Bouwverslag Tamiya Sand Rover 2011 Update 22-11-11

Het is de schokbreker rechtsvoor, die is anders gemonteerd. In het gat in de motorkap zie je geen blauw meer ....

wat heb ik gewonnen :banana:

De demperbevestiging op de draagarm is naar voren verplaatst, voor de draagarmen ipv ertussen.
 
Het is de schokbreker rechtsvoor, die is anders gemonteerd. In het gat in de motorkap zie je geen blauw meer ....

wat heb ik gewonnen :banana:

De demperbevestiging op de draagarm is naar voren verplaatst, voor de draagarmen ipv ertussen.

wow je heb gelijk, dattie omgedraaid was zag ik, maar hij is inderdaad naar voren geplaatst.

gefeliciteerd;)
 
en het lijkt alsof hij rechtsvoor ook smaller gemaakt is (spoorbreedte), en de schokdemper zo lager zit, maar het is inderdaad een 'goede' foto qua twijfels :p

De foto zet je inderdaad op het verkeerde been....Maar goed gezien! :thumbsup: Veel reactie's (TNX daarvoor) zaten eng dichtbij het goede antwoord, maar het bedoeling van het raadplaatje was om de verminderde spoorbreedte te laten zien.

Tamaniac: Eeuwige roem voor de scherpzienigheid!!!!

De voor-ophanging van het DT-02 chassis vinden we te breed om enigzins "Scale" te zijn als we kijken naar een Ruska. Dus was het even zoeken naar een passende (letterlijk) oplossing.

full


Morgen verklappen we hoe.... Met betere foto's;-)

:bye:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op het forum Gert! Leuk ook om iemand van Buggyvrienden tot volger van dit bouwverslag te mogen rekenen:p
 
Dit weekend weer tijd gehad om verder te gaan met de Sand Rover. Omdat we een chassis willen die rechtstreeks uit de fabriek lijkt te komen, willen we zo min mogelijk dremelen etc... Het oog viel toevallig op een aanwezig TA-02 chassis. Meten is weten...En weten werdt gebruiken. De ophanging bleek exact te passen:p

full


Ook aan de achterzijde is dezelfde modificatie mogelijk.

full


Om het verschil weer te geven in spoorbreedte, een foto waarop de Sand Rover...ehhhh... lichtelijk gehandicapt lijkt.

full


Maar dat gaat natuurlijk goed komen. We hebben inmiddels nieuwe TA-02 onderdelen besteld om deze modificatie rondom toe te passen. Inmiddels begint de Sand Rover 2011 aardig te lijken op de '81 versie. Zeker als we even oude Grasshopper wielen op de achterzijde plaatsen.

full


Dat was 'm weer even. :thumbsup::bye:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij is wel heel erg aan de smalle kant zo, loopt hij met het sturen/inveren niet aan tegen de body? Misschien dat het wel mooi lijkt als het klaar is dus wachten we af.
Sux6 verder met de bouw ;).
 
Als we kijken naar de breedte van de originele Sand Rover, komt deze modificatie inderdaad te smal uit... We willen echter richting een VW Ruska, dus we zijn nog op zoek naar velgen die een stukje (6 tot 12mm) offset hebben. Aangezien het een straatversie gaat worden hebben we al stiekum gekeken naar de HPI vintage serie. Of dat het gaat worden, qua offset??? Tja... Zoals ieder project is het kijken...Maar vooral vooruit kijken... Uiteindelijk willen we naar iets als dit...

full


We vinden dit wel een mooie referentiefoto, welke als basis gaat dienen. Kleuren daargelaten.... Daar zijn we nog niet over uit:cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Carson heeft nog redelijk wat velgen/banden te koop, deze staan ook wel bij Conrad te koop, zal even kijken of ik een linkje kan vinden.

Fighter "All Terrain" Rad-Set in Chrom (Breed achter en smal voor ) Banden op velg gemonteerd
Artikel-Nummer: 500900028 Prijs volgens mij 19 euro voor de gehele set
500900028_00-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Alleen probleem.... dat de achtervelgen nergens meer te koop zijn:(... Heb me er rot voor gezocht. De rest gewoon bij conrad..

Maar ik twijfel...Of ik ze wel erop hou...

Ha... Mocht je er vanaf willen...gegadigde hier;-)

Ghossie: Tnx voor de suggestie. We waren deze ook al eens tegengekomen bij Conrad. Die van Dennis hebben de voorkeur, maar deze zouden ook zeker niet misstaan.

Aangezien de drukke decembermaand in aantocht is ws. weinig tijd om te bouwen. Duty Calls!! Maar als er vorderingen zijn aan de Sand Rover plaatsen we die natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Dit zijn velgen die eind jaren '60 heel populair waren bij vooral amerikaanse buggy rijders

 
Dit zijn HPi velgen die ze onder de oude BMW e.d. doen, erg prijzig maar wel in veel verschiillende soorten offset te verkrijgen.
 
Die komen van conrad en kosten weinig

Deze velgen zouden wel staan....Denk ik... Ik heb ze op mijn Bear Hawk ztten...

Foto-7VHOWICL.jpg

Die komen van conrad en hebben de rally bandjes. Heel setje voor nog geen 15 eurie als ik me niet vergis. De bandjes zijn prima, de velgjes kunnen niet zo heel veel hebben. Het plastic is vrij hard. Wel worden inlay`s meegeleverd.
 
Dit is inderdaad de oplossing die we voor ogen hebben. Maar... Voor de shocktowers laatst een andere oplossing tegengekomen die wellicht simpeler is.:p
 
Brede wielen met offset

Volgens mij moeten "Stadium Blitzer" wielen met HPI banden ook het gewenste effect geven. Ben er ook een tijdje mee bezig geweest om de spoorbreedte te vergroten.

Ben zelf uitgekomen bij een paar 50mm brede beadlockwielen met HPI wegbanden. Wielen kwamen spotgoedkoop uit Korea (toughracing.url)

2.2" Mudrock Challenger Beadlock wheels Black(4)

Ze zijn er ook in chroom voor 21 dollar
 
Back
Top