Bouwverslag Toni Clark Piper Cub PA-18

Gisteren heb ik de Kit opgehaald bij de modelbouwzaak. het was een redelijk kleine doos maar alles was perfekt verpakt en heel compakt. Dit weekiende was het weer niet zo best dus heb ik alles goed kunnen nakijken en voorbereiden.
Vandaag ben ik aan de romp begonnen. Alles wordt goed uitgelegd in de handleiding. Deze staat vol met praktische tips.

Ik heb nog niet beslist welke motor ik zal inbouwen. Eerst wou ik een DL50. Ik denk echter dat die best met een lange pijp, type Krumscheid, gedempt wordt. Zo een pijp moet je dan in de romp inbouwen en dan verlies je wel heel wat plaats om bvb een vrachtruimte in te bouwen (ik denk aan onze jaarlijkse paasdrop).
Als ik een Zenoah 45 inbouw, kan de standaard silencer gebruikt worden en deze past mooi achter de firewall. Dus waarschijnlijk wordt het die keuze.

Heeft iemand een advies omtrent de motor ?

Ook zoek ik voorbeelden van de inbouw van een pay-loadruimte, heeft iemand fotos?

Het projekt zal wel enige tijd in beslag nemen, ik bouw namalijk enkel gedurende weekends en de lente is nu aangebroken.

Ik neem fotos dus zal regelmatig enkele beelden uploaden.
 
Hoi,

eerste abbonement heb je binnen :)
Ik ga je vorderingen even volgen hoor !!

Zoals je wellicht nog weet heb ik ook zo'n kit staan, vandaar dat ik geinteresseerd ben in jouw topic.

Ik meld me zo nu en dan wel.

Wat betreft de motor, daar kan ik je helaas niet in adviseren omdat dit voor mij m'n eerste grote kist is die ik met een benzinemotor ga vliegen.

Grtz,
Menno
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een advies omtrent de motor ?

Nu ook een abo .

kwa motor heb je een groot bereik , ligt dus aan wat je wil gaan doen met de kist .

van scale vliegen met een ZG-20 tot 5 meter zwevers slepen met de ZG-80 .

mijn favoriet zou de nieuwe ZG-45EI zijn met de Piper uitlaat .

Mvg johan
 
en weer n abonee de 45 zenoa zou ook mijn keus zijn, heb je lekker wat vermogen., helemaal eens met plotterwelt. om te slepen gaat het perfekt met n zenoa 62 met hydromount is al pasklaar voor de piper van tony



mvgr johan snijders
 
En ook een abo op dit draadje. Ik ben de Piper 1:4 van Sig aan het bouwen en heb inmiddels een Zimmerman pijp in de romp ingebouwd. Als motor heb ik de ZG20 omdat ik een rustige vlieger ben en geen ambitie heb me deze kost acro's te doen of te slepen. Zal proberen vanavond foto's te plaatsen als ik de tijd ervoor heb. Het gaat wel ten koste van een laadruimte, maar als je de pijp eronder hangt heb je dit probleem ook. S6 met de bouw en we gaan het weer volgen!! Michiel.
 
De ZG20 past voor 95% onder de kap. De andere 5% heeft met de bocht te maken. Daar moet ik een gat voor maken in de kap zodat je alleen de ronding van de pijp ziet maar dat komt het schaalgevoel ten goede. Maar ik zal straks foto's maken en plaatsen.
 
Oke dan, hier wat foto's. Eerder dan verwacht maar had even geen zin om te werken!De eerste is helaas van slechte kwaliteit en hoe ik ze kleiner krijg dat moet ik nog uitzoeken.
Op de foto lijkt de pijp behoorlijk uit te steken maar dat valt in de praktijk wel mee.






 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reakties tot hiertoe.
Ik ben begonnen met de twee rompflanken onderaan.

Wat de motorizering betreft denk ik in de richting van de Zenoah 45. Is het aan te raden om deze op een hydromount te monteren?

Ik denk niet dat ik voor de 62 ga omdat slepen niet de hoofdoelstelling is en ik hem niet wil overpoweren.
 
Fotos toevoegen ?

Ik probeer uit te vissen hoe ik fotos kan toevoegen. Schijnbaar heb ik geen rechten om bijlagen toevoegen. Kan iemand hierbij helpen?
 
Ik probeer uit te vissen hoe ik fotos kan toevoegen. Schijnbaar heb ik geen rechten om bijlagen toevoegen. Kan iemand hierbij helpen?

Bijlagen kan ik ook niet toevoegen .

Klik maar eens op " Vrienden Foto Upload " in de midden van je beeldscherm en dan op " upload een foto "

je moet je geloof ik eerst nog aanmelden (is weer lang geleden voor mij)

En zo kan je de hoog geladene foto in je foto album op het forum zetten .

Er moet ook ergens een draadje over zijn .

Mvg Johan
 
Ik heb de laatste maand twee keer een bestelling gedaan bij ze en dat verliep vlekkeloos. Nadat zij de betaling hebben ontvangen heb je het drie dagen later in huis. Verzendkosten zijn tussen de 10 en de 15 euro, dat is jammer maar kan niet anders. Kortom: je hebt je kit bij de winkel gekocht en is natuurlijk uitstekend (en in deze tijd misschien ook wel belangrijk) maar je kunt perfect bij Tony Clark (TC op dit forum) terecht. Maar we zien allemaal uit naar de foto's!! Ik doe het via ImageShack® - Image Hosting en dan uploaden. Die link kopieren in je forumbericht, even voorbeeld bekijken en beoordelen of het goed is. Helaas krijg ik riesengrose foto's die ik helaas niet kleiner krijg maar daar kan iemand anders misschien iets over vertellen! groet Michiel
 
Poging foto

gal.php
 
Ondertussen heb ik de tussenschotten voor de romp in mekaar gelijmd. Nu moet ik beginnen aan de voorbereiding van de firewall. Ik heb echter nog niet beslist of ik de ZG45 zal aanschaffen of een andere motor. Daarom ben ik eerst aan de stabilo begonnen.

Voor de ZG-motoren wordt goed beschreven hoe je gaten moet maken in de firewall. Voor andere type motoren moet je dat zelf uitvissen. Waarschijnlijk ga ik voor de ZG 45. De bouwinstrukties beschrijven deze met een hydromount. Ik ben echter van plan om hem op een vaste motormount te monteren. Hopelijk vind ik hiervoor de tekening zodat ik niet hoef te wachten met de firewall tot ik alles voor de motor heb aangeschaft.

Paul
 
Back
Top