Bouwverslag Trex 450xl SE!

NFSavage zei:
Ik schrik van de bedragen die jullie allemaal noemen :S

Ik heb een begroting bij gehouden, ik ging voor net iets meer als 700 de lucht in. Niet met een SE maar een XL CDE.

Heb je daar je zender, akku's, gereedschappen, laders, balancers etc ook bij geteld? Als je alleen over de heli praat kom ik ook op bedragen die me net geen echtscheiding kosten........ :oops:
 
punt 1 weet zeker dat het klopt kwa afstellen.
punt 2 neem een onderstel trainer en dat is meer voor het afstelen van de staart en de kop.
punt 3 het is geen speel goed dus kies een plek waar je geen kwaad kunt doen aan andere.

als je denkt dat je model of zender nog nog niet goed is cq staat neem de tijd en kijk het ff goed na of verander.
 
BarnOwl zei:
NFSavage zei:
Ik schrik van de bedragen die jullie allemaal noemen :S

Ik heb een begroting bij gehouden, ik ging voor net iets meer als 700 de lucht in. Niet met een SE maar een XL CDE.

Heb je daar je zender, akku's, gereedschappen, laders, balancers etc ook bij geteld? Als je alleen over de heli praat kom ik ook op bedragen die me net geen echtscheiding kosten........ :oops:

Dit had ik er voor:

Align Trex 450XL CDE - 420LF BL motor - 25A ESC
MFIS 3s lipoly 2100 Mah 11,1V
Futaba GY 401 HH Gyro
Hitec HS 55 Nano servo x3
Jamara digi 5c servo
Robbe Powerpeak lipoly 300 lader (12V omzetter had ik al)
Futaba FF7 PCM transmitter
Deans Ultra plug pair
Align micro pitch gauge
Motor heatsink
Lexors octava 8 kanaals
Ferriet ring
Loctite
Voltmeter

Hierme was ik airborn
 
Tjah ik vond hemelvaartsdag wel toepasselijk om mijn heli voor het eerst de lucht in te sturen.
Beloof niet te gaan lachen!!!

schade:
2 paar main blades in 1000 stukjes
hs 50 gear stripped
flybar gebogen
totale schade ca 30 euro

Damn ik heb dus geen ene poep aan mijn lama v2 ervaring. Deze heli is echt moeilijk te besturen. Mijn eerste vlieg/crash ronde heeft me er meteen van overtuigd om maar bij de viegvereniging aan te sluiten en relfex xtr aan te schaffen.

When does te pain stop:(
 
hahahahha
sorry :oops:
reflex is inderdaad een super slimme stap, dan is een vliegclub niet eens noodzakelijk.
zonde van de schade wel, dat had je beter kunnen uitgeven aan de sim.
veel succes met de opbouw weer he
 
Mrtjen zei:
Tjah ik vond hemelvaartsdag wel toepasselijk om mijn heli voor het eerst de lucht in te sturen.
Beloof niet te gaan lachen!!!

schade:
2 paar main blades in 1000 stukjes
hs 50 gear stripped
flybar gebogen
totale schade ca 30 euro

Damn ik heb dus geen ene poep aan mijn lama v2 ervaring. Deze heli is echt moeilijk te besturen. Mijn eerste vlieg/crash ronde heeft me er meteen van overtuigd om maar bij de viegvereniging aan te sluiten en relfex xtr aan te schaffen.

When does te pain stop:(

Waaide het niet een beetje hard? Bij ons in de Betuwe was er echt niet fatsoenlijk te vliegen vandaag.
 
Bij nadere inspectie nog meer schade ontdekt. De main shaft is lichtjes krom.

Nu is mijn vraag is het de bedoeling dat je gebogen onderdelen vervangt of kan er nog best mee gevlogen worden. Ik kan bijvoorbeeld mijn flybar weer lichtjes recht buigen en de kromming in de mainshaft is optisch vrijwel niet waar te nemen.
En nog een vraagje over een accu van mij. ik heb de cellen ervan eens doorgemeten: 4,26v 4.19v v420

Er zit dus een inbalans tussen de cellen. Moet ik me hier zorgen over maken en mezelf nog meer geld afhandig maken door ook nog een balancer aan te schaffen.
 
weg er mee dat gaat niet meer lukken .
je krijgt er een woblie heli van en daar leer je al helemaal niet mee vliegen.
hoeveel expo heb je er op staan?? zet er ander maar 20 a 30 op.
 
