A
Aaalie
Guest
Hallo,
even weer de bladhouders losgehaald, de loctite werkt goed, de gebruikte schroefjes zijn toch de 5mm
, nog weer meten, toch maar weer in elkaar met de niet orginele o-ringen.
De stangen voor de rotorkop en naar de servo's in elkaar gedraaid. Hier is een tangetje heel makkelijk om het draadeindje vast te houden. Zorg ervoor dat het schroefdraad even ver in iedere kogelscharnier gaat, anders draai je het shroefdraad de kogelscharnier in, terwijl die aan andere zijde amper een paar gangen draad heeft. :?
Het leuke is dat de kogelscharnieren van maar één zijde op de kogel geklikt kan worden. De "dichte"zijde is, bij ieder scharniertje, gemarkeerd met een heel klein A'tje.
Een schuifmaat is noodzaak, daar de afbeeldingen in de beschrijving behoorlijk afwijken van de werkelijke maat (al suggereren ze het tegendeel).
(mijn verontschuldiging voor de slechte kwaliteit foto's, tijd voor een nieuw toestel.)
Vervolgens de rotorkop in het rompje plaatsen. Het geheel begint al op een heli te lijken. En als modelbouwer moet er natuurlijk even mee gespeel worden. Er ontstaan wat twijfels over de gangbaarheid van alles. Als dat 9 grams servo'tje dit moet aansturen, ben ik bang dat de DS281 maar uit de ariane moeten. 8O Weer eens lezen, en... oil. Nog bewust niet gedaan want dat maakt het zo'n bende. toh maar even met de siliconespray aan het spuiten. Lang leve Bayer, alles loopt nu heel soepel, en het voelt stevig en spelingloos aan. Waarschijnlijk moet er geregeld gesmeerd worden, anders wordt je BECje wel heel warm.
We gaan de servo's plaatsen... Het past allemaal perfect, en als je de stangen ook de precies aangegeven lengte maakt, lijkt alles ook prima te zitten (servo's neutraal, tuimelschijf precies recht/de mechanische centrale pitchverstelling precies op zijn 0 graden punt/ en de bladhouders ook precies 0 graden), super bouwdoosje!!!
Dit hebben we nog over.
Later weer een stukje...
Groeten van Aldert
even weer de bladhouders losgehaald, de loctite werkt goed, de gebruikte schroefjes zijn toch de 5mm

De stangen voor de rotorkop en naar de servo's in elkaar gedraaid. Hier is een tangetje heel makkelijk om het draadeindje vast te houden. Zorg ervoor dat het schroefdraad even ver in iedere kogelscharnier gaat, anders draai je het shroefdraad de kogelscharnier in, terwijl die aan andere zijde amper een paar gangen draad heeft. :?
Het leuke is dat de kogelscharnieren van maar één zijde op de kogel geklikt kan worden. De "dichte"zijde is, bij ieder scharniertje, gemarkeerd met een heel klein A'tje.
Een schuifmaat is noodzaak, daar de afbeeldingen in de beschrijving behoorlijk afwijken van de werkelijke maat (al suggereren ze het tegendeel).

(mijn verontschuldiging voor de slechte kwaliteit foto's, tijd voor een nieuw toestel.)
Vervolgens de rotorkop in het rompje plaatsen. Het geheel begint al op een heli te lijken. En als modelbouwer moet er natuurlijk even mee gespeel worden. Er ontstaan wat twijfels over de gangbaarheid van alles. Als dat 9 grams servo'tje dit moet aansturen, ben ik bang dat de DS281 maar uit de ariane moeten. 8O Weer eens lezen, en... oil. Nog bewust niet gedaan want dat maakt het zo'n bende. toh maar even met de siliconespray aan het spuiten. Lang leve Bayer, alles loopt nu heel soepel, en het voelt stevig en spelingloos aan. Waarschijnlijk moet er geregeld gesmeerd worden, anders wordt je BECje wel heel warm.
We gaan de servo's plaatsen... Het past allemaal perfect, en als je de stangen ook de precies aangegeven lengte maakt, lijkt alles ook prima te zitten (servo's neutraal, tuimelschijf precies recht/de mechanische centrale pitchverstelling precies op zijn 0 graden punt/ en de bladhouders ook precies 0 graden), super bouwdoosje!!!

Dit hebben we nog over.
Later weer een stukje...
Groeten van Aldert