Hallo allemaal,
na het bouwen van een aantal Minimoth's zal iedereen zo z'n eigen(wijze) bouwwijzen ontwikkelen. Zo ook ik natuurlijk
In het begin van het draadje las ik hier en daar dat mensen het moeilijk vonden om de neus netjes aan elkaar te lijmen zonder dat er een naad ontstaat. Ik had dat bij de eerste versie ook enigszins, hoewel het me nog niet eens tegenviel als ik de resulaten van sommige andere moth's zag.
Ik dacht dat jullie wellicht wat konden hebben aan mijn bescheiden bijdrage, geillustreerd met foto's:
Ik zorg er eerst voor dat de twee vlakken goed aansluiten door eerst te passen, zonodig schuur ik (met een blokje ivm recht schuren) de delen even op, zodat ze perfect aansluiten. Daarna zet ik ze, zonder lijm tegen elkaar met een stuk schilderstape.
Ik check nogmaals goed of de raakvlakken echt strak aansluiten, zoniet gewoon schilderstape loshalen en opnieuw tegen elkaar plakken (zonder lijm nog steeds !)
Dan keer ik de romp om en trek de naad open. Nu strijk ik met een cocktailprikkertje (leuk scrabble woord trouwens) de naad in met 5 miuten epoxy, daarna druk ik de zaak weer tegen elkaar aan. Door de spanning die in de romp zit van het buigen, blijft het vanzelf dicht staan.
De overtollige epoxy komt nu aan de binnenzijde er tussen uit geperst, laat zitten ! Zorg dat je een houtje pas hebt gemaakt en strijk dat nogmaals dun in met epoxy, leg dat exact in het midden op de naad en druk het goed aan door het een paar keer heen en weer te schuiven. Zo komt de overtolige epoxy vanzelf onder het hout uit en gaat het houtje niet 'drijven' als je er gewicht of druk op plaatst.
Breng gewicht aan en laat het geheel drogen ...
... verwijder het schilderstape en je krijgt een strak rompje met een hele strakke naad 8)
Ik zal vanavond nog even een foto plaatsen in ditzelfde bericht, zodat het resultaat ook zichtbaar is.
Ik hoop dat jullie je voordeel ermee kunnen doen.
[EDIT] ik zou nog een foto plaatsen om te laten zien hoe strak het naadje (
) van de romp kan worden ... bij deze [EDIT]
Als laatste heb ik op aanraden van CDRomflyer een motortje (gelijk maar twee

) besteld, wat zeer geschikt is voor de Moth in 60-70 cm versie.
Het is een 1300 Kv motortje van unitedhobbies.com,
klik hier voor de specs.
Een nadeel, je moet een losse motormount meebestellen, echter die kost niet de wereld.
klik hier. Ik heb 'm zo op m'n firewall gemonteerd, maar kan natuurlijk ook van de achterzijde.
Ik vlieg ermee op een 2S Lipo 860 Mah, ongeveer 25 minuten. De minimoth vliegt er heel mooi rustig mee op 65 - 70 % van het gas, stuk minder nerveus dan met de 1540 Kv.
Excuses voor de slechte kwaliteit foto's, maar m'n camera wilde om een of andere duistere reden niet geheel scherpstellen.
Goed, tot zover.