Even een klein tipje aangezien je deze heli lang wilt houden...
Ty wraps (colsonbandjes zoals jij ze noemt) is geweldig spul, maar niet koud op bedrading.
Er zit een hoop trilling in je frame, ook als alles 100% gebalanceert is, waardoor een isolatie doorslijt. Zeker met een ty wrap..
Die hebben de neiging door de tijd heen door de isolatie te drukken, tot de isolatie weg is en vonken komen.
Trek maar eens een paar computerkabels los die lang onder een bureau vastgegespt hebben gezeten, zie je meteen wat ik bedoel
die sleeving (draadbescherming) voorkomt dat, en is ook toe te passen in een 450 (al zal je wat meer moeite moeten doen)
Een tywrap dus ook nooit strak aantrekken in een heli, dit schuurt op termijn dwars overal doorheen!
te los is ook niet goed, maar een beetje gevoel is noodzakelijk hierin.
Qua staartservo, de reden dat jouw servo niet past, is waarschijnlijk omdat men uitgegaan is van een afmeting zoals die van de DS 520 of 9257. Die zijn een stap groter dan de swashservo's.
Nu zal je zeggen, dit is overkill en allemaal veeeeels te groot (of duur)
maar om een beetje richtlijn te geven, de standaard ds420 (of was het 410?) die align normaal in de sport versie bijlevert, gaan vaak in redelijk korte termijn (een jaar, wat noem je kort ;-))eruit omdat ze problemen veroorzaken. Ik heb het al een paar keer gezien dat staartproblemen spontaan weg waren en wegbleven nadat een andere servo was geplaatst.
Betreft locktite, altijd ALLES demonteren voor je het in de heli zet!
die chinezen zijn erg wispelturig, en hun locktite is echt baggervette rommel.
En teveel is vaak slechter dan te weinig..
met teveel draai je de volgende keer de koppen kapot, of je moet continu alles warm stoken.
eruit die schroeven, schoonmaken en je eigen locktite erop. Krijg je hem er niet uit, verwarm het met een soldeerbout. de locktite word dan weer wat losser, waardoor je de koppen heel houd. (evt een hardstalen schroevenset erin, zie rcskrews)
Ook nooit voelen of de locktite vastzit. als de betreffende schroef ook maar een mm slag verdraait is, is de locktite gebroken en doet het niets meer.
zachtjes voelen, doet hij niets = goed..
ik klink wat zeikerig (ik weet het...), en het zijn geen dingen die je nu meteen aan hoeft te passen.
maar houd het in het achterhoofd wanneer je er een volgende keer mee aan het sleutelen bent.
kabels lukt altijd wel.
ik heb een 250, die heeft dus dezelfde lengtes bekabeling als een 450.
en ik heb er nog een 3g in gefrommeld gekregen, met de draden grotendeel binnen het frame.
en sleeving over de servokabels.
Je bent alleen zo lang aan het pielen op die kleine krengen