Bouwverslag Top Flite P47 .60 Razorback

:help:
C:\Documents and Settings\Ajilon\Mijn documenten\Thunderbolt\pict0015.jpg
dit werkt dus niet

Hoe Kan ik dan wel een foto plaatsen???

Kan ik nergens gewoon een browse venster openen mijn jpg selecteren?

ook op het helpdesk gedeelte kom ik niet verder helaas:hammer:

Hello Femmo,
je moet eerst je foto ergens online zetten en dan tussen de /img tags de online link plaatsen. (img http://mijnwebspace/mijnfoto.jpg /img)Nu heb je volgens mij een verwijzing naar jouw eigen HD gemaakt.

Hopelijk lukt het want ik kijk wel uit naar foto's
Als het niet lukt laat je maar iets weten of stuur je de foto's door en plaats ik ze wel on line.
Bij de meeste providers krijg je wel wat webspace, dus misschien daar even kijken.

Greets.
 
Hallo Femme,

Aangezien je zelf een draadje bent gestart is het handiger om hier verder te gaan. Ik denk dat je met de modificaties die je opnoemt er een behoorlijk schaalgetrouwe kist van kan maken. Als je echt wil weten hoe alles zich verhoudt tot de echte P-47 zul je wat 3-views moeten opduikelen en deze vergelijken met de bouwtekening. Maar dan ga je wel erg ver.

Waar je wel voor op moet letten is het gewicht. Je kunt bij de wat kleinere kisten (zoals deze) helaas niet onbeperkt schaaldetails toevoegen. Dus als je tijdens de bouw mogelijkheden ziet om gewicht te besparen zou ik dit zeker doen.

Groet,

Geert

En dat lost zich niet op met een zwaardere motor natuurlijk.....

Aan de andere kant; bij zo'n model komt het toch niet op de 200gram?

PS het is Femmo, femme is frans en ik ben ècht een jongetje.. :lol:
 
Sorry, typefoutje :). Heb het gecorrigeerd.

200 gram zal geen probleem zijn, maar ik zou met name proberen om de staart zo licht mogelijk te houden. Ik kan niet uit eigen ervaring spreken omdat ik deze kist niet heb gebouwd, maar als je de verschillende draadjes over deze kist leest komt regelmatig het gewicht ter sprake. Lees deze maar eens:

TF P47 .60 Balancing Act

In dit draadje staan ook wat tips om licht te bouwen.

En wat de motor betreft, neem vooral geen te lichte motor. Beter nuttig gewicht toevoegen in de vorm van een motor met meer vermogen (bv. 20cc viertakt) dan de neus vol moeten stoppen met lood.

Groet,

Geert
 
Sorry, typefoutje :). Heb het gecorrigeerd.
Maakt ook niet uit!
En wat de motor betreft, neem vooral geen te lichte motor. Beter nuttig gewicht toevoegen in de vorm van een motor met meer vermogen (bv. 20cc viertakt) dan de neus vol moeten stoppen met lood.

Groet,

Geert

wil er een Saito 20 of een laser 25cc in zetten

bedankt voor al het advies!

Nu even andere zaken; Piper heeft geen wielen meer, was toch nog niet boven het veld toen ik een touch en go wilde maken.....:oops:

En mijn Spit wilde niet starten, kreeg om een of andere duistere reden geen brandstof, dus nu thuis maar even de neus er af en kijken wat er loos is.:2gunfire:

misschien morgen weer verder met de Jug

groet Femmo
 
Laatst bewerkt:
Hallo Femmo,

Je vroeg nog naar een Hamilton static prop. De enige die ik kan bedenken is die van Aerotech models.

Static Props

Niet goedkoop, alhoewel de lage dollarkoers de pijn wat verzacht. Ik zou niet te lang wachten met bestellen, want Aerotech houdt er aan het eind van het jaar mee op.

Groet,

Geert
 
Top Flite zelf heeft (had) toch ook 4-blads static props in hun prpgramma?!?

Misschien minder schaal maar wel betaalbaarder, daarnaast zie je van de hub etc van die dure static props toch niets minder omdat dat onder de spinner zit ;-)
 
klopt hadden ze maar ik kan 'm nergens meer vinden.
Het nmmer wordt op de doos vermeld, maar in het boekje komt het al niet meer terug
 
De static props van Top Flite worden al jaren niet meer gemaakt, net als de drop tanks voor onder de vleugel. Maar je kunt natuurlijk ook zelf een static prop in elkaar knutselen door bijvoorbeeld twee houten props te combineren (een beetje freeswerk, bij de ene prop frees je de helft van de onderkant weg, bij de andere de helft van de bovenkant. Je kunt ze dan precies in elkaar passen). Of, als je een echte die hard bent, kun je helemaal " from scratch" beginnen:

Making a Static Prop

Groet,

Geert
 
Hello all
Ik heb eens gekeken wat de totaalkost is om in de states dit pakket te bestellen. Pakket zelf kost 169$ en met verzending erbij zit ik al op 305$. Als hier dan nog eens invoerrechten bijkomen......

Zal toch bij hobby In bestellen worden denk ik.

Zijn er verder nog vorderingen aan de Jug? Ik wacht vol ongeduld op foto's en tot september, dan komt die van mij er waarschijnlijk.
 
Ik heb nog een TF P-47 bouwdoos te koop (nog niet aan begonnen). Plus bijpassende Spring Air retracts en een Bob Dively cockpit setje. Stuur me maar een PM als je belangstelling hebt.

Groet,

Geert
 
Femmo, ik begin benieuwd te worden naar de fotos ;)

Groetjes,

Tim, die een paar dagen geleden weer is begonnen met vliegen. (na een stop van een jaar of wat)
 
terug van weggeweest

onderstaande link is een van de redenen van wat lange afwezigheid, evenals een flinke verbouwing
Maar in het nieuwe huis is alweer een hobby plek ingericht en kan ik eindelijk verder/beginnen

img0385bp.jpg

Dat met die foto's gaat niet best. Ik heb even rondgezocht op het forum hoe dat nu moet, volgens mij kan k een eigen fotoboek maken,

maar HOE?

grt

Femmo
 
Laatst bewerkt:
Dag Femmo,

Jouw verslag ga ik zeker volgen, zeker omdat ik net met de P-51 van Top Flite begonnen ben. De constructie zal daarom niet al teveel verschillen.
 
Dag Femmo,

Jouw verslag ga ik zeker volgen, zeker omdat ik net met de P-51 van Top Flite begonnen ben. De constructie zal daarom niet al teveel verschillen.

eerst de Moth afmaken....
Deze week komt een tussenprojectje af, dan flink opruimen, dan kan ik daar mee verder.
start jij ook een draadje? dan kan ik jou volgen!
 
Op zich is het een goed idee om een draadje bij te gaan houden. Ik doe dat al op onze clubsite, maar dat gedeelte van de site is alleen voor leden.

Of het lukt om dan op twee plaatsen een blog bij te houden en ook nog te bouwen; ik probeer het waarschijnlijk wel.
 
Ik heb hetzelfde model. een Razorback kit van Top flite.
Hoogteroer staart en bovenste deel van romp zij gemonteerd.
Ik ben nu met de rechter vleugel bezig. en in gevecht met het landingsgestel waarvan buiten de bouwomschrijving om geadviseerd wordt de wielen meer naar voren te laten uitklappen dan de omschrijving aangeeft.
 
Back
Top