Tijdje stil geweest van deze kant, nu dan toch maar weer wat van me laten horen. De herstellingen gaan traag omdat het inrichten van het huis voorrang heeft. De vouw van 1 van de retracts.
De andere was gewoon er uit gebroken. De verstevingen werkten wel, maar nu waren andere plekken meegetrokken.
Je ziet hier de bevestiging voor de retract, daarboven een verstevingsstuk van de vorige keer en daar rechts van een stuk van de rib.
De Robart retracts worden standaard geleverd met 3/16" verenstalen poten waar je de schaal strut over heen schuift. Deze verenstalen poot was verbogen..... 8)
Alhoewel de versteving van het triplex, toch een geknakt richtingsroer. Zijdelingse belasting was dus toch net te veel
Een wirwar van klemmen, hier wordt de bevestiging voor de retract terug gelijmd.
Om dit te kunnen doen, was het nodig om een gat te maken in de vleugel. Hier is het deel weer op zijn plaats.
Alvast ondersteuningen gemaakt voor het teruglijmen van het luikje. De linker is nog niet geplaatst. De rib is los van de beplating, ik ga eerst de retract terugplaatsen voordat dit weer gelijmd wordt. Op deze manier kan de retract zeld zijn eigen plaats bepalen en daarmee komen er weer minder spanningen in het geheel.
Wat nog gedaan moet worden:
Gas servo vervangen, tandwielen lijken niet meer goed te zijn
Verbeteren van de koeling voor de motor
Luikje terug lijmen
Retract plaatsen
Staaf vervangen van verbogen retract
Verbogen ondersteuning van retract terug buigen
Wat wel gedaan is, maar geen foto's van zijn:
Herstellen richtingsroer en aanbrengen verstevigingen
Opnieuw bespannen richtingsroer (een lapstukje omdat ik niet meer wit had, later wordt dit vervangen en mooi afgewerkt)