Tja, het zit zo: Er zijn zeven assen in totaal. De eerste twee kunnen gewoon sturen. Deze laten we even buiten beschouwing.
Dan is er een starre ongeveerde vrijlopende as, een tweetal afgeveerde aandrijfassen, een afgeveerde sturende naloop as en vervolgens weer een starre ongeveerde vrijlopende as. Normaliter zijn tijdens het rijden de aandrijfassen en de sturende naloopas op de grond, de andere twee assen zijn omhoog. Dit komt omdat deze direct aan het frame zitten, en de drie eerdergenoemde assen het hele frame dragen. Door lucht uit de vering te laten lopen, zal het frame zakken. Hierdoor komen de aandrijfrollen die boven de aandrijfassen zitten tegen de wielen aan. Tegelijkertijd worden de twee vrijlopende assen tegen de grond aan gedrukt. Dit zijn dus eigenlijk de stempels.
Ik ga geen extra stempels monteren. Het is een schaalmodel, waarmee alle balansen ook op schaal zijn. Als het frame licht genoeg is, moet de truck blijven staan. Ik ben al in de weer geweest met messing buizen, en het was opvallend licht.
De "steunen" die tegen de vangrails zaten, zijn afstands bepalers. Deze zorgen ervoor dat de truck/trailer op een gelijke afstand van de reling heen en weer kan bewegen, zonder dat er iemand naar boven moet om te sturen.
Dan is er een starre ongeveerde vrijlopende as, een tweetal afgeveerde aandrijfassen, een afgeveerde sturende naloop as en vervolgens weer een starre ongeveerde vrijlopende as. Normaliter zijn tijdens het rijden de aandrijfassen en de sturende naloopas op de grond, de andere twee assen zijn omhoog. Dit komt omdat deze direct aan het frame zitten, en de drie eerdergenoemde assen het hele frame dragen. Door lucht uit de vering te laten lopen, zal het frame zakken. Hierdoor komen de aandrijfrollen die boven de aandrijfassen zitten tegen de wielen aan. Tegelijkertijd worden de twee vrijlopende assen tegen de grond aan gedrukt. Dit zijn dus eigenlijk de stempels.
Ik ga geen extra stempels monteren. Het is een schaalmodel, waarmee alle balansen ook op schaal zijn. Als het frame licht genoeg is, moet de truck blijven staan. Ik ben al in de weer geweest met messing buizen, en het was opvallend licht.
De "steunen" die tegen de vangrails zaten, zijn afstands bepalers. Deze zorgen ervoor dat de truck/trailer op een gelijke afstand van de reling heen en weer kan bewegen, zonder dat er iemand naar boven moet om te sturen.
Laatst bewerkt: