footy71 zei:
Er is inmiddels ook een re-enforced versie van Tamiya te verkrijgen. Nadeel van alu is dat het niet breekt maar buigt, en dat er bij een klap wel een ander plastic deel breekt. De ervaring met de re-enforced part zijn goed (part no 19000614).
Madhouse zei:
Ze passen inderdaag gewoon en zijn exact het zelfde als de originle parts. Het enige voordeel is dat er vezels in verwerkt zitten en de onderdelen een stuk sterker zijn.
Dit is helaas niet correct.
Wat is er dan wel aan de hand !
De eerste Bouwdozen en A/B Spare Parts voor de TT-02 zijn van een ander plastic soort gemaakt dan de nieuwe Bouwdozen en A/B Spare Parts.
Je ziet echter geen verschil. Je kunt echter wel nagaan of je de juiste kunststof samenstelling hebt.
op de A Parts staan op het plastic spuitgedeelte altijd nummers.
Bij de eerste serie onderdelen eindigt dit nummer op -00, bij de latere versies op -01 -02 en nu zijn er al -03 aangetroffen.
De -02 zijn van de zelfde kwaliteit als de Drift uitvoering echter dan in het zwart.
Foto met het nummer van de A Parts.
Ook ik had helaas in mijn bouwdoos (een van de eersten) de -00 versie.
Ondertussen de -02 versie gemonteerd en deze blijven wel bij normaal gebruik heel.
Prijs verschil tussen Drift en Standaard TT-02 ligt niet in het gebruikte kunststof maar in het feit dat de wielmeenemers annex remschijven "apart" geproduceerd worden.
Andre