Bouwverslag Top Flite 62" Corsair, nu een kleurtje

• Topicstarter Topicstarter Arvid
  • Startdatum Startdatum
Arvid,

Misschien kun je een mailtje zenden naar de flying legends in Duxford om hen te vragen welke kleuren nu juist werden gebruikt. Ik heb een uur zitte googlen en vind niets maar dan ook niets terug.

Stevo

Dat bedoelde ik inderdaad met me suf gezocht. Duxford vragen is een goede. Ga ik eens doen.

Gisteren de motor weer test gedraaid en deze blijft nu netjes 10 minuten draaien zonder de verschijnselen te geven vast te lopen. :banaan:

Dat wordt dus een volgende vlucht plannen.

Kijk eens aan, ik ben benieuwd hoe deze vlucht zal verlopen, je weet dat die vliegt dus het kan alleen maar beter worden.
(ps zondag misschien?)

Als het zondag wordt, wordt het in de avond. De kans zie ik alleen als zeer klein dat het lukt :(

dat is een goeie vraag.. ik heb me nog niet verdiept in de corsair.. dus zou niet weten welke kleur de juiste is.

Anders moet je even rondvragen op rcscalebuilder.com daar weet vast wel iemand het..

Duxford heeft nog geen antwoord gegeven. Zal de vraag ook eens stellen op RCscalebuilder en op rcuniverse.

Dat valt me tegen van de "flying Legends" :?
Ik heb destijds de kleuren gevraagd voor mijn P-38 (per brief incl foto van het in aanbouw zijnde model) en daar hebben ze heel netjes op antwoord met een brief, foto's en een folder. :D

Hoi Arvid.

Bekijk dit eens.
Ergens onderaan hebben ze het over kleuren,

http://features02.kitparade.com/f4u5nda_1.htm

F4U-5_Honduras-00.jpg

Is wel niet rc maar toch.

Han.

@Jetpropdlx, ik heb eerder een vraag gesteld aan Duxford, mijn ervaring hiermee is dat ze altijd wel antwoord geven, maar het duurt meestal een paar dagen.

@Han, ik ben nog steeds jaloers op wat die 1:72 doen met het verf werk. Helaas zijn dat niet de goede kleuren :(
Wel weer een inspiratie om een mooie kist te schilderen.

-----------
Hier twee foto's wat ik met de cowl ring heb gedaan. Niet echt mooi, maar even wel functioneel. Ik ben van plan om nu alle flaps er af te halen, op de top flap na. En dan deze onder een grotere hoek te plaatsen, een hoek zodat ze parallel aan het hout lopen. Aan de bovenkant zitten ook nog van deze rondingen in het hout, dus als de hele ring zo gaat, moet het goed komen.

Bouw_Corsair_754.jpg

Bouw_Corsair_755.jpg

Zeg Arvid,
Even op mijn harde schijf gezocht, kom ik een boek tegen met de volgende titel: Fighting Colors F4U Corsair
ooit eens gedownload van de link van ton v munsteren.

Interesse, bestand is een rar-file en net iets groter dan 2 mb.

Groet,
Jaap

Mbt. dat 1:72 model:
Helaas zijn dat niet de goede kleuren

Ik heb liever een model met de foute kleuren, maar zo mooi uitgevoerd, dan eentje met de juiste kleuren, waarvan je aan alle kanten ziet dat het een (amper) semi-schaal model is.

De finish is (vrijwel) allesbepalend.

Arvid: je weet wat je te doen staat! :wink:

jan.

Dan heb ik liever een juist kleurenschema, dan 15000 klinknagels, panellines en weathering. De kleur is het enige wat overblijft op een 2m afstand, al de rest zie je niet meer en is dan nog eens dood gewicht in de lucht.

Jan en Kurt, jullie hebben beide gelijk. De finish is zeker alles bepalend. Je kist staat immers meer op de grond dan dat het vliegt. En Jan, daarmee geef je meteen aan dat de kleuren moeten zijn zoals ze moeten zijn...... :wink:

@Han, ze hebben het hier inderdaad over drie kleuren, ga dat vanavond of anders morgen eens verder uitzoeken.

Inmiddels bericht terug gekregen van Duxford, zat bij de verkeerde:
Thank you for your enquiry to the Imperial War Museum regarding the model you are producing of a Vought F4U Corsair aircraft.

Unfortunately the Imperial War Museum does not have an example of the Vought F4U Corsair in its Collections and neither has any authoritive records on this aircraft. However there is an example of this aircraft on site based with a private organisation named "The Fighter Collection". I would suggest contacting this organisation as they may be able to assist with more information on this aircraft. The Fighter Collection can be contacted at:

The Fighter Collection
Imperial War Museum
Duxford Airfield
Duxford, Cambridgeshire, UK
CB2 4QR
Website: http://fighter-collection.com/pages.php

Alternatively I would suggest contacting the National Museum of the US Air Force, as this organisation, also, might have more information on this aircraft. The National Museum of the US Air Force can be contacted at:

National Museum of the US Air Force
1100 Spaatz St.
Wright-Patterson Air Force Base
Ohio, USA
OH 45433
Website: http://www.wpafb.af.mil/museum

Finally I would suggest looking at the publication F4U Corsair By Frederick Johnson and published by Janes. This book provides a good overview of the aircraft.

I hope this information is of interest and good luck with your project.

En ook bericht gekregen vanuit Amerika (tweede adres), die konden ook niets betekenen.

Zo, die mannen (of vrouwen) uit Duxford antwoorden wel netjes zeg.
Das tenminste een compleet antwoord.

Inderdaad een heel erg proffesioneel antwoord van Duxford. Je zou zeggen die geven geen mallemoer over waar wij mij bezig zijn maar toch doen ze eventjes de moeite om nog enkele adressen bij te voegen om Arvid verder op weg te helpen, chapeau !

Stevo

Back