Mrtjen zei:
Nu is mijn vraag is het de bedoeling dat je gebogen onderdelen vervangt of kan er nog best mee gevlogen worden. Ik kan bijvoorbeeld mijn flybar weer lichtjes recht buigen en de kromming in de mainshaft is optisch vrijwel niet waar te nemen.

nog meer schade oplopen, dat is zeker als je dit gaat doen.
als een as die een beetje krom is, ook maar een duizendste cm, veel toeren maakt en massa op de top, krijg je het middelpuntzoekende effect, en dat betekent dat i nog krommer gaat, waardoor de bladen vanalles op je heli raakt. koop gewoon een nieuwe voor €2,30 :wink:

Gr. Rik
 
Een kromme as recht maken is niet zo ongewoon hoor. Een nieuwe as is ook niet altijd recht dus die moet soms ook gericht worden.
Zolang er geen knik in zit zijn de assen gemakkelijk recht te maken.

tieske
 
Nou ik heb effe voor 410 euro aan onderdelen bijgekocht.
Daarbij zitten ook een futaba 401 en hs56 tjes.
Ik zat sow te denken ik toch al zoveel geld heb uitgegeven dat ik beter maar ook de beste electronica er in moet doen.

Dus effe rekenen 220 + 410 + 1300 = 1930 euro total in 1 maand tijd.
WTF

:cry:
 
Mrtjen zei:
Nou ik heb effe voor 410 euro aan onderdelen bijgekocht.
Daarbij zitten ook een futaba 401 en hs56 tjes.
Ik zat sow te denken ik toch al zoveel geld heb uitgegeven dat ik beter maar ook de beste electronica er in moet doen.

Dus effe rekenen 220 + 410 + 1300 = 1930 euro total in 1 maand tijd.
WTF

:cry:

meen je dat nu, dat word nog veeeel meer.
ik heb deze week ook van alles gekocht:


bichler:
Graupner MX12
Graupner ultramat 10
3x HS56HB
HS5245MG digi
Mzk sexta ontvanger
+verz=320€

perba:
Graupner TX kanaal 88
Mzk RX kanaal 88
+verz totaal 22.20€

eheli:
GY401
Lipo maxamp 2200mah 22c-25c
een paar stekkertjes
metalen tandwielenset tailrotor
+verz. totaal 223.05€

bij elkaar €565.25

alleen ik ga niet ligge huilen omdat het zoveel kost, want mij is het waard!
 
Tjah, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat het zoveel zou gaan kosten. En ik heb zitten denken om er toch mee te stoppen.
Ik heb er eerst heel lang over nagedacht, uiteindelijk de knoop doorgehakt om er toch voor te gaan. Echter had ik niet verwacht richting de 2000 euro te gaan. Ik denk als ik opnieuw voor de keuze had gestaan ik het niet gedaan zou hebben.

Ik weet niet hoe rijk jullie zijn, maar 2000 euro is erggggggg veel geld in mijn ogen (voor een hobby)

Het zou slim zijn om de kosten niet in de gaten te houden, maar dat licht helaas niet in mijn aard. Studeer niet voor niets technische bedrijfskunde waar continue afwegineg wordt gemaakt tussen kosten en baten.
 
Mrtjen zei:
Tjah, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat het zoveel zou gaan kosten. En ik heb zitten denken om er toch mee te stoppen.
Ik heb er eerst heel lang over nagedacht, uiteindelijk de knoop doorgehakt om er toch voor te gaan. Echter had ik niet verwacht richting de 2000 euro te gaan. Ik denk als ik opnieuw voor de keuze had gestaan ik het niet gedaan zou hebben.

Ik weet niet hoe rijk jullie zijn, maar 2000 euro is erggggggg veel geld in mijn ogen (voor een hobby)



Het zou slim zijn om de kosten niet in de gaten te houden, maar dat licht helaas niet in mijn aard. Studeer niet voor niets technische bedrijfskunde waar continue afwegineg wordt gemaakt tussen kosten en baten.

Dit is nog maar het begin :lol:
 
Back
Top