Bouwverslag Tamiya Sand Rover 2011 Update 22-11-11

Hoe staat het met dit project?? Binnenkort hervatten we de bouw.

Momenteel is het zoeken naar zaken als velgen/banden. Re entry gaf als laatste een mooie suggestie:worship:. Tnx daarvoor!! Toevalligerwijs werd op TG deze combi ook aan jou (Ghossie) gesuggereerd. En dat is niet zo raar, want het lijkt een mooie combi. Zie foto (geleend via de link op TG)

Als we de wielen definitief hebben kan er gekeken worden welke shocks er gemonteerd gaan worden. Het beoogde uiterlijk van de Sand Rover blijft een samenspel tussen deze onderdelen welke natuurlijk wel naar tevredenheid moeten gaan passen. Vandaar dat de zoektocht even duurt...

Hier kunnen we wat mee!!! Later meer:yes::bye:

Laatst bewerkt:
Hier al enige vordering in de wielkeus? Andere vorderingen. De Street Rover komt ook uit heb ik gezien. Een straat uitvoering die volgens mij net iets meer op zo`n Ruska buggy lijkt.

Weinig tijd gehad... Helaas. Maar het is een hobby, dus die pakt een ieder beet als het zo uitkomt.. nietwaar? Wel is het zo dat er een lichtelijke neiging ontstaat richting SS wielen. Minder scale, wel Tamiya old school:p

Re entry had deze ook al via pb gesuggereerd, maar dat waren alu exemplaren en derhalve behoorlijk prijzig....Dus dan maar voorlopig de "gewone" witte monteren als voorlopige wielen.

Bij nader inzien vallen de Stadium Blitzer wielen niet mooi uit als er een versmalling heeft plaatsgevonden in de spoorbreedte. Althans dat lijkt zo. Schaaltechnisch zou het zo moeten zijn dat ook 1:10 touringcar wielen geschikt zouden moeten zijn. Helaas vallen deze in diameter te klein uit. (komt door de verkrijgbare banden) Jammer... want een 1:1 buggy gebruikt dergelijke wielen ook, maar daar is de banden keuze dus groter in

Is toch wat, heb ik de mijne nog eerder klaar dan die van jouw :).
Maar ik houd je topic in de gaten, en als je geen keuze van velgen kunt maken neem je ook maar deze budget velgen/banden.

100_2794.jpg

Dank allen voor de reactie's. Toch komt het er niet van...:(

De Sand Rover is terug gebouwd naar z'n originele staat. En is te koop...

Back