Bouwverslag T-33

FW190 is bijna klaar. Dus gaan we de T33 ook weer van stal halen hier en daar wat dingen repareren had wat schade aan de neus. Is groten deels klaar alleen spuiten en het accu plankje opnieuw monteren dan kan deze ook weer het luchtruim in.

Hier een filmpje van vorig jaar:

• Like
Reactions: mac
(BOVENSTAANDE FILM)
Ziet er goed uit en creatief Leon

.

Een van onze eerste jets, soms wel eens heimwee naar, vloog ook leuk.
Je jet brevet heb je er nog mee gehaald.
Toen waren Gerald Rutten en Ger Kovacs de examinators, Berto heeft toen ook zijn brevet gevlogen op Rozenburg.

Laatst bewerkt door een moderator:
FW190 is bijna klaar. Dus gaan we de T33 ook weer van stal halen hier en daar wat dingen repareren had wat schade aan de neus. Is groten deels klaar alleen spuiten en het accu plankje opnieuw monteren dan kan deze ook weer het luchtruim in.

Ja dat krijg je ervan als je hem laat stuiteren uit de aanhangwagen.

De meeste schades ontstaan tijdens het versjouwen :(
Daarom versjouw ik de mijne bijna niet, alleen op het veld ;)

e75713c9031c4b58e043a4be1f0804ba.jpg

Kannetjes weer gevuld kijken hoeveel we morgen kunnen verstoken!

Klein onderhoud :) nieuwe brandstof pomp. Oude pomp liep niet goed meer en begon de laatste keer te roken[emoji15].
1540838920802.jpg

Tijdje niks aan deze kist gedaan, maar zo langzaamaan probeer ik her en der wat uurtjes weer aan de hobby te besteden. Mini avanti weer vliegklaar en ben nu aan het kijken wat er hier nog aan onderhoud/verbeteringen kan gebeuren. Heb een tijdje staan denken aan de brandstof tanks. Dit zijn er 2 die parallel zijn aangesloten, zit eraan te denken om hier onderin de tank een verbinding te maken zodat op de grond de tanks altijd evenvol zitten. Moet dat nu iedere keer doen met een tangetje en dan 1 leiding dicht knijpen.
Zijn er mensen die dit ook hebben? Of miss een andere oplossing?

Laatst bewerkt:
Hoi Leon.
In serie zetten, gaat bij de oude F86 Sabredog al jaaaaaaren prima.( ja, deze vliegt nog steeds)
Heb nog nooit verschil gemerkt in het vlieggedrag wanneer de rechtse tank, 1,5 liter, al leeg is en de linkse tank, ook 1,5 liter, nog vol.
Onder de aanstroom tunnel naar de turbine ligt een hopper van 500cc en deze is wel eens aangebroken geweest, beide hoofdtanks waren toen mooi leeggetrokken.
Tanken altijd via de hopper.

Bijlagen

• IMG_0590.jpeg
    IMG_0590.jpeg
    537,3 KB · Weergaven: 101
Laatst bewerkt:
Hey Leon, ik heb ze meestal ook parallel maar daarvoor zit dan een 500cc "taxi/overloop" tank. Die gaat nooit helemaal vol en zit ook niet helemaal op het zwaartepunt maar dat is dan ook niet belangrijk. Tijdens tanken zie ik vaak ook één tank net iets eerder vol maar wacht dan totdat de luchtbelletjes van de andere tank volloopt in de 3rde tank. Geen gehannes met tangen en alles goed vol. Die overloop tank zit dan meestal half tot 2/3 vol. Die wordt voornamelijk gebruikt tijdens rustig opstarten en taxiën en is bij take-off al bijna leeg. Zo zijn je parallel tanks nog lekker vol als je gaat opstijgen.

Bijkomend voordeel, die taxi tank gaat nooit helemaal vol, zo kan er ook niets ergens op de baan of gras overlopen.

Tis maar een ideetje.

Hier bij mijn Streak, daar kan ik niet serie doen. De ene tank zit voor het zwaartepunt en de andere er achter, dat zou ik tijdens vliegen wel merken als ik ze serie zet denk ik. De tank met blauwe dop is de overloop/taxi tank.
f6ae7cbb-58b1-4aeb-a5ec-195de48a51d3.jpg

Back