Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

Haha Rob, ook plannen?

Goeie vraag: ik zou twijfelen tussen de 70cm helemaal uit 3 mm depron of een 90 cm helemaal uit 6 mm depron. De laatste is wel lekker robuust en crash-bestendig, maar ook wel heel 'sloom'. De eerste is wat wendbaarder en beter geschikt voor indoor en met een wat zwaardere accu ook beter te vliegen met wat wind....

Maar beide niet te vergelijken met een easystar, die is veel lastiger te vliegen ;)

OK, als ik echt niets meer had zou ik de 70 cm bouwen.

Dirk

Had al zo'n vermoeden Dirk... thanks :thumbsup:
Ja, plannen altijd... Heb hier nog een toestel staan wat nog niet gevlogen heeft. De onderdelen om die in orde te maken zitten in een grote doos op tafel (nog niet open geweest), daar zit ook nog een compleet toestel in (moet ook nog gaan vliegen). Dan nog een Porter die net een reparatie gehad heeft en binnenkort voor de re-maiden het veld op moet... :proost:

Maar ja... beetje oriënteren kan nooit kwaad ;)

Heb eens door topic gekeken. Was iets met bomen en bos :hammer:

:idea: Misschien een tip voor mensen die een setup posten, zet er even bij voor welk toestel.
Soms lees je iets over een setup en moet je drie pagina's terug bladeren om te zien of het voor een 70 of 90cm bedoeld is. :idea:

hai dirk,
watvoor propje heb jij trouwens op het 2gr motortje? Lijkt een standaard 3x2? en hoeveel amp trekt ie denk je? 1 ampere ofzo?

Rob:

Teveel plannen komt me bekend voor, maar van vervelen is iig nooit meer sprake als je eenmaal deze hobby hebt.

En dit draadje is idd een zootje, komt nooit meer goed ;)

Sietse:

Is idd een 3*2 propje. Hij trekt 1,6 A volgas statisch en ik kan 'm in de lucht houden met ca. 0,6 A schat ik. Is theoretisch zo'n 12 minuten vliegen op een 130mAh cel. Binnenkort ga ik 'm indoor vliegen in Tiel, ben benieuwd....

Wat voor propje had jij erop?

Dirk

Binnenkort ga ik 'm indoor vliegen in Tiel, ben benieuwd....

Ik ook :mrgreen:

Ik heb vandaag al het depron voor een 70 cm minimoth uitgesneden Dirk, die is zeker weten voor de 19e klaar :)

Je meldde al dat je met drie toestellen komt, ik denk ook aan drie of vier toestellen, schijnt geen overbodige luxe te zijn bij indoorvliegen en beperkte vliegskills ... ;)

Mijn vloot ziet er waarschijnlijk als volgt uit:

- Mini Moth 70 cm (klein beetje vertrouwd kistje)
- Infineon Bipe (van RCG) schijnt echt "slow" te vliegen ...
- 3DBatix Extra 330 (niet dat ik 3D kan vliegen, maar gewoon een leuk ding)
- Ultrafly Radix 3D (met 20 gram extra aan plakband-reparaties :) )

Afijn, als we maar lol hebben. Net wat je zegt, als je eenmaal aan deze hobby bent begonnen heb je altijd plannen en werk ... bouwen, vl;iegen, repareren, vliegen, weeer bouwen, enz.

Grtz,
Menno

bijgeknipt klappropje van een vrijevlucht modelletje dacht ik. Is nu 2.5 inch. Weet niet wat ik trek iegenlijk, maar er wordt niks warm in ieder geval.

Ik heb die van bidproduct nu erop, die is volgens hun 3300KV, maar als ik het zo hoor is hij hetzelfde als die 7700 van hobbycity. Die heb ik ook nog liggen.
Eigenlijk wil ik trouwens wel een iets groter propje, maar ik krijg het motortje niet uit elkaar om opnieuw te wikkelen...
Heb jij hem al uit elkaar gekregen?

Sietse, ik had op ook al ergens (RCgroups?) gelezen dat het dezelfde zijn. Ik denk dat 3300kV dichter bij de waarheid zit. Uit elkaar nemen niet gelukt, wel geprobeerd, want ik heb er een met ws een los contact aan de aansluitdraad.

Mijne wordt wel heet aan de stator op volgas als ik hem vasthoud met mijn vingers. De bel blijft koel.

Dirk

Dirk,

de pret zal er niet minder om zijn hoor :)

Laten we eerst maar eens kijken of we een rondje indoor kunnen vliegen zonder iets te raken :)

Ik ben al druk aan het oefenen met Aerofly. Ik heb zo'n beetje alle beschikbare indoor-scenery's gedownload die er maar zijn te vinden op het net ;)

Wel leuk, sommige modellen die ik heb / bouw (Infineon bijv.) zijn ook te downloaden als model voor Aerofly.

Grtz,
Menno

hey ik ga de tigermoth ook bouwen maar welke maat kunnen jullie mij adviseren want bij mij komt het gewicht vaak iets hoger dan de bedoeling is of MOET deze perse zo licht?

Waarom wordt hij zwaar, dat weet je nu toch nog niet?

Ik zou de 70 cm versie nemen...

Makkelijk te vervoeren en niet te duur, maar ook niet bij elk windje weggeblazen...

Ludo

ok neem ik die en hij word zwaar door het gebruik van zware materialen den dat die ongeveer 300gram word

Dutch spider,

Welke materialen maken de moth dan zo zwaar?
Die van mij is hier en daar ook wel verstevigt en die weegt nu inclusief landingsgestel 220 gram. Dat is dan met motor en accu. Vliegt super hoor, zelfs met een beetje wind is er wel mee te vliegen. In Almelo kan je 3 mm depron krijgen.

Back