Bouwverslag T.C. Piper PA-18

De zijvin met roer .
full
Ben je van gedachten veranderd?
Wordt het toch een J3/L4 in plaats van de aangekondigde PA-18?
Of, heel speciaal, een PA-11?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Speciale editie Bruno. :D

Je bedoelt zeker de rechte achterkant van het roer.
daar zit al een extra 10 mm lijst op om hem voor het folien de mooie ronde vorm te geven.

En als ik moet wachten tot er iets gedroogt is kan ik altijd verder met het soldeerwerk.
full


Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Speciale editie Bruno. :D

Je bedoelt zeker de rechte achterkant van het roer.
daar zit al een extra 10 mm lijst op om hem voor het folien de mooie ronde vorm te geven.
Ik had het kunnen weten.....:mrgreen:
Maar ik kwam er ook op, omdat ik (karakteristiek voor de PA-18, de PA-11 had ze nog niet) de balance-tabs aan het hoogteroer miste.:rolleyes:

En als ik moet wachten tot er iets gedroogt is kan ik altijd verder met het soldeerwerk.
full
Weet je wel zeker dat dit goed is?
Dit lijken mij leadouts....:rolleyes: Je weet wel, waar je stuurlijnen uit de linkervleugeltip komen......;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De balanstaps heeft de PA-18-90 geloof ik ook niet.

Bij de T.C. Piper zitten ze mede niet omdat er ook mee gesleept word en dat zijn lijnevangers . :D

En die buisjes komen onder de romp , vullen en ontluchting van de tank.:mrgreen:

Mvg Johan
 
Nu zijn de meeste spanten ingelijmt .

full


en bij de vleugel met de sheerwebs begonnen.
full


En nog een foto van het zijroer.
full


Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Piper

goedenmiddag Johan,

bij je posting 40 zie ik dat je vierkantjes (van karton?) onder de vleugellijsten hebt liggen.

Waarom is dat?

groet

Peter
 
Dat zijn ABS plaatjes

Deze zijn nodig omdat de ronding van het profiel in de vleugel eerder begint als bij de liggers.
full


Ongeveer bij het nummerje 338 begint het al.

De ligger moet dus omhoog gebracht worden om goed in de ribben te zitten.
Dit staat ook in de beschrijving en het ABS ligt als strook in de kit.

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Motorschot en het brandschot er achter zijn ingelijmt met UHU Endfest 300.

full


En alle klemmen zijn in gebruik . (deel zit nog op de romp)

full


Alles moet nu drogen tot morgen.

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag de eerste verandering tov de beschrijving gedaan .

De strutz komen met snelkoppelingen vast zodat ik hier niet hoef te schroeven.

full


Na het verlijmen van het hout met de romp kan ik de koppelingen er af draaien en na het bespannen worden ze weer monteerd.

full


Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb die koppelingen een keer bij Conrad vandaan gehad.
Ik weet niet meer hoe ze daar genoemd worden, dus dat is lastig zoeken.
 
Gabelkopf mit sicherungsclip :D

Die van Conrad zijn van Graupner en uit aluminium .
Voor aansturing van grote modellen en strutz van lichte modellen geschikt .;)

Ik gebruik die van staal , alu vind ik te zwak voor een 10kg model .
De schroefdraad is de zwakke punt.

Mvg Johan
 
De bevesteging zit.

full


Van de tegen stukken (die hier in komen) moet ik nog 10 mm afdraaien op 12 mm .

Anders past de clip niet er op .:D

Misschien morgen maar eens afdraaien .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je weet wij zijn ook een TC Piper aan het (af)bouwen.

Word ook tijd dat die klaar word , Pipermeeting is in Augustus . ;)

Vandaag met de bevesteging van de strutz verder gegaan.
full


Deze blokjes worden in de vleugel gelijmt en daar kan na het folien de tegenstukken van de gabelkoppen op geschroeft worden.

En ook aan de romponderkant verder gelijmt .
full


Voor blijft een stuk vrij waar de warme lucht van motor en uitlaat uit kan.

En natuurlijk kan de cockpit niet ontbreken.
full


Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top