Bouwverslag Top Flite P47 .60 Razorback

Ik heb hetzelfde model. een Razorback kit van Top flite.
Hoogteroer staart en bovenste deel van romp zij gemonteerd.
Ik ben nu met de rechter vleugel bezig. en in gevecht met het landingsgestel waarvan buiten de bouwomschrijving om geadviseerd wordt de wielen meer naar voren te laten uitklappen dan de omschrijving aangeeft.

als je me je e-mail adres even mailt stuur ik je een documentje wat ik van Jan Brilman heb over het bepalen van de hoeken van je retracts, erg handig.

Ga je ze wel paralel met de ligger laten inklappen, of ga je ze scheef naar achteren (schaal) wegvouwen. wat dan wel andere liggerconstrucie vraagt?

grt

PS

benieuwd naar fotos van je vorderingen ook, als je wilt mag je ze hier posten (ter inspiratie van ondergetekende)

PPS
Bij deze bied ik te koop aan een gloednieuwe Graupner OS Max 25 LA met demper 20FP en BMI Tank 120ml in een nog orginele ongeopende verpakking.
Nieuwprijs € 95,- vanwege overstap naar electro vraag ik een opruimprijsje van :Fade-colorSLECHTS 47,50:Fade-color
Je mag hem ophalen in de buurt van Rotterdam of Den haag anders kan ik hem ook versturen.

ga je hem electro maken??????

wow wat een snelle reactie, bedankt,
Het wordt inderdaad een electro en ik denk dat ik de retracts paralel laat inklappen om de moeilijkheidsgraad van mijn eerste bouwproject niet nog meer te laten toenemen.

wow wat een snelle reactie, bedankt,
Het wordt inderdaad een electro en ik denk dat ik de retracts paralel laat inklappen om de moeilijkheidsgraad van mijn eerste bouwproject niet nog meer te laten toenemen.

snap ik
hoe vind je m tot nu toe bouwen?

Ook al een kleurenschema in gedachte?

Laatst bewerkt:
full

Foto van vleugel lukt even niet want mijn webcame kabel is niet lang genoeg voor naar boven.

Over het kleurenschema twijfel in nog volop.

Laatst bewerkt door een moderator:
Er wordt gewerkt aan een intrekbaar staartwiel zonder de staart al te zwaar te maken.
full

full

enkele aanpassingen op advies
* wielen bij uitklappen iets naar voeren laten uitkomen
* flaps door 1 servo laten bedienen
* op elk rolroer een losse servo
* versteviging bevestiging landingsgestel
* versteviging van de vleugel dmv koolstofstrip.

Ga je voor de rolroeren mini/micro servo's gebruiken? Of standaard servo's?

Ik ben er nog niet uit of ik standaard servo's vanwege het gewicht kan vervangen door 12mm servo's van dezelfde sterkte.

full

Stukje bij beetje vorderingen.
De aanpassingen buiten de bouwomschrijving kosten vreselijk veel tijd en uitzoek- en denkwerk

kleinere servo hebben natuurlijk kleine tandwielen welke in verhouding toch meer krachten te verwerken hebben zo ook de motor in de servo.

Beste Eddi

het draadje is voor jou; mijn kit is verkocht vanwege veranderde interesse.
Als ik nog eens een P-47 ga bouwen wordt het een wat grotere

grt

Femmo

Back