Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Heeft iemand enig idee waarom ik storing zou kunnen hebben?
-de ontvangerdraad loopt niet langs de servo's!
-de regelaar ligt wel dicht bij onvanger...
-lipo ligt naast ontvanger
-cf:wink: raakt elkaar niet!
-houten struts
-ontvanger: GWS pico
Storing treed meestal na tien sec. op als het gas erop zit, zonder gas gaat weer goed...
Heeft niet met rijkwijdte te maken, gebeurt ook op 15 meter van mij vandaan.
Maar als ik hem in mijn hand heb, geen storing....
Een andere lipo werkt ook niet...
Ludo
De antenne had ik al parallel aan de vleugels gelegd, dus dat zal de oorzaak niet zijn...Stalen stuurstangen parrallel aan antenne.
De motor is borstelloosBorstelmotoren die niet goed ontstoort zijn.
Hmm, de servo's zijn net nieuw...Versleten servos waar de potmeters slechte plekken hebben.
Heel goed mogelijk, de regelaar was ook niet erg duur...Sommige regelaars storen.
Ooohww, dát was hetZender antenne niet goed uit geschoven
ik heb onlangs bij 2 toestellen niet anders dan storing had . in mijn geval heb ik het bij het ene toestel m'n spitfire kunnen verhelpen met een ander regelaar (ie was niet stuk maar gaf wel veel storing op m'n ontvanger) en de ontvanger zo ver mogelijk leggen van de regelaar ik weet het dit is in de meeste gevallen zeer moeilijk bij kleine vliegtuigen .ook eens na zien of de stekkers nog goed gesoldeerd zijn !! soms durft dit breken in de krip mof . bij een ander toestel van mij electra jet heb ik de storing nooit volledig weg gekregen zelfs aluminiumfolie uit geprobeerd enz niets hielp alles (lag ook wel zeer digt bij elkaar geen andere plaats). wat een beetje hielp
was wel geen zicht ,en was maar om te testen de regelaar regelaar buiten op de romp te leggen .diezelfde setup zit nu in een dizy bird van me en heb niets meer van problemen regelaar zit nu achteraan en ontvanger alleen vooraan bij de batterij.
het is zeker niet altijd gemakkelijk om het te vinden en op te lossen
PS, ook bij mij was het zo enkel storing bij het geven van gas als ik geen gas meer gaf had ik geen storing meer .
hopelijk vindt je snel een oplossing
@Ludozzz
Als je alleen storing hebt op hoogte, en niet op richting, dan zit het probleem in de servo. Dat wordt beverstigd door het feit dat je op 15 meter dezelfde storing hebt als op grotere afstand. Het is dus geen ontvangerstoring, maar servostoring. Als de servo nieuw is dan kan het zijn dat je door een ongecontroleerde maneuvre een tandje van een tandwiel hebt. Controleer dit door het hoogteroer met de hand tegen te houden en op de zender hoogte te veranderen. Als het geleidelijk gaat zijn de tandwielen nog heel, hapert het, dan zijn er tandjes weg.
Daarnaast kan het geen kwaad eens naar je stuurstangetjes te kijken. Als die zwaar lopen (bij een 5 gram servootje moeten ze HEEL licht lopen) kun je ook vlieggedrag krijgen wat op storing lijkt.
Oh ja ... je kunt ook even je hoogteservo op een ander kanaal aansluiten en kijken of je (ga NIET vliegen!!) dan ook storing hebt. Het kan ook de zender zijn die storing heeft op 1 knuppel.
Nu je brevetTja, ik zou bijna komen kijken de 16e. Wie weet....
Inderdaad drukke periode gehad afgelopen zes weken. Was daarom de 19e misschien ook al een beetje gestresst. Ik had een zware training, maar ik heb de certificering gehaald, dus ik ben helemaal blij....
Grtz, Dirk