Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

Dank jullie wel voor de snelle reactie :).
Ik ga daar eens goed rond kijken misschien hebben ze er nog wel wat voor me bij zitten dat de moeite waard is.

heej ik heb de tiger moth inmiddels uitgesneden, maar ik was aan het denken hoe ik de romp het beste kan buigen???
Moet ik dan gewoon die tussenschotjes (F1 t/m F5) erop plakken en hem dan eroverheen buigen? of is er een makkelijkere of betere manier?

Hee Richard,

leuk dat je ook gaat bouwen, het is niet dat we je niet willen helpen hoor ... :rolleyes: maar lees eerst het hele draadje even door. Jouw vraag (en alle die nog gaan komen) zijn meerdere keren voorbijgekomen.

Als je het hele verhaal leest ben je gelijk Moth expert :)

Veel succes !\

Grtzm
Menno

Ik heb gisteren voor de tweede keer gevlogen en helaas is ook deze keer met schade afgelopen.
De vleugel tip van de onderste vleugel is gesneuveld toen ik de landing had ingezet en er een vlaagje wind kwam die het vliegtuig naar links onder deed bewegen toen ik al op de grond reed. Helaas, maar vandaag ziet het er weer goed uit de tiger moth zit weer in elkaar en hopelijk later vandaag als de wind wat is gaan liggen dan gaan we er voor.

SkyHigh ik wacht nog op een motor en een wat lichtere accu om met de parasol dekker te gaan vliegen maar zo gauw als ik het voor elkaar heb dan gaat ook die voor de maiden!

Laatst bewerkt:
Ha die Beginnersluck,

leuk dat je zo aangestoken bent, beginnen met vliegen is vooral leren van je fouten. Maar het bouwen is ook leuk.

Meestal is het in de avond wat rustiger met de wind, dan kan je echt lekker met zo'n Mothje rondtorren :)

Ik ben zeer nieuwsgierig hoe je parasoldekker gaat vliegen :cool:

Kom op skyhigh, dit laat je toch niet zomaar gebeuren :rolleyes: Aan de bak, verras ons maar met een super mooie parasalodekker.

Grtz,
Menno

Ha die Beginnersluck,

leuk dat je zo aangestoken bent, beginnen met vliegen is vooral leren van je fouten. Maar het bouwen is ook leuk.

Meestal is het in de avond wat rustiger met de wind, dan kan je echt lekker met zo'n Mothje rondtorren :)

Ik ben zeer nieuwsgierig hoe je parasoldekker gaat vliegen :cool:

Kom op skyhigh, dit laat je toch niet zomaar gebeuren :rolleyes: Aan de bak, verras ons maar met een super mooie parasalodekker.

Grtz,
Menno

Hoi RCEflyer:

Ik ben inderdaad aangestoken door het bouwen en vliegen.
Ik ben alweer aan het denken wat ik hierna kan gaan bouwen.
Eerst zorgen dat de parasol tigermoth in de lucht blijft.
Als het een succes is dan volgt er absoluut een draadje met een bouw verslag. Ik zit alleen nog even met hoe de tekeningen digitaal te krijgen.
Het lijkt me wel zo leuk om dit voor elkaar te krijgen zodat er meer van dit soort tiger mothjes kunnen gaan vliegen.
Ik ga nog wel wat rond zoeken om een methode te vinden om de tekeningen te digitaliseren.
Eerst even goed weer afwachten :rolleyes:

Laatst bewerkt:
joepie ik ga hem ook weer eens bouwen.....!! :):D:D

ik maak hem net als dirk, maar dan in het blauw (z'n allereerste foto in dit onderwerp)
ik denk dat ik vanavond maar eens begin met het uittekenen en uitsnijden,
en misschien nog verven.
ik moet nog even lijm halen (uhu por) maar ik kan ook al paar dingen lijmen met de CA.

naja ik post hier denk ik nog wel wat foto's en ik zal zeker vliegeigenschappen melden (wanneer ik hem vliegklaar ga maken, nu zit de electronica in m'n in de grond geboorde knuffel v2) :D

bouwen wordt vast leuk :D

trampo

Hee trampo,

jij bent lekker enthousiast :)

Tip: lijmen met uhu por gaat prima, met CA kan ook maar dat moet dan wel foam safe CA zijn ... :rolleyes:

Andrers lost je vliegtuig vanzelf op hoor :D

Grtz,
Menno

Wellicht handig voor alle nieuwe enthousiaste bouwers/vliegers.
Ik heb van het begin van dit draadje (eerste 50-75 pagina's) de belangrijkste berichten in een wordfile gekopieerd (inclusief plaatjes). Kan hem wel opzoeken en beschikbaar maken voor iedereen, en wellicht wil Dirk wel een link op de eerste pagina ervoor zetten....

Groeten,

Eefjan

Hee Eefjan,

wat doe je nou ;)?

Ik vond het net zo leuk om alle starters het hele topic door te laten lezen ... :mrgreen:

Zonder gekheid, goed idee !!

Dirk, Dirk, Dirk, Dirk !!!

Grtz,
Menno

ik heb toenet ff een probeer rompje uitgesneden eon daarna in een bad van 40°C (met behulp van een speelgoed deegrollertje) hem proberen te buigen. Het ging dus super!!!
dus straks ff een perfecte romp uitsnijden.
heb ik eigenlijk 1 vraagje, zijnn alle ribben voor in de vleugels hetzelfde??

sorry mensen, ik wil wel, maar na mijn superdure p-38 en MiG-15 zit ik eventjes zonder geld, echter heb ik nog wel een speed 300 en 400 met regelaartje en 2 5grams servo'tjes en een lipo'tje, dus binnnenkort :D

ik ga straks maar is beginnen....

nee ik weet het wel hoor van die ca, iik heb wel is testjes gedaan met ca van de aldi enz...
niet zo'n slim idee :P
nee ik heb kwart jaartje geleden modelbouw ca gekocht + activator.... daarmee lijm ik alleen de delen die sterk moeten zijn........ (stevig)
ik heb hem al is eerder gebouwd (zie pagina's 5tm 10 in topic) en ik hoop dat hij dit keer
minstens 2 x zo mooi wordt :P

trampo

bij mij laten de delen die ik "sterk" met ca gelijmd heb meestal los...

en de delen die ik met uh por lijm blijven zitten....

en als ik echt iets vast wil zetten lijm ik het met epoxy... de 5 min versie volstaat over het algemeen, maar ik heb ooit geleerd dat de langer drogende versies sterker zijn!

ik vind het alleen jammer dat dat zo'n gele rand geeft....
dus de delen die je echt goed gaat zien aan de buitenkant die doe ik zeker met uh por en dat spul werkt ook wel lekker, dus als het extra sterk moet zijn (motorspant en andere spanten) smeer ik er epoxy langs en anders werkt de uh goed zat...

Hoi,

bij mij laten de delen die ik "sterk" met ca gelijmd heb meestal los...

en de delen die ik met uh por lijm blijven zitten....

Dat kan kloppen, als je Depron lijmt met CA (ook al is het foam safe) dan wordt het bros door de chemische reactie. Hierdoor zal de verbinding sneller los gaan bij een wat minder zachte landing ... :(

POR blijft enigszins zacht en flexibel.

ik vind het alleen jammer dat dat zo'n gele rand geeft....

Licht ook een beetje aan welke epoxy je gebruikt hoor :) En niet teveel lijm gebruiken, dat scheelt ook ! Niet alleen qua verkleuring, ook qua gewicht ...

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Back