Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

nou de romp is nu af! straks ga ik aan de vleugel beginnen.... alle spanten zitten erin gelijmd met ca en activator....
veel werk dat wel,, verschrikkelijk :P

naja straks aan de vleugel beginnen dus, ik zet er nog wel keer foto's op van de vliegklare

trampo

Hallo even een tip van beginners luck.
Ik heb eenvoudig de Bison 5 min epoxy gebruikt en die is echt bere sterk verkleurt niet. Voor de delen die makkelijk te lijmen zijn gebruik ik de UHU por en voor de delen die eventueel nog uitgeleind meoten worden gebruik ik de Bison.
Werkt echt super.

ik gebruik voor alles in modelbouw de Bison Epoxie, werkt geweldig
als je netjes een romp wil lijmen (bijv. EZ*) dan is er geen verkleuring
gooi je een hele hoop op elkaar, dan wel, gewoon met beleid gebruiken

Odin

argh wilde ik het laatste schotje (de kleinste) in de staart lijmen, zette ik er net iets teveel kracht op waardoor het schotje dubbelklapt en me romp breekt xD
dan maar weer een nieuwe romp xD :D

Depron is zeer goed te lijmen met Bison Alleslijm. Dit is knutsellijm wat ook nog eens zeer snel droogt (ca. 1 min) wanneer beide te lijmen zijden een beetje ingesmeerd worden. Hou de centen in de zak en gebruik die dure modelbouwepoxylijmen alleen voor bijvoorbeeld metaal-houtverbindingen.

Ik heb alleen nog maar UHU POR gebruikt en dat bevalt mij prima.
En voor de prijs hoef je het niet te laten €4,- per tube.
Ik ben nog opzoek naar 5 min epoxy... welk merk kan ik het beste gebruiken?

zo de micromoth is bijna af,

ik heb de romp al af en het staartstuk (hoogteroer en rudder zit ook al roerhoorntje in)

ondervleugel zit er al een, alleen de bovenvleugel, de tank, de sate prikkers, en
de onderkant van de romp moeten nog worden gelijmd....

dit alles heb ik met secondelijm gedaan, veel werk, maar de uhu por is op dus ik kan niet anders....

trampo

Zorg dat je altijd Bison Hobby lijm in huis hebt, dat lijmt perfect depron. Mocht ook dat op zijn dan kun je het bij ieder bouwhandel halen.

Trampo:

Ik ben benieuwd hoe het resultaat er uit ziet. Ik wacht in spanning af op de foto's :rolleyes:
Het weer ziet er uitnodigend uit :) Misschien dat er weer gevlogen kan worden hier.

YES
Heb vanavond mijn maiden gehad met de tigermoth.
Was fantastisch mooi windstil weer.
Heb twee accu's kunnen vliegen en wat een de prop afstelling bezig geweest (hed ik beter niet kunnen doen) Nu is mijn Tigermoth niet meer :puppydogeyes:
Met een andere prop geprobeerd te vliegen (met meer spoed) Hierdoor was de vliegsnelheid een stuk hoger waardoor de besturing ook een stuk zenuwachtiger word en toen de moth boven mij was en er een boom niet aan de kant wou was ik mijn orientatie kwijt en corrigeerde ik de verkeerde kant op waardoor er een verticale landing noodzakelijk was.De neus er af en de prop kapot:nooo:
Morgen ga ik weer aan de slag om de Tigermoth nieuw leven in te blazen. Nieuwe romp (eigenlijk een hele nieuwe) bouwen.
Maar wat vliegt dit vliegtuigje ontzettend gaaf. Bij lage snelheden is het echt een beauty om te vliegen zelfs voor een beginneling als ik.
Als ik de nieuwe af heb en daar een beetje mee uit de voeten kan dan gaat de Parasol moth ook z'n maiden maken.
Word vervolgd :lol::lol::lol::lol:

YES
Heb vanavond mijn maiden gehad met de tigermoth.
Was fantastisch mooi windstil weer.
Heb twee accu's kunnen vliegen en wat een de prop afstelling bezig geweest (hed ik beter niet kunnen doen) Nu is mijn Tigermoth niet meer :puppydogeyes:
Met een andere prop geprobeerd te vliegen (met meer spoed) Hierdoor was de vliegsnelheid een stuk hoger waardoor de besturing ook een stuk zenuwachtiger word en toen de moth boven mij was en er een boom niet aan de kant wou was ik mijn orientatie kwijt en corrigeerde ik de verkeerde kant op waardoor er een verticale landing noodzakelijk was.De neus er af en de prop kapot:nooo:
Morgen ga ik weer aan de slag om de Tigermoth nieuw leven in te blazen. Nieuwe romp (eigenlijk een hele nieuwe) bouwen.
Maar wat vliegt dit vliegtuigje ontzettend gaaf. Bij lage snelheden is het echt een beauty om te vliegen zelfs voor een beginneling als ik.
Als ik de nieuwe af heb en daar een beetje mee uit de voeten kan dan gaat de Parasol moth ook z'n maiden maken.
Word vervolgd :lol::lol::lol::lol:

Dat klinkt heel herkenbaar :-)

Hee Touwkop

Je had toch ook twee nieuwe moths gebouwd (gemodificeerde????)
Heb je al de kans gehad om er mee te vliegen?
Heb je de modificatie aan de neus aangebracht (versteveging)
Ik ben benieuwd of het je nu nog beter af gaat dan de afgelopen keer.
Ik hoop het...... Ik meld me wel weer als er wat nieuws is gemaakt.

@ Beginners luck

Mooi dat je maiden geslaagt is, jammer dat je mothje nu stuk is :(
Als beginner is het juist verstandig om te zorgen dat je toestel niet te snel vliegt, zo dat je meer tijd hebt om te corrigeren als het fout dreigt te gaan...
Alleen die bomen he... die springen steeds voor je vliegtuig.... :rolleyes:
Weet er alles van... die rot bomen ook... :lol:
Succes morgen met je volgende vlucht!
Maar pas op... als je eenmaal gevlogen hebt, wil je steeds meer!! ;)

Heeft iemand de tekening van de 90 cm op A4?
Ik kan alleen de pdf versie op A3 formaat vinden :(
Wil graag een 90 cm versie bouwen, maar kan niet op A3 printen... :nooo:

Iemand? :worship:
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
aj of je print het thuis op a4 uit en laat het voor 20 cent bij de c1000 op a3 zetten en er is een topic over hoe je formaat van a0 naar a4 maakt en hoe je van a4 a3 maakt daar zou ik anders gaan kijken

Dank je dutchspider9,

Ga ik daar ff naar opzoek... :)

En anders meer ff met het pdf-je naar de multicopy....
Daar zullen ze het toch ook wel kunnen printen ;)

Back