[Bouwverslag] Tamiya TT-02 Ferrari 458 Challenge

Wat Marcel zegt(Footy).
Heb ook mindere ervaringen met spectrum.
Rij al jaren met Futaba en een simpele Sanwa en op beide systemen werken nagenoeg alle onderdelen perfect.

Mvg Roy

Beetje mosterd na de maaltijd :D De ervaringen die ik heb gelezen waren goed en ik kan nu niet meer terug. Ik had er nog een topic voor geopend maar niemand deelde ervaringen en toen ben ik mijn eigen plan maar gaan trekken. Tot nu toe bevalt de Spektrum mij erg goed en ik ben geen pro dus voor mij goed genoeg. En daarnaast zeker een behoorlijke stap vooruit op de Carson.

Laatst bewerkt:
De eerste serie Spektrums was niet best vooral de DXS serie.
De DX3E die ik had werkte perfect, ik ken mensen met een DX3C, die vinden ze ook goed, en de 2e generatie ( de zwarte zenders ) waaronder de DX4C, lijken erg goed te zijn.

ik heb ook een DX3E in combi met de Losi TEN-SCTE (waar hij bij word geleved in de RTR versie) en hij voldoed prima
maar ik gebruik ook een Carson Wheel Pro tot volle tevredenheid, waarbij je ook nog aardig wat instelling heb en een derde kanaal

Wat ik ook erg fijn vind is AVC (Advance Vehicle Control) op de nieuwe Spektrum ontvangers. Het is wel een prima manier om je wagen(s) beter onder controle te krijgen. Ik heb nog wel een beetje moeite met het juist instellen maar dat komt goed.

Met die AVC bereik je alleen precies het tegenovergestelde van wat je wil....
Aangezien de AVC de controle over de auto gaat houden en de correcties uitvoeren en niet jij zelf.

Beter leren rijden kan je alleen door het ook zelf te doen;)

Je kunt zelf instellen tot in hoeverre je wil dat de AVC ingrijpt. Dan is het in het begin makkelijk te rijden en kun je naar mate dat je beter wordt de AVC naar beneden schroeven

Juist, zoals Tom omschrijft is ook mijn planning. Ik heb AVC dus niet zo heel hoog staan en zal het steeds beetje bij beetje naar beneden schroeven. Ik vond het een mooie bijkomstigheid bij deze set ;-)

Juist, zoals Tom omschrijft is ook mijn planning. Ik heb AVC dus niet zo heel hoog staan en zal het steeds beetje bij beetje naar beneden schroeven. Ik vond het een mooie bijkomstigheid bij deze set ;-)

Ik zou het zelf nooit gebruiken als je goed wilt leren rijden. Als je zonder hulpmiddelen een fout maakt voel je direct wat er fout gaat en kun je de volgende keer corrigeren. Als je met het systeem een fout maakt dan corrigeert hij en is je fout minder voelbaar. Goed rijden leer je gewoon door het circuit op te gaan (op straat leer je veel minder) en je rondes te gaan maken.

Marcel

Nee dat zien wij verkeerd Marcel ;)
Met electronische hulpmiddelen leer je pas echt rijden... :nooo:

Het enige wat ik kan bedenken waar AVC nuttig kan zijn is driften...
Maar voor de rest is alles zelf doen de enige manier om het goed te leren.

Ik deel de mening ook wel dat je zonder hulpmiddelen beter leert rijden maar iedereen doet het toch op zijn eigen manier? Ik vind AVC wel makkelijk, een ander niet maar dat is niet erg.

Even een vraag, ik heb een Tamiya TEU-105BK regelaar en daar staat in de handleiding dat je niet onder de 25T motoren (met standaard spur en pinion?) moet gaan. Nu heb ik als motor een Carson Cupmachine en deze is 23T en daarnaast een 68T spur en een 25T pinion. Kan ik deze regelaar blijven gebruiken of is het verstandig een andere regelaar te gebruiken?

De limiet zit er niet voor niets op neem ik aan.
Hoe doen ze dat bij de Tamiya Cup dan, want daar rijden ze toch ook met Tamiya ESC's?

Even een vraag, ik heb een Tamiya TEU-105BK regelaar en daar staat in de handleiding dat je niet onder de 25T motoren (met standaard spur en pinion?) moet gaan. Nu heb ik als motor een Carson Cupmachine en deze is 23T en daarnaast een 68T spur en een 25T pinion. Kan ik deze regelaar blijven gebruiken of is het verstandig een andere regelaar te gebruiken?

Die regelaar kun je gewoon gebruiken, ik heb ook een cupmachine in mijn M-chassis met dezelfde regelaar.

Ik had een beetje twijfel door het lezen van de handleiding. Maar inderdaad in de Tamiya Cup rijden ze ook met deze combi.

Ik ga wel andere doe bones aanschaffen, de standaard bones die er bij zitten vlogen er aan de voorkant om de haverklap uit tijdens het racen.

Ik ben wel super enthousiast geworden over dit chassis, het rijdt toch wel erg lekker op het circuit.

Die regelaar kan prima met de Cupmachine, volgens mij heeft Michel van The Border vorig jaar de TIM Challenge (M-chassis) gereden met die combi.

Mvg
Marcel

Die regelaar kan prima met de Cupmachine, volgens mij heeft Michel van The Border vorig jaar de TIM Challenge (M-chassis) gereden met die combi.

Mvg
Marcel
Klopt, die werken prima samen!

Sterker nog: afgelopen zaterdag is daar de 3 uurs endurance mee gereden, en die set hield het prima uit.

Ik heb met de Teu-101 gereden met de carson cup machine en een 2s lipo erop. Ging prima, en dat terwijl de specs van de esc zei dat 27T de max is. Ik werd wel voor gek verklaard, maar dat hoor ik wel vaker :D

Dus die 105 serie kan prima met de cup machine wat Thaan ook al zei :)

hallo, wat een boel heen en weer geklets, gezellig hoor, volgens mij stond je in lelystad naast me in de pits, klopt dat?? (oude man met baard en een gulle glimlach)

Back