[Bouwverslag] TA-06 PRO w/ upgrade pack en La Ferrari body

Als je rood als eerste wilt spuiten kan dat wel. ik zou dan idd eerst het rood spuiten en dit dan backen met wit, en dan pas zwart spuiten.
want als je zwart direct achter het rood spuit word je rood donkerder dan je waarschijnlijk wilt.

een andere optie is werken met een vloeibare mask (bijv Fasmask liquid mask), dan hoef je niet moeilijk af te plakken. dan kun je wel eerst je zwart spuiten en daarna het rood.

quote uit dat betreffende topic, de kern van het verhaal is, eerst licht dan donker, anders wordt het rood donkerder dan je wilt. Echter kan het wel met een laag wit ertussen omdat wit een zeer goed dekkende kleur is(net als zilver), en dan kun je wel zwart erna doen.

klok-klepel verhaal... wel de klok horen, maar de klepel niet weten te hangen. Eerst je info bij elkaar halen en dan roepen. Dus engage brain before opening mouth ;)
 
normaal procede met het spuiten van Lexan bodies is van donker naar licht, maar zoals het verhaal luid heb je het rood al gefixeerd met de witte deklaag waardoor het zwart geen invloed meer heeft op de rode kleur
ben wel benieuwd naar de body als hij klaar is, het is een mooi model iig
 
Vanmiddag verder gegaan met spuiten van de body, en heb als laatste de ramen gedaan en het bescherm folie eraf gehaald:
full


full


En nog 1 met alvast het schoeisel eronder om alvast een goed idee te krijgen:
full


En daarna heb ik nog de achter ophaning afgemaakt incl. aandrijving en begin gemaakt met voor ophanging:
full

full

full


Morgen weer verder, ik denk dat ik dan ga beginnen met de bestickering.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben zelf niet helemaal tevreden over de achterkant, daar is het niet helemaal strak, maar volgens mij komen daar stickers overheen dus wordt redelijk weg gewerkt.

@madhouse: wanneer ging jij nou testen of jou zender wel/niet stoorde op andere zenders? want wil graag de uitslag weten :)

grt
 
Ik ga morgen een dagje racen bij The Border, daar ga ik de Speltrum gebruiken en wellicht zijn er meer mensen aanwezig met andere merken zenders. Morgen avond zal ik wel even de uitslag posten dan ;-)
 
Ik heb vandaag de hele dag gereden bij The Border tussen een hoop verschillende zenders en ik kan je vertellen dat de DX4C het prima doet en er is geen enkele verstoring aanwezig.
 
Ok Top!
Dan ga ik denk ik voor deze zender!
eerst maar eens tijd vinden komende weken om verder te gaan met de bouw :s

grt
 
vergeet ook niet om even naar de DX4s te kijken die heeft meer geheugens dus kun je meerdere auto's opslaan, verder perfecte zenders, ik rij er wedstrijden mee en nog nooit problemen gehad. toppie dus.
 
Vanavond weer wat progressie kunnen boeken, heb de ophanging afgemaakt en de dempers gevuld:
full


Eerst de dempers in elkaar geschroefd:
full


Daarna een steuntje van karton gemaakt zodat ik ze makkelijk kan vullen en ze gevuld:
full


En ze daarna gemonteerd:
full

full

full


Ik vroeg me alleen af of er speling op de veren moet zitten want ik kan de veren nog wel wat bewegen, of moet ik die alu ring wat strakker zetten zodat de veren niet meer kunnen bewegen?

Ook heb ik verder nagenoeg alles gemonteerd en heb ik vanmiddag de motor, esc en LiPo besteld bij HobbyKing.
Motor is de TrackStar 17,5T geworden, regelaar TrackStar 120A Turbo Sensored en als LiPo Turnigy nano-tech 6000mah 2S2P 65~130C Hardcase Lipo Pack.

Hoop dat eea snel binnen komt dan kan ik verder, moet nu alleen nog een zender + ontvanger en stuur servo kopen.
Er zit standaard een plastic servo saver bij raden jullie aan om direct een alu te nemen? En welke kan ik gebruiken voor een Savox Servo?

grt

Berry
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja die lees ik wel, alleen kan ik alles "bedrijfsmatig" aanschaffen en betalen maar dan heb ik wel een bon op naam nodig en moet ik het via bedrijfs rekening betalen.

grt
 
Ik vroeg me alleen af of er speling op de veren moet zitten want ik kan de veren nog wel wat bewegen, of moet ik die alu ring wat strakker zetten zodat de veren niet meer kunnen bewegen?
Ook zit er standaard een plastic servo saver bij raden jullie aan om direct een alu te nemen? En welke kan ik gebruiken voor een Savox Servo?

grt

Berry
 
Voor Savox servo moet je een saver hebben met een spline met 25 tanden.

Ik zou de ringen aandraaien tot de veer er strak tussen zit, dan heb je een directere vering.
 
Vandaag de bestelling binnen gekregen van HK,
Alvast 1 vraag, is het verstandig om de motor direct op de regelaar te solderen of zijn er (behalve moeilijker verwisselen) tegen argumenten om het niet te doen?

grt
 
Ikzelf vind stekkers iets makkelijker omdat je de motor dan makkelijk los kan halen en niet gelijk ook de ESC los hoeft te halen.
Plus dat als de motor draairichting verkeerd is kun je even 2 stekkers om draaien.
Maar eigenlijk heeft direct solderen alleen maar meer voordelen.
Minder kans op een slechte soldeerverbinding is een stekker, staat netter etc.
En de motorrichting draaien kan misschien zelfs beter via de instellingen van de ESC in verband met de motor die vooruit sneller zal draaien dan achteruit.
Maar dat laatste kan ik ook verkeerd hebben hoor!
 
Back
Top