[Bouwverslag] Tamiya TT-02 Ferrari 458 Challenge

Die voor de driftversie passen gewoon en heeft volgens mij de voordelen dat je er meer afstelmogelijkheden mee hebt.

Ze passen inderdaag gewoon en zijn exact het zelfde als de originle parts. Het enige voordeel is dat er vezels in verwerkt zitten en de onderdelen een stuk sterker zijn.

footy71 zei:
Er is inmiddels ook een re-enforced versie van Tamiya te verkrijgen. Nadeel van alu is dat het niet breekt maar buigt, en dat er bij een klap wel een ander plastic deel breekt. De ervaring met de re-enforced part zijn goed (part no 19000614).

Madhouse zei:
Ze passen inderdaag gewoon en zijn exact het zelfde als de originle parts. Het enige voordeel is dat er vezels in verwerkt zitten en de onderdelen een stuk sterker zijn.

Dit is helaas niet correct.
Wat is er dan wel aan de hand !
De eerste Bouwdozen en A/B Spare Parts voor de TT-02 zijn van een ander plastic soort gemaakt dan de nieuwe Bouwdozen en A/B Spare Parts.
Je ziet echter geen verschil. Je kunt echter wel nagaan of je de juiste kunststof samenstelling hebt.
op de A Parts staan op het plastic spuitgedeelte altijd nummers.
Bij de eerste serie onderdelen eindigt dit nummer op -00, bij de latere versies op -01 -02 en nu zijn er al -03 aangetroffen.

De -02 zijn van de zelfde kwaliteit als de Drift uitvoering echter dan in het zwart.

Foto met het nummer van de A Parts.

full

Ook ik had helaas in mijn bouwdoos (een van de eersten) de -00 versie.
Ondertussen de -02 versie gemonteerd en deze blijven wel bij normaal gebruik heel.
Prijs verschil tussen Drift en Standaard TT-02 ligt niet in het gebruikte kunststof maar in het feit dat de wielmeenemers annex remschijven "apart" geproduceerd worden.

Andre

Laatst bewerkt door een moderator:
Uiteindelijk maakt het toch niet uit? De parts die ik nu heb passen perfect, alleen zijn ze grijs maar dat zie je toch niet als de kap er overheen zit.

Met de komst van mijn nieuwe Spektrum DX4C zender en SR4210 ontvangers doet mijn Carson Servo erg raar. De Savox in mijn F1 reageerd wel goed dus het probleem lijkt hem echt in de servo te zitten. Als ik de zender aan zet dan begint de Servo allemaal rare geluiden en bewegingen te maken. Het is net of tandwielen intern allemaal vast lopen.

Andere servo kopen?

Of een andere zender ;-) Persoonlijk heb ik wat mindere ervaringen met Spektrum, heb een sterke voorkeur voor Futaba of Sanwa, nooit problemen met welke electronica dan ook.

Mvg
Marcel

Op mijn F1 werkt alles probleemloos dus daar ligt het niet aan. Ik heb net een nieuwe zender dus gaat het geen andere worden. Was ook mijn vraag niet ;-)

Op mijn F1 werkt alles probleemloos dus daar ligt het niet aan. Ik heb net een nieuwe zender dus gaat het geen andere worden. Was ook mijn vraag niet ;-)

Probeer de servo eens met je oude zender, als hij het dan wel goed doet ligt het wellicht toch aan de combi servo/nieuwe zender.

Marcel

Probeer de servo eens met je oude zender, als hij het dan wel goed doet ligt het wellicht toch aan de combi servo/nieuwe zender.

Marcel

Het ligt aan de combi. Nu maar op zoek naar een betaalbare servo. Ik wil er niet zo'n dure in omdat ik toch recreatief rijd met de tt-02, de investeringen doe ik wel in de F1.

Laatst bewerkt:
Toch heb ik goede ervaringen met Savox dus daarom heb ik een 1252 besteld voor in de F104 zodat de 1251 in de TT-02 kan. Ik had de steunpunten van de 1251 afgezaagd (bleek achteraf niet nodig) en ik heb dus een nieuwe case set er bij besteld zodat ik hem in de TT-02 kan monteren.

De 1251 heb ik nu in mijn F1 zitten en is erg fijn. Maar doelde eigenlijk op nog iets goedkoper ;-)

Een Savox ís al erg goedkoop.

Een Carson is nog goedkoper, maar die heb je nu al.
Iets anders dan een Carson of Savox zou ik in die lage prijsklassen niet nemen.

Tot een paar jaar geleden was deze hobby echt een heel stuk duurder, trust me als ik zeg dat een Savox goedkoop is voor dergelijk goede servo ;)

Ik heb hem inmiddels ook al besteld dus dat komt goed ;-)

Het gaat me ook verder niet om het geld of hoe duur iets kost. Met 2 auto's moet je keuzes maken en dan investeer ik liever in de F1.

(helaas hadden jullie de behuizing niet op voorraad dus heb ik hem ergens anders besteld).

Ik heb hem inmiddels ook al besteld dus dat komt goed ;-)

Het gaat me ook verder niet om het geld of hoe duur iets kost. Met 2 auto's moet je keuzes maken en dan investeer ik liever in de F1.

(helaas hadden jullie de behuizing niet op voorraad dus heb ik hem ergens anders besteld).
Jawel hoor, wat je hebt besteld is allemaal gewoon op voorraad. Zowel de 1251, als de 1252 als de 1251 case. Ook op de site gewoon op voorraad.

Jawel hoor, wat je hebt besteld is allemaal gewoon op voorraad. Zowel de 1251, als de 1252 als de 1251 case. Ook op de site gewoon op voorraad.

Nu wel, gisteren niet want toen was de status 'Out of Stock'. Anders had ik hem wel bij jullie besteld. Volgende keer beter ;)

Nu wel, gisteren niet want toen was de status 'Out of Stock'. Anders had ik hem wel bij jullie besteld. Volgende keer beter ;)
Status is niet veranderd sinds gisteren, in het weekend komen er geen nieuwe artikelen binnen.

Maar de TT02 blijft dus voorlopig nog even? Waarom uiteindelijk deze overweging?

Dat is raar want de status stond echt zo, anders had ik hem wel bij jullie besteld. Jullie zijn het enige bedrijf waar ik bestel tenzij het niet op voorraad is.

Ja de TT-02 blijft, je krijgt er niets voor terug en het is een leuke auto om recreatief mee te rijden en af en toe op de baan. Door de komst van de Corally was de verkoop van der TT-02 niet meer noodzakelijk omdat de Corally me aan een TRF hielp ;-)

Back