenveer,kogellager )
Ik heb aan Dick ook wat speciale olie meegegeven voor je landingsgestel , doe hier wat van in je lucht tankjes .Aangezien ik gehoord had dat je last had van een weigerend landingsgestel .Mooiste is om op je compressor voor het bijvullen een vochtafscheider/nevelaar setje te plaatsen in de pompslang/leiding .dan ben je in een keer klaar Silverline Perslucht Regelaar , Olievernevelaar en vochtafscheider | 1eKeus afstellen op 1 druppel per 3 seconden om te beginnen als je lucht voorraad leeg is .

Groetjes en geniet van je vakantie ,Serge

Zijn weer begonnen aan een aanpassing aan de T-33.
Na wat gezeur met het landingsgestel op lucht wordt deze omgebouwd naar een elektrische aandrijving.

Na wat aanpassingen in de vleugel werkt het perfect :D!
[URL="
landing gear - YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
De winter staat voor de deur. T-33 gaat weer een tijdje zijn :DNIEUWE:D hobbyhok in...

Na het elektrische landings gestel nu de radio plaat aan het aanpassen, kunnen een hoop luchtslangen verwijdert worden.

van deze opstelling:
Foto-FEYALWAT.jpg

Naar die nieuwe:
Foto-SAOCCBDR.jpg

Ook in de neus wat aanpassingen gedaan omdat ik van 2pneumatische groepen naar 1 groep ga:
Foto-FEEATFQQ.jpg

Zal weer eens tijd worden :lol:

Maar goed dat z`n baas hem niet te lang laat gaan anders zou die weer voor tig maanden in de sneeuw zitten ;-)

Zo even het stof weer van dit draadje af blazen :).

Heb alle 3 de poten er nou netjes in zitten en een groot gedeelte alweer ingebouwd.

Genieten als het allemaal mooi werkt :)

:thumbsup:

Volgens mij staat die er zo bij.:rolling:

full

gr
Dick.

Back