Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Waarom zou je je beperken tot zenoah? bijna iedere andere motor past even mooi en is lichter.
ik heb een piper zien vliegen/slepen met een mvvs 58 met een front en out demper en dat ging perfect. ook een DA 55 is een topcombi.
bouw je ook remkleppen in? sleephaak bovenop en in de staart? deurtjes vast of te openen?
In de TC Piper kan je van ZG-20 tot ZG-80 alles inbouwen (natuurlijk ook andere merken)
De nieuwe ZG-45 PCI is een goede tussen maat .
Op motor gewicht hoef je echt geen rekening mee te houden .
Voor de 45er kan je het model gewoon klaar bouwen , door de verschillende prop adapters krijg je het altijd voor elkaar .
Je bestelt dan gewoon de motor bij TC met passende prop adaptor .
Ik heb nog een nabouw gekocht waar een DA-50 in komt die ik nog heb liggen .
Maak dan wel een draadje daar over .
Mvg Johan
Waarom zou je je beperken tot zenoah? bijna iedere andere motor past even mooi en is lichter.
ik heb een piper zien vliegen/slepen met een mvvs 58 met een front en out demper en dat ging perfect. ook een DA 55 is een topcombi.
bouw je ook remkleppen in? sleephaak bovenop en in de staart? deurtjes vast of te openen?
Sleephaak in de staart raad ik u af om zwevers te slepen, de zwever kan zo de staart omhoog/omlaag trekken en het model doen crashen. De 1:1 zwevers slepen zo wel, maar de piloten hebben daar een veel beter zicht op om op de juiste hoogte te blijven. Wij modelpiloten hebben daar geen/slecht zicht op vanop de grond.Jan,
- remkleppen : ik neem aan dat je de flaps bedoeld? Die ga ik inderdaad inbouwen
- sleephaak : ja ook, volgens plan zit die bovenop. Kan je ook een sleephaak in de staart bouwen? Wat is het voor- of nadeel? Bouw jij op beide plaatsen een sleephaak in ?
- de deurtjes zullen kunnen openklappen. Ik bouw wel een hatch bovenaan zodat je de vleugles niet door de deurtjes hoeft te monteren; Dat is schijnbaar niet handig
Paul
Een spandoek slepen gaat wel beter in de staart, dus als je dit wilt doen misschien toch eentje extra in de staart inbouwen.
Bij ons op de club wordt af en toe een spandoek gesleept en dat gebeurt dan vanuit de staart. De spandoek wordt al vliegend opgepikt zoals de 1:1 toestellen het doen. Deze methode lijkt toch goed te werken, maar de doek moet wel zo licht mogelijk zijn natuurlijk.Ook geen spandoek slepen met een haak in de staart .
Dit gaat zeker fout als het doek iets te veel weerstand geeft .
Bij een model alleen in de buurt van het CG een haak inbouwen .
Mvg Johan
Kan je mij even een foto sturen van de tekening waar de strutz op staan ?
Ik heb hier een TC strutz set maar op de oude J3 tekening is het heel anders als het strutz setje .
Mvg Johan