Bouwverslag Try out

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Huibert, 4 jan 2007.

  1. Roytjuh

    Roytjuh

    Lid geworden:
    26 feb 2006
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Enschede
    ah leuk, er word weer veel gebouwd en dat terwijl de winter al voorbij is :wink:
    ga zo door :thumbsup:

    heb je al een kleurenschema in gedachten?

    groet,

    Roy
     
  2. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    Ik weet niet of ik het goed zie,

    Maar het lijkt alsof de stuurkabels in de staart nergens ondersteunt zijn. Dat ze dus zwevend gemonteerd zijn.

    Ik zou deze wel op meerdere plekken vastzetten. Zeker als je dat richtingsroer volledig gaat gebruiken. Dat voorkomt doorbuigen van de stuurkabel

    succes met verdere bouw

    groeten Paul
     
  3. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.996
    Locatie:
    IJsselstein
    Bedankt voor de reacties en het meekijken/denken. Roy, voor het kleuren schema komt er iets in de buurt van de Reactor van Great Planes, dat is nu tenminste de bedoeling :) Paul, voor de stuurkabels deze liggen nu nog geheel los in de romp. Ondersteunen gaat gebeuren wanneer de besturing wordt ingebouwd. Is verder ook niet zo heel erg cruciaal omdat zowel hoogte als richting met pull-pull aangestuurt gaan worden.
     
  4. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.996
    Locatie:
    IJsselstein
    Voor het kleurenschema had ik dus deze in gedachten.
     
  5. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Beetje stil hier ...

    Vliegt ie al ? :D Is ie al klaar ? 8)

    Of ligt het project definitief stil ? :?

    Foto's ? :)
     
  6. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.996
    Locatie:
    IJsselstein
    Helaas door allerlei redenen ligt het project tijdelijk stil. Ruwbouw is zoals je kunt zien op de laatste foto,s nagenoeg klaar. Het is de bedoeling om in het najaar de draad weer op te gaan pakken en hem vliegklaar te gaan maken. Bij deze dus "Word vervolgt"
     
  7. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.996
    Locatie:
    IJsselstein
    :zon: HOI HOI Eindelijk weer wat beweging, vandaag de folie en wat andere spullen besteld. Verwacht volgende week weer aan de gang te gaan met de Try out
     
  8. mattiejplane

    mattiejplane

    Lid geworden:
    22 aug 2006
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Amsterdam
    ha.. leuk ik moet zeggen het vliegtuig lijkt best veel op een sig fourstar! Het ziet er goed uit ;)
     
  9. wingman

    wingman

    Lid geworden:
    21 jul 2005
    Berichten:
    1.074
    Locatie:
    Schaijk, N-Brabant
    ik weet niet of je het intussen al weet, maar ik draai met mijn G51 een 11x7 prop. ik heb aan Dennis, van Hobby-In, ook ooit een slow-fly prop gevraagd en kreeg een 12.25x3.75 mee. misschien even proberen, maar mijn G51 loopt nu erg mooi op de 11x7. de G-serie van ST is erg goedkoop, ja. en ik heb met die van mij nooit problemen. zeker een aanrader!
     
  10. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.996
    Locatie:
    IJsselstein
    Hai Wingman, de G51 is al een tijdje in gebruik op een trainer. Draait met propellors van 11x6 tot 12x6 Apc uitstekend. Trekt met alle maten de trainer van krap 2,6 kg recht omhoog :rolleyes: En ja betrouwbaar is hij ook. Deze motor heeft zich bij mij het afgelopen halfjaar zeker bewezen.
     
  11. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.996
    Locatie:
    IJsselstein
    Vandaag de folie en ander materiaal binnengekregen. Maar ben nog even met een ander "projektje" bezig. Deze leg ik straks aan de kant om eerst de Try out verder af te maken. Zal zien dat ik morgen weer wat foto's plaats.
     
  12. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.509
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Wat een heerlijk bouwsel, mijn complimenten (voor wat die waard zijn). Fijn he? Die gamma platen. Ik blijf dit topic even volgen, mijn Telemaster trainer is bijna af en dan zal er toch een laagdekker trainer achteraan moeten komen. Dank voor de inspiratie!
     
  13. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.996
    Locatie:
    IJsselstein
    Hierbij nog wat foto's van het project waar ik tussendoor mee bezig ben geweest.[​IMG]
    [​IMG]
    Wie kan mij wat info geven van deze bouwdoos? Gaat specifiek om het zwaartepunt, hoe hoort de ondervleugel vast geschroeft te zitten en hoe ziet de motorsteun er uit. Dit vraag ik omdat heel lang geleden de tekeningen verdwenen zijn en ik dus noodgedwongen met alleen een kopie van de vleugel tekening moet werken. :confused:
    Woensdag ga ik verder met de Try out en gaat de Christen Eagle weer even naar zolder
     
  14. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.509
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Hobby Shack in Amerika, ook bekend als Hobby People, was de distributeur voor Pilot kits. Misschien kan je via hen (Paul Bender of John Greenshields) meer info krijgen. De fabriek van Pilot en EZ (zelfde fabriek) is ooit afgebrand, maar ze zijn doorgestart. Kennelijk heeft dat niet lang geduurt, want kits zijn nu niet meer te vinden. Soms wel op e-bay.

    Succes,
     
  15. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.996
    Locatie:
    IJsselstein
    Aan hobby Shack zal ik nog even een mailtje wagen, bedank voor de tip:D
    Terug naar de Try out, heb nu de vleugel bespannen met de goedkope folie van Lindinger. Moet zeggen dat deze folie goed te gebruiken is, misschien niet helemaal de kwaliteit van Oracover maar wel bijna de helft goedkoper;). Helaas ging halverwege het foliën mijn boutje stuk, bijna de helft van het verwarmings element weggesmolten:(. Al wel weer een nieuwe besteld, hoop hem zaterdag binnen te hebben. Foliën met moeders strijkbout is:fist: Zodra er weer wat meer te zien is zal ik even wat foto's plaatsen.
     
  16. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.996
    Locatie:
    IJsselstein
    Vandaag romp in de folie gezet en morgen doe ik het stabilo en kielvlak. Zal dan ook weer even een foto plaatsen :)
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2008
  17. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.996
    Locatie:
    IJsselstein
    Romp en vleugel zit nu in de banaan gele folie :p. Gewicht zoals op de foto is nu 1325 gram, hier komt dan nog motor/ tank/ besturing en landingsgestel bij. In de loop van de week ga ik de strepen ed. aanbrengen.
    zoals hij nu is [​IMG]
    het idee voor de afwerking [​IMG]
     
  18. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.996
    Locatie:
    IJsselstein
    Vleugel is nu voorzien van de decoratie ;). Ben er zelf wel blij mee, is goed gelukt. Ben tot zover erg tevreden met deze folie, plakt erg goed op elkaar. Eigenlijk beter dan de oracover! Hierbij weer een plaatje.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2008
  19. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.509
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Mooi, hoor. Heb je dat zwart en rood op gestreken, of met zelfklevende folie gedaan?
     
  20. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.996
    Locatie:
    IJsselstein
    Dat zwart is heel donkerblauw ;) Dit is allemaal deze folie van Lindinger. Allemaal strijk folie dus
     

Deel Deze Pagina