Bouwverslag Topflight Giant P-51D Mustang KIT.

Misschien als je Engels goed is kun je eens op RCuniverce gaan kijken of op rcscalebuilder (voor de laatste moet je je wel (gratis) aanmelden )

3W heeft ook goeie sterke motoren om een vergelijk te maken met de props die je op een ZG45 ik heb op mijn 28cc 3W 20x8 props zitten (met een eigen bouw uitlaat)

Je hebt op zo'n mustang een erg massieve romp, en dus ook veel gewicht in de staart. DA50 en MVVS 45 lijken me daarom weg te vallen. Ik zou eerder kijken naar een ZG 45 of ZG 62. Voor deze kisten zijn die motoren ideaal, je hebt meestal het gewicht nodig. Eventueel kan je de MVVS 58 nog overwegen. Fuji heeft ook enkele motoren die makkelijk in gebruik zijn en zwaar genoeg, maar die zijn in NL moeilijker te krijgen heb ik begrepen.

ik heb ff een beetje zitte zoeken op en wat ik allemaal ben tegen gekomen!! 8O

thumb2-2-DA-50.jpg

Db86055.jpg

Echt mooi dit!

Kun je ook uren naar zitten kijken, he, als je zo'n vleugel eenmaal zo hebt liggen..

Die great planes schuurdingen zijn echt fantastisch.

Het is idd mooi om naar te kijken.. het is ook best wel veel werk om alles mooi recht in elkaar te krijgen.
In de bouwdoos zitten wat kromme planken balsa en triplex.. ook zit er basla bij wat gewoon nog zwaarder is dan triplex! heel apart.. dus daar moeten we nog ff naar kijken! maar het komt allemaal goed :D

Trouwens.... Wie kan mij uileggen wat Microballoons is (zijn) ???

Uhm.. jah ik heb de plankjes idd niet eerst aanelkaar gelijmd.. het was een super groot stuk en ik dacht dan doe ik het 1 voor 1 maar daar heb ik me ff in vergist.. andere kant beter! ;)

Mooi werk! Zeker met de wielkleppen!

Ik heb ook de 1/5 mustang gebouwd en heb er een Moki 45cc benzine motor op staan.
Samen met een aangepaste BCM uitlaat past het mooi in de neus. Voor de rest licht
gebouwd en er hoefde geen gram lood bij.

Vliegt als een charter maar komt hard binnen.
Ik blijf je draadje volgen, veel succes!

Dit is de door mij gebruikte Moki. Heeft power zat, ik hou niet van een over powerde kist.
zeker geen warbird

45HDSA&HA.jpg

Mocht je nog bommen of droptanks er aan willen hangen heb je nu nog de ruimte om dat te doen :-)

En verstevig de ophanging van de retracts, de constructie is eigenlijk te zwak!

En de uitlaat van Keleo is om te likkenbaarden........

Wow, gaat inderdaad als een speer :eek:

Dat ik nu pas dat verslag zie!!

Lijkt me inderdaad wel eigenaardig om niet eerst de verschillende planken aan elkaar te lijmen. :???: Nu ga je extra veel (schuur)werk krijgen. Let je wel op de gewichtsverdeling?

Luc

@ Wondermike

Thanx voor de tips over het verstevigen daar heb ik zeker wat aan!
Dat hij hard binnen komt heb ik idd eerder gehoord, maar gelukkig heeft de club waar ik lid ben een mooie groot grasveld dus ik hoop dat het geen probleem is!
(Ik ben heel erg benieuwd naar foto's van je kist!)

Verder heb ik even weinig gedaan afgelopen tijd, zat even te wachten op de schanieren van de andere deurtjes.

Groeten

Ja maar hoe meer "opties" des te zwaarder wordt de kist. Ik heb erg goed opgelet met bouwen om gewicht te besparen maar op 10kg zit je zo. Maakt niet uit als hij hard binnenkomt als het veld maar groot genoeg is. Lijkt me super om een keer op een asfaltbaan te kunnen starten en landen. Nu doe ik het op een veld met aan 2 kanten hek en aan 2 kanten sloot.

cidff3e65523fb247b8a45358bed971534dlocal_579.jpg

creatief ben ik niet maar copieren kan ik wel goed dus het kleurenschema van de doos is het gebleven. De uitlaatpijpen steken hier nog uit maar die zijn inmiddels ingekort.

Succes met bouwen en ik blijf het volgen.

Back