Hallo mensen,
Dit is mijn eerste bouwverslag van mijn eerste vliegtuig. Het is een PC-9 van ultrafly en ik heb deze via dit forum gekocht.
De elektronica is nog onderweg vanuit Hong Kong (UH) en dat geeft mij binnenkort de volgende setup.
- Turnigy AerodriveXp SK Series 35-30 14
- Turnigy Plush 30amp Speed Controll
- JXF 8x8 / 203 x 203mm Poly Composite propeller
- HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo
- Corona Synthesized Dual-Conv Receiver 6Ch 35Mhz
- Zippy Flightmax 3S 2200 mAh
Alles uit de doos gehaald.
Voordat de romphelften tegen elkaar gaan moesten eerst de gaten voor de stuurstangen doorgeprikt worden. Daarna lijmen maar. Op het flesje staat speed, maar dat was achteraf antiliaanse snelheid. Kan niet alles hebben he.
En de helften aan elkaar geplakt.
Nu werd ik zenuwachtig. De rolroeren moesten uitgesneden worden en vervolgens moest er ook nog een hoek van 90 graden in zitten. Dat ging natuurlijk niet zonder mezelf te verwonden. Ik heb mesjes gebruikt die op mijn werk door de lokale vee arts gebruikt worden. Erg scherp kan ik wel zeggen, maar des te beter.
En de vleugel is een geheel. En nog heel.
En weer snijden met diezelfde hoek. Viel uiteindelijk allemaal wel mee.
Deze werkplaats wordt binnenkort omgetoverd tot RC Workstore. Weet alleen mijn chef nog niet.
En het is gelukt, nou ja bijna dan. Eerst nog een beetje stickers plakken.
Zo gezegd, zo gedaan.
Zo het grootste gedeelte zit erop. Nu nog wachten op de electronica en mooi weer. Kreeg afgelopen zaterdag een mailtje dat het spul allemaal onderweg was. Nu nog hopen dat de douane een oogje toeknijpt.
Dit is mijn eerste bouwverslag van mijn eerste vliegtuig. Het is een PC-9 van ultrafly en ik heb deze via dit forum gekocht.
De elektronica is nog onderweg vanuit Hong Kong (UH) en dat geeft mij binnenkort de volgende setup.
- Turnigy AerodriveXp SK Series 35-30 14
- Turnigy Plush 30amp Speed Controll
- JXF 8x8 / 203 x 203mm Poly Composite propeller
- HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo
- Corona Synthesized Dual-Conv Receiver 6Ch 35Mhz
- Zippy Flightmax 3S 2200 mAh
Alles uit de doos gehaald.
Voordat de romphelften tegen elkaar gaan moesten eerst de gaten voor de stuurstangen doorgeprikt worden. Daarna lijmen maar. Op het flesje staat speed, maar dat was achteraf antiliaanse snelheid. Kan niet alles hebben he.
En de helften aan elkaar geplakt.
Nu werd ik zenuwachtig. De rolroeren moesten uitgesneden worden en vervolgens moest er ook nog een hoek van 90 graden in zitten. Dat ging natuurlijk niet zonder mezelf te verwonden. Ik heb mesjes gebruikt die op mijn werk door de lokale vee arts gebruikt worden. Erg scherp kan ik wel zeggen, maar des te beter.
En de vleugel is een geheel. En nog heel.
En weer snijden met diezelfde hoek. Viel uiteindelijk allemaal wel mee.
Deze werkplaats wordt binnenkort omgetoverd tot RC Workstore. Weet alleen mijn chef nog niet.
En het is gelukt, nou ja bijna dan. Eerst nog een beetje stickers plakken.
Zo gezegd, zo gedaan.
Zo het grootste gedeelte zit erop. Nu nog wachten op de electronica en mooi weer. Kreeg afgelopen zaterdag een mailtje dat het spul allemaal onderweg was. Nu nog hopen dat de douane een oogje toeknijpt.
Laatst bewerkt door een moderator: