Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

Bedankt!

Trouwens, over die staart, goed gezien!

Ik wachtte al op de eerste die het zag.

Ik voelde me gewoon een beetje een verrader met een Franse vlag :wink:

Ludo

Ik heb hem net gewogen en hij weegt nu >zucht< 177 gram:???:

Dat is 17 gram aan verf:shock:

Maarja, genoeg geklaagt, ik zoek een mooie dag of een grote leegstaande hal om te vliegen!

Ludo

Hoi Robert,

van de GA-GHY heb je al een filmpje gezien (Post 2246).

Deze Tiger Moth (ik weet niet of ik 'm weer een registratie geef, is erg veel werk :( ) zal in ieder geval op 16 november indoor-vliegen.

Ik zal een cluggenoot vragen het te filmen, waarna ik het flmpje hier zal plaatsen (als het goed is gegaan dan he ;) )

Grtz,
Menno

filmpje

Hoi Robert,

van de GA-GHY heb je al een filmpje gezien (Post 2246).

Deze Tiger Moth (ik weet niet of ik 'm weer een registratie geef, is erg veel werk :( ) zal in ieder geval op 16 november indoor-vliegen.

Ik zal een cluggenoot vragen het te filmen, waarna ik het flmpje hier zal plaatsen (als het goed is gegaan dan he ;) )

Grtz,
Menno

Dag Menno,

Als het niet goed gaat willen we dat ook wel zien. :p
Natuurlijk wel jammer van zo'n Motje als het mis gaat.:(

Zit er mooi uit. Keep up the good work :thumbsup:

Hee Gerhard,

plannen voor de Moth ?
Er zijn varianten van 70 t/m 100 cm, maar jij als creatieve bouwer kan natuurlijk ook een groetere variant bouwen ;)

Kom erbij, gezellig hoor :)

Grtz,
Menno

Hee Gerhard,

plannen voor de Moth ?
Er zijn varianten van 70 t/m 100 cm, maar jij als creatieve bouwer kan natuurlijk ook een groetere variant bouwen ;)

Kom erbij, gezellig hoor :)

Grtz,
Menno

Een moth bouwen???:confused:??? Ik heb nog zoveel wat ik bouwen wil:p
Ik wil eerst mijn bestaande bouwprojecten afmaken. Fox 1.60, Ultimate80,
Heb nog even tussen door een TurboRaven 3D shockflyer 90 span gebouwd. Bijna klaar. :p

Dan zou er misschien een moth gebouwd kunnen worden.
Waar vliegen jullie dan indoor?
Ik ben verwend, vlieg naast de deur als ik niet naar de club ga.
En een Moth buiten vliegen, dan moet je rustig weer hebben. Niet dan.

Groet, Gerhard

Voor deze Moth heb je inderdaad rustig weer nodig.

Maar als je snel bouwt kun je nog meedoen met onze indoormeeting in Tiel :) Die vindt plaats op 16 november en er zijn nog enkele plaatsen, wel even vantevoren opgeven. De kosten zijn 10 euri, je kan dan van 14.00 tot 18.00 uur vliegen :)

Opgeven kan bij Dennis (post ook in dit draadje) of via mij.
Meer info kan je hier vinden.

Doen, want dan voel ik niet meer zo eenzaam als Tiger Moth piloot tussen al die 3D gevallen :mrgreen: Buiten dat is het gewoon erg gezellig.

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt door een moderator:
Ha, mijn Tiger-Moth is nu officieel klaar met alles erop en eraan!!!!

Hier nog wat foto's!

PICT0141.jpg

PICT0142.jpg

PICT0143.jpg

PICT0144.jpg

PICT0145.jpg

PICT0146.jpg

PICT0149.jpg

PICT0152.jpg

PICT0153.jpg

PICT0156.jpg

PICT0159.jpg

PICT0161.jpg

PICT0162.jpg

PICT0163.jpg

Ludo

Hee Ludo,

stoer ding geworden hoor :)

Heb je al eens gevlogen ? Of wordt dit je eerste vlucht ? Indoorvliegen is leuk, heel euk, maar ik kan uit ervaring vertellen dat het niet echt makkelijk is.

Vorige week was mijn eerste keer binnen, is gelukkig goed gegaan, maar er werd veel schade gevlogen ;)

Als je het wil proberen moet je je wel even op tijd opgeven, het inschrijfgeld kan je overmaken naar Dennis of contant betalen bij binnenkomst. Maar dat staat allemaal in het linkje.

Zou het wel leuk vinden, het wordt bijna een Tiger Moth meeting :mrgreen:

Grtz,
Menno

Bedankt beide!

Om eerlijk te zijn heb ik geen vliegervaring...

Wel veel met FS2004 en een beetje met FMS dus ik ken de eigenschappen van vliegtuigen wel en dat als hij naar me toe komt omgekeerd sturen enzo dat is voor mij een eitje.
Bij Quartel hebben ze aerofly simulator staan en daar kan ik met elk toestel onder de 1,5M span gecontroleerd vliegen behalve met een 4D shock. Dus ik denk dat vliegen me redelijk afgaat.

Maar ik dacht dat indoor juist makkelijker zou zijn zo zonder wind. Maar niet dus...

Ik zal eens kijken of het mogelijk is, het is namelijk vrij ver...

Ludo

als je niet zo veel echte vlieg ervaring hebt zou ik eerst een veld met veel hoog gras proberen te vinden en daar op een rustige avond eens voorzichtig een gevoel krijgen van het vliegen...

als je daar makkelijk rondjes kunt vliegen kun je in zo'n hal iets gemakkelijker de muren ontwijken ;)

Ik zal me best doen met vinden...

Wat voor minimale grote van het veld raden jullie mij aan?

Ik weet niet precies hoe snel hij vliegt enzo...

Ludo

Ludo,

goed advies van Richrd, indoorvliegen heeft 6 beperkende factoren:
- 4 muren
- een plafond
- de grond

veel kans op schade dus ... :mrgreen:

Een veld ter grootte van een voetbalveld moet lukken :)
Succes met oefenen ...

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Back