Hallo allemaal,
Helaas zijn alle foto's uit mijn verslagen verdwenen. Ook mijn foto albums van waaruit ik mijn foto's in het verslag zette zijn allemaal verdwenen. Of deze terugkomen???? Geen idee. Zo niet dan is dit mijn laatste reactie op dit forum. Ik ga proberen een foto te plaatsen vanuit mijn afbeeldingen. Als dit lukt zal ik nog een verslag maken.
Wel, het schijnt te lukken. Dit zijn de zelfgemaakte schroefassen voorzien van een verdikking. Deze verdikking gaat dus door de romp naar binnen.
De straalbuizen voorzien van de horizontale bevestigings plaat en dryfit in de skeg geplaatst.
De straalbuizen na exacte passing vast gezet in de skeg. Ook de schroefassen en het motorframe vastgezet. Hier een foto waarop de verticale steun vanuit de romp naar de schroefassen geplaatst. De schroefas staat niet in lijn met de onderkant van het schip. Loopt iets schuin naar beneden. Hier een beetje vertekend op de foto omdat er een klos hout onder de punt ligt. Normaal staat de onderkant van de skeg vlak op de bouwplank.
Kijkje aan de binnenkant waar de schroefassen en de motorfundatie gelijmd te zien is. Ook de uiteinden van de verticale steunen voor de schroefas zijn zichtbaar. Uiteraard wordt dit nog bijgewerkt.
De overige steunen voor de schroefassen aangebracht.
De fundatie voor de straalbuizen en de roerkoningen gemaakt en geplaatst.
De schroefbladen geslepen en gereed gemaakt voor montage op de hub. De bladen zijn gemaakt van 2 mm messing plaat. Bladen 27 graden getorst en vervolgens op de paddestoelen gesoldeerd.
Hierna de schroefbladen op de hub gemonteerd. Hierna de complete schroef op de draaibank exact op maat gemaakt en bijgewerkt met de Dremel en schuurschijfje.
En zo ziet het er dan na de montage van de schroeven uit. Beste jongens met een diameter van ruim 85 mm. Het is zaak om NOOIT je vingers in de straalbuizen te steken met draaiende motoren. Het is door de geslepen schroefbladen net een blender.
Tot zover. Er is nog meer gedaan maar het schijnt nu niet meer mogelijk te zijn om nog meer foto's te plaatsen.
Ik moet zeggen dat het erg wennen is op deze manier maar de vooruitgang houden we niet tegen. Ik hoop van harte dat het verslag weer gevuld wordt met de eerder geplaatste foto's. Dit geldt ook voor mijn andere bouwverslagen natuurlijk. Ik ben benieuwd